Gå til innhold

Asus lanserer Blu-ray-spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse høres ut som de er basert på samme plattform (fra Mediatek?) som Oppoos BDP-93 og Cambridge sin BD spiller for året.

 

Bortsett fra at Asusen har innebyget Wi-fi, mens de 2 andre har dette på en medfølgende USB dongle (ihvertfall fra Oppo).

 

Hvis den er det, så er det ett kjempe kupp. De gir fantastiske bilder, Qdeo-prossessoren er den beste man får i dagens forbruker marked. Cambridgen har en oppgradert lyd del som man ikke finner fra Asus, eller Oppo (utenom Oppo BDP-95)

 

Men tviler sterkt på at prisene som her blir oppgitt stemmer, renger med det er den normale valuta-omgjøreren som aldri stemmer.

Import av Oppoen koster 2800,- (Når jeg kjøpte den), og endte på ca 4200,- etter frakt og moms fra USA. Samt 500,- for sonefri chip.

 

Vil tippe den dyreste Asusen havner rundt 3000,- her hjemme hvis den er basert på samme platform. Men så kommer det ann på om hvor mye Asus faktisk satser på dette området. For valg av BD spiller, så er oppfølging av produktet noe man bør sett høyt på listen når man velger. Her vil jeg tro Oppo er noen hakk kvassere.

 

Hvorfor er dette viktig? Fordi filmselskapene i dag utvikler nye måter å lage BD diskene på, og dermed må spillerene firmware oppgraderes til stadighet, for å kunne spille av diskene.

 

Oppo er meget flinke på dette området. De ga faktisk ut ny firmware for sin utgåtte BDP-83 for kort stund siden, ikke bare med fikser for filmer, men faktisk med nytt innhold, slik at den nå kan styres av iPhone osv.

 

Og siste, og kanskje beste grunn for Oppo, foruten kvaliteten. Er at den kan gjøres sonefri. Og dermed kan man handle filmer hvor man vil i fra. Noe som er viktig for meg, siden mye av det som utgis her hjemme rett og slett ikke kan sammenlignes med utgivelsene enkelte filmer får i USA

Lenke til kommentar

Asus må vel gjerne legge seg på et lavere pris nivå for å få innpass i forbrukermarkedet, men enig med dere andre, den ser virkelig bra ut på papiret.

 

For Asus sin del, for de vel håpe at den jevne nordmann kjøper en slik en kontra etablerte merker som Sony, Samsung etc. Men den jevne forbruker er kanskje mer komfortabel med kjente merkevarer.

Lenke til kommentar

Noen som har en fullstendig liste over de 45 medieformatene som er støttet.

Støtte for .mkv filer med innlagte .srt filer kunne vært virkelig interesant.

 

USB external HDD / USB Drive Stroage File System Support : EXT3, FAT16, FAT32, NTFS

Video Files Suffix Extension : .avi, .asf, .mp4, .m4v, .mpg, .mpeg, .ts, .mts, .m2ts,, .mov, .divx, .mkv, .vob+ifo, .wmv, .rmvb, .flv, BD-ISO, DVD-ISO

Audio Files Suffix Extension : .mp3, .wav, .wma, .aac, .aiff, .flac, .mka, .m4a, .ogg

Image Files Suffix Extension : .bmp, .tif, .tiff, .jpg, .jpeg, .png, .gif

Subtitle Suffix : .srt, .sub+.idx, .pgs, .smi , .ssa

 

Kan se lyst ut det der ja ;-)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

BDS-700 blir glatt et kjøp om den selges til under 3'000kr i Norge. Personlig syntes jeg dessverre Oppo BDP-93 blir litt i det dyreste laget, spesielt med tanke på at min PlayStation3 Slim egentlig gjør en utmerket jobb som Blu-Ray spiller og min Mac Mini 2011 modell i kombinasjon med XBMC tar unna alt mulig annet.

Lenke til kommentar

Mye kommer ann på hvor du ser på å kjøpe Oppoen. Den blir vel på ca 5.000,- med sonefri chip hvis man kjøper fra USA.

 

Det er ikke gal pris for nok den beste spillerren i forhold til pris på markedet. Det er ikke mange som hamler opp med den hvis man tar vekk prisen også, så lenge man ikke trenger ekstremt god analog lyd.

 

Det beste med den er at man kan kjøpe og se filmer hva hvor man vil i verden. Det greier ikke PS3 eller mange andre spillere, utenom de som er basert på samme MediaTek platfrom, slik som Cambridge sine.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fortsatt intet nytt om når denne kommer på markedet?

 

Hvis noen av dere har satt dere inn i hva BDS-700 kan gjøre, hva skiller den så fra Cambridge sine modeller, annet enn prisen og ytre design?

 

En app for iphone, ipad, android hadde vært å foretrekke der jeg ønsker å bruke den. Formatstøtten er vel noenlunde den samme vel?

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...