Gå til innhold

AMD spiser av Intels markedsandeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel "en økning på 0,5 prosent" er en økning fra 18.3% til 18.3915% (18.3*1.005)... En økning på 0,5 prosentpoeng er derimot en økning fra 18.3% til 18.8%.

 

Derimot kan man stille seg spørsmål om tallene er basert på den totalen mengden (N) solgte prosessorer eller om det er et utdrag (s) av N.

 

I så måte bør det stilles spørsmål om det virkelig er grunn til å påstå at det har vært en økning i salget fra AMD, eller om dette er utslag av usikkerhet. Det hadde vært artig å testet dette konfidensintervallet og testet H0 mot H1 og sett om artikkelen er grunnløs.

 

Men tilbake til saken. Synes det er merkelig Intel ikke har vokst mer med tanke på SandyBridge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Egentlig rart ja at AMD ikke har mistet markedsandeler men med en bra pris så er det nok mange pc'er i butikkene (elkjøp etc) som selges med AMD som nok er det store markedet og ikke "oss" entusiaster.

 

Selv ble jeg dypt skuffet over AMD sin nye FX og kommer nok selv til og bidra til og gi tilbake Intel en titusendels promille.

Lenke til kommentar

Men tilbake til saken. Synes det er merkelig Intel ikke har vokst mer med tanke på SandyBridge.

 

Som du lagte ett poeng av så er det prosenter av salget og godt over 90% av forbrukerene er bare forbrukere som egentlig bryr seg lite.

De kjøper på pris med såvidt ram nok til å starte maskinen og klager som faen etter noen mnd.

Det er ofte produsentens feil.

Fusion APU'ene til AMD er ganske geniale, forstår at de selger godt.

De fleste trenger ikke mer.

Lenke til kommentar

I så måte bør det stilles spørsmål om det virkelig er grunn til å påstå at det har vært en økning i salget fra AMD, eller om dette er utslag av usikkerhet. Det hadde vært artig å testet dette konfidensintervallet og testet H0 mot H1 og sett om artikkelen er grunnløs.

Det er sannsynligvis et utvalg, men Mercury Research har nok tatt forbehold om et respektabelt signifikansnivå før de går ut med slike resultater. Noe annet ville forundret meg.

Lenke til kommentar

Kan vel forklares med, som det står i artikkelen, at prosessor prisene til AMD er billigere og at man får relativt mye for en billig penge.

Mjæh... Kan vel tenkes at det spiller inn, men jeg gjetter på at det er braksuksessen med fusion prosessorene som utgjør det lille ekstra. Når det gjelder de små nettbøkene ødelegges opplevelsen av Intels pakker så til de grader av Atoms stort sett fraværende grafikkytelse. Kun fåtallet med Nvidia Ion hadde nok fraspark. Her er derimot Fusion suveren også for den jevnlige bruker mtp. HD-avspilling o.l.

Lenke til kommentar

En økning på 0.5 % høres kanskje ikke så mye ut, men når man tenker over at det faktisk er 0.5% av alle verdens solgte prosessorer ser man at det faktisk er ganske signifikant. Og dette er i en virkelighet hvor AMD sees på som relativt mislykkede på prosessorfronten, mens grafikken er deres store suksessområde.

 

Tror ikke man skal undervurdere hvor mye integrert cpu og gpu har å si. Kikket på bærbare priser her om dagen, og der man før måtte ut med 5000kr for en OK laptop, kan man nå slippe unna med 3000kr for en helt grei maskin som kan spille filmer i høy kvalitet og til og med yter helt greit i spill. Utifra hva jeg kunne se virker det som AMD er suveren på det området akkurat nå, og er det noe som selger til "mannen i gata" er det billig laptop.

Lenke til kommentar

hvor tar du dette fra? av laptopper med AMD cpu i hw.no's prisguide finner jeg én som er inne på lager i én butikk. til gjengjeld ser den ut til å være et ok kjøp dersom du ser etter en 15" til rundt 5 høvdinger :) skulle gjerne sett flere av disse.... although jeg vet lite om ytelsen på amd fusion og mobility radeon :/

https://prisguiden.no/produkt/asus-x53ta-a6-3400m-148886/detaljer

Lenke til kommentar

hvor tar du dette fra? av laptopper med AMD cpu i hw.no's prisguide finner jeg én som er inne på lager i én butikk. til gjengjeld ser den ut til å være et ok kjøp dersom du ser etter en 15" til rundt 5 høvdinger :) skulle gjerne sett flere av disse.... although jeg vet lite om ytelsen på amd fusion og mobility radeon :/

http://prisguide.har...148886/detaljer

 

Host, host...

Fusion's

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvor tar du dette fra? av laptopper med AMD cpu i hw.no's prisguide finner jeg én som er inne på lager i én butikk. til gjengjeld ser den ut til å være et ok kjøp dersom du ser etter en 15" til rundt 5 høvdinger :) skulle gjerne sett flere av disse.... although jeg vet lite om ytelsen på amd fusion og mobility radeon :/

http://prisguide.har...148886/detaljer

 

Host, host...

Fusion's

 

ahh, så bare på amd prosessorfamilier ^^ der var det bare ett treff

:blush: aldri kommet over disse når jeg har vært på jakt etter ny

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...