Gå til innhold

Fraråder butikkene å selge Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gartner mener dessuten at det er for mange som ikke får brukt siste utgave av Android. Fordi det bare er Googles egne Nexus-modeller som alltid skal ha siste utgave av Android blir andre brukere sittende igjen med et gammelt produkt, ifølge Wallin.

Latterlig utsagn. Alle nye androidtelefoner fra Samsung og HTC har 2.3. Til og med gamle Desire har fått det. Dette sier de bare for å få oppmerksomhet i media.

 

Hvilken "funksjonalitet" er det forresten android henger etter med?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvilken "funksjonalitet" er det forresten android henger etter med?

Lurer jeg også på i grunn ... Dessuten når det gjelder sikkerhet så får en jo i Android ihvertfall vite hvilke rettigheter programmer trenger/bruker, i motsetning til de andre nevnte ...

Endret av sikotryne
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gartner mener dessuten at det er for mange som ikke får brukt siste utgave av Android. Fordi det bare er Googles egne Nexus-modeller som alltid skal ha siste utgave av Android blir andre brukere sittende igjen med et gammelt produkt, ifølge Wallin.

En får vel ikke siste utgave av iOS heller om en ikke har en av de nyeste iPhone-utgavene?

Lenke til kommentar
Gartner mener dessuten at det er for mange som ikke får brukt siste utgave av Android. Fordi det bare er Googles egne Nexus-modeller som alltid skal ha siste utgave av Android blir andre brukere sittende igjen med et gammelt produkt, ifølge Wallin.
En får vel ikke siste utgave av iOS heller om en ikke har en av de nyeste iPhone-utgavene?

 

Jeg tror de som har iPhone 4 får det siste OSet til Apple. Om gamle 3GS får det er jeg veldig usikker på. Enn så lenge slipper mange av oss Androidere å laste ned Android 4.0... :[

Lenke til kommentar

Om nøyaktig 5 minutter så kommer forumet til å eksplorere av sinte Android-fanboys som nok en gang vil hyle i alle retninger og si at pappaen min er sterkere enn din! Jeg mistenker at de har et alvorlig tilfelle av mindreverdighetskompleks som ingen andre kommer i nærheten av (noe leserne av blant annet Engadget beviser hver eneste dag).

 

(Joda, jeg er selv en Android-bruker, men jeg er ingen fanboy)

 

 

 

Bare å finne frem popcorn og brus!

 

Gartner mener dessuten at det er for mange som ikke får brukt siste utgave av Android. Fordi det bare er Googles egne Nexus-modeller som alltid skal ha siste utgave av Android blir andre brukere sittende igjen med et gammelt produkt, ifølge Wallin.
En får vel ikke siste utgave av iOS heller om en ikke har en av de nyeste iPhone-utgavene?

 

Jeg tror de som har iPhone 4 får det siste OSet til Apple. Om gamle 3GS får det er jeg veldig usikker på. Enn så lenge slipper mange av oss Androidere å laste ned Android 4.0... :[

 

3GS har fått iOS5 ja, men uten Siri vel å merke.

 

Modellene som er offisielt støttet av Apple kan du finne her. (skroll ned til bunnen av siden)

Endret av Steffen Moss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i dette. Et lukket system er selvfølgelig mer sikkert enn et åpent et, det er jo ikke noe vanskelig å skjønne det. Akkurat nå er det prisen å betale for et åpent system, så det er et problem for Google. Men jeg ser jo at de som vil tar kontroll over iPhone og Windows mobiler lett som bare det. Og Google jobber nok mye med sikkerhet i et åpent system.

 

På SGS2 er det vel noe krypteringsgreier som gjør det vanskelig å stjele data, men sikkerheten er jo bedre på et system som kun Apple og Microsoft har fullt herredømme over. På den annen side blir det mer interessant for hackere å prøve å ta disse.

Lenke til kommentar

Det er feil i artikkelen når det påstås at bare er Nexus modellene som skal ha siste version av Android. Korrekte er at ved lanseringstidspunktet så er det bare Nexus som har siste versjon av Android. De andre produsentene kan slippe sine modeller med siste versjon av Android kort tid etter.

 

Fordi det bare er Googles egne Nexus-modeller som alltid skal ha siste utgave av Android blir andre brukere sittende igjen med et gammelt produkt, ifølge Wallin.

 

Hva er et gammelt produkt? Produktet blir ikke dårligere ved at man har eid det i et par måneder. Det har akkurat samme funksjonalitet som da man kjøpte det.

 

Dagensit er tydeligvis ikke oppdatert. Å bruke X10 Mini Pro som eksempel er ikke veldig relevant. Sony Ericsson har skjerpet seg de siste månedene og er nå veldig raskt ute med oppdateringer for de nyeste modellene. Blir det samme som å si at man må holde seg unna iPhone fordi den ikke har støtte for MMS.

 

Vedrørende Android og passord, så har det blitt tilbakevist flere ganger at måten passord blir lagret og behandlet ikke er dårligere enn på de andre platformene. http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=10809#c48

Lenke til kommentar

Enig i dette. Et lukket system er selvfølgelig mer sikkert enn et åpent et, det er jo ikke noe vanskelig å skjønne det. Akkurat nå er det prisen å betale for et åpent system, så det er et problem for Google. Men jeg ser jo at de som vil tar kontroll over iPhone og Windows mobiler lett som bare det. Og Google jobber nok mye med sikkerhet i et åpent system.

 

På SGS2 er det vel noe krypteringsgreier som gjør det vanskelig å stjele data, men sikkerheten er jo bedre på et system som kun Apple og Microsoft har fullt herredømme over. På den annen side blir det mer interessant for hackere å prøve å ta disse.

 

Sitat artikkel:

Gartner trekker frem Nokias Symbian-produkter og Apples iOS som bedre enn Android.

 

Eh, tror du blander litt her nå.. Ikke Microsoft det er snakk om her vell ??

 

Symbian er også ett åpent system.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

(noe leserne av blant annet Engadget beviser hver eneste dag).

Du må slutte å lese Engadget. Alt handler om The Verge nå :p

 

Heheh, sjeldent jeg er innom der med mindre jeg skal sjekke ut tester :p Har ikke noe imot Engadget alene, men med en gang jeg skroller ned til kommentarene så blir jeg rett og slett flau, hehe :p

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Enig i dette. Et lukket system er selvfølgelig mer sikkert enn et åpent et, det er jo ikke noe vanskelig å skjønne det. Akkurat nå er det prisen å betale for et åpent system, så det er et problem for Google. Men jeg ser jo at de som vil tar kontroll over iPhone og Windows mobiler lett som bare det. Og Google jobber nok mye med sikkerhet i et åpent system.

 

På SGS2 er det vel noe krypteringsgreier som gjør det vanskelig å stjele data, men sikkerheten er jo bedre på et system som kun Apple og Microsoft har fullt herredømme over. På den annen side blir det mer interessant for hackere å prøve å ta disse.

 

Sitat artikkel:

Gartner trekker frem Nokias Symbian-produkter og Apples iOS som bedre enn Android.

 

Eh, tror du blander litt her nå.. Ikke Microsoft det er snakk om her vell ??

 

Symbian er også ett åpent system.

 

Sant. Tenkte WP7 til Nokia. Symbian burde egentlig være mer strucked. Men IOS er sikrest da de har FULL kontroll.

Lenke til kommentar

Om nøyaktig 5 minutter så kommer forumet til å eksplorere av sinte Android-fanboys som nok en gang vil hyle i alle retninger og si at pappaen min er sterkere enn din! Jeg mistenker at de har et alvorlig tilfelle av mindreverdighetskompleks som ingen andre kommer i nærheten av (noe leserne av blant annet Engadget beviser hver eneste dag).

 

(Joda, jeg er selv en Android-bruker, men jeg er ingen fanboy)

Hva skulle den kommentaren der være godt for? Om noen fyrer opp en usaklig diskusjon her, er det nettopp deg!

 

Dessuten tok du visst feil. Eid.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...