Gå til innhold

Se brukernes beste oktoberbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Misforstå meg rett, men er Akam ein "old man's club"? Mange av dei same namna går igjen kvar månad i desse artiklane. Eg vil ikkje høyrast sur eller furten ut (sidan eg ikkje har fått mine bilete inn endå, det er ikkje så farleg), men det er berre ein tendens eg har lagt merke til... :)

 

Ikkje kritikk, berre ein observasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Misforstå meg rett, men er Akam ein "old man's club"? Mange av dei same namna går igjen kvar månad i desse artiklane. Eg vil ikkje høyrast sur eller furten ut (sidan eg ikkje har fått mine bilete inn endå, det er ikkje så farleg), men det er berre ein tendens eg har lagt merke til... :)

 

Ikkje kritikk, berre ein observasjon.

 

Vil ikke påstå det altså.. jeg begynner å dra på åra selv, men jeg har for første gang fått publisert et bilde i denne tråden, tiltross for at jeg har tatt bilder med ulikt hell i flere år nå. Hvilke kriterier som ligger til grunn for utvelgelsen av bildene er vet jeg ikke, men jeg antar at det har noe med visuelt uttrykk og fotografisk kvalitet og gjøre.. :) Eller det er redaktørens subjektive og dagsform som avgjør hvem som blir med eller ei.. ;)

 

Mitt råd til deg er å ikke gi opp, ta masse bilder, utvikle deg som fotograf, hiv inn bilder i måneds tråden.. og vips før du vet ordet av det, så er ditt bilde blant de som har blitt utvalgt! :)

Lenke til kommentar

Objektiv er det ikke mulig å være, heller ikke for meg, men jeg forsøker så godt jeg kan når jeg velger ut bilder. Jeg ser etter gode fotografier, og ikke nødvendigvis teknisk perfeksjon. Motiv, budskap, steming og originalitet er alle sammen ting som er viktigere enn teknisk utførelse. Selvsagt kan det tekniske komme i veien for alt dette dersom et bilde er dårlig utført, men da er det derfor det ikke velges ut - ikke på grunn av manglende teknisk ekspertise som sådan. Jeg har sett uskarpe bilder som er gode til tross for at de er uskarpe, men aldri dårlige bilder som blir gode fordi de er skarpe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns disse artiklene er månedens desiderte høydepunkt på akam.no.

 

1. Det er ALLTID spennende å se hva som blir trukket frem.

2. Jeg blir ofte blendet av kunnskapen, mangfoldet og kvaliteten som ligger bak hvert enkelt bilde, og sammen meget konstruktive kommentarer fra redaksjonen blir det alså meget hyggelig lesning ut av dette.

3. Som et ekstra pluss skapes en vennskapelig og uformell konkurransesituasjon der alle kan hjelpe hverandre opp, noe som igjen blir en pådriver for personlig utvikling.

4. Nedfell første stjerne i Akam's allstar gate i KSolfjell's navn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Objektiv er det ikke mulig å være, heller ikke for meg, men jeg forsøker så godt jeg kan når jeg velger ut bilder. Jeg ser etter gode fotografier, og ikke nødvendigvis teknisk perfeksjon. Motiv, budskap, steming og originalitet er alle sammen ting som er viktigere enn teknisk utførelse. Selvsagt kan det tekniske komme i veien for alt dette dersom et bilde er dårlig utført, men da er det derfor det ikke velges ut - ikke på grunn av manglende teknisk ekspertise som sådan. Jeg har sett uskarpe bilder som er gode til tross for at de er uskarpe, men aldri dårlige bilder som blir gode fordi de er skarpe.

 

Hva med å ta med ett par av de bildene som har fått "POPULÆR POST!" som folkets-favoriter?..

Lenke til kommentar

Må bare si at det er en ære å få bilder med i denne tråden. Fortjent eller ikke. Når det gjelder å få bilder med her, så gjelder 2 ting: Hardt arbeid og tålmodighet. Etterhvert vil arbeidet bære frukter. Ellers synes jeg det er vanvittig mye bra i disse månedstrådene. Det blir bare bedre og bedre, og jeg kan med hånden på hjertet si at Akam forumet er en av mine største kilder til inspirasjon.

 

 

Kenneth

Endret av KSunhill
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig høyt nivå denne måneden! Tenkte på første side; Awesome, dog ikke min måned dette, så ble rett og slett overrasket over at mine ble plukket ut. Følte meg litt beæret da ja.

 

Til du som nevnte noe om gamle sandsekker som ble repetert i alle tråder; KSunhill er det for en grunn, samt andre sandsekker som går igjen! :D

Endret av GENTorly
Lenke til kommentar

Er ikke noe aktiv fotograf, eller noe aktiv på denne delen av forumet, men storkoser meg med å lese disse.

 

Ingen dum tanke det, men jeg kan jo ikke akkurat sette meg ned og skrive noen begrunnelse for de bildene.

 

Hadde jo vært litt kult om du/dere bare kunne legge med en liten bonus del i artikkelen, trenger ikke å skrive noe om bildene, men bare ha en liten seksjon som heter noe som:

"Brukerens favoritt denne månen"

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...