Gå til innhold

Sniktitt: StarCraft II: Heart of the Swarm (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg skulle ha holdt tritt med de aller kjappeste der ute på en messe om World of Warcraft og StarCraft II hvor også fans fikk slippe inn, hadde det gått betydelig utover andre ting der nede som intervju og spilletid. Dessverre så greide jeg også å pådra meg en ekkel forkjølelse, slik at jeg var sengeliggende i noen dager etter at jeg kom hjem. Saken kunne derfor ha vært ute betydelig kjappere, men jeg tror fortsatt at dette er nyheter for veldig mange av våre lesere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har da sagt at det skulle være ca 1,5-2 år mellom hver så de har jo ikke akkurat drøyet det enda.

 

Tar heller at blizzard jobber ekstra med det enn at jeg skal betale for å beta teste i flere måneder som endel andre bedrifter ser ut til å spekulere i =/

 

Har de det? I starten snakket de vel om ett år? Ikke 2?

 

Personlig tror jeg den replicant-saken blir vanskelig å balansere, men det er bra de får flere units, synes det er en litt for stor tendens til å fjerne egenskaper i balanseringen.

 

AtW

Lenke til kommentar

De har da sagt at det skulle være ca 1,5-2 år mellom hver så de har jo ikke akkurat drøyet det enda.

 

Tar heller at blizzard jobber ekstra med det enn at jeg skal betale for å beta teste i flere måneder som endel andre bedrifter ser ut til å spekulere i =/

 

Har de det? I starten snakket de vel om ett år? Ikke 2?

 

Personlig tror jeg den replicant-saken blir vanskelig å balansere, men det er bra de får flere units, synes det er en litt for stor tendens til å fjerne egenskaper i balanseringen.

 

AtW

 

Hmm, er mulig det er jeg som blingser? Får se om jeg finner Q&A'en hvor det ble nevnt senere :)

 

Replicant saken virket det som til og med blizzard ikke likte, kan selv se hvordan den kan skape store balanse problemer.

Lenke til kommentar

Hehe, når eg leser denne artikkelen så minner det meg veldig om korleis Blizzard sleit med Warcraft 3 balansen. Warcraft 3 blei balansert på den måten at det blei einsformig og repeterande. Nokre av bretta favoriserte nokre rasar betre enn andre. Og av og til fant nokon ut noko supersmart som øydela balansen heilt og Blizzard kunne bruke år på å fikse det, AoW og Beastmaster var spesielt eit vanvittig problem.

 

Å balansere eit RTS er vanskeleg, det krevje vanvittig overvåking, speling(både på høgt og lavt nivå), analyse, diskusjonar osv. Det var veldig klart i Warcraft 3 at Blizzard ikkje ynskja å bruka så veldig mykje tid på det. Men det ser nå ut som at dei har det som mål med Starcraft 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...