Gå til innhold

Nettmøte: - Ny dekoder kommer neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenor VDSL 40/10 mbit - 549,- kr

Get 50/10 mbit - 700,- kr

 

Ikke nok med, selv om jeg har tvangs-bundle på alle murlig Get-tjenester gjennom boretslaget - og med opgradering fra råttent 2mbit linje - så vil det forsatt være dyrere for meg å ha Get.

 

Det er faktisk billigere å betalle for Get-svindel-bundle-tjenester og ha linje fra Telenor enn å oppgradere eksisterende Get-linje.

 

Dersom jeg velger å gå fra HDi box (som jeg selvsagt betaller for gjennom svindel-avtalen) til HDR PVR box - du gjettet riktig - jeg får ingen rabatt.

 

Så jeg stilte selvsagt 2 spørsmål om dette til Get - de nekter å svare. Som de nekter å svare på mine skriftlig henvendelser eller per telefon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ikke nok med, selv om jeg har tvangs-bundle på alle murlig Get-tjenester gjennom boretslaget - og med opgradering fra råttent 2mbit linje - så vil det forsatt være dyrere for meg å ha Get.

He, he... har GET borettslag-bundle selv. Porter stenger de også, så de leverer ikke engang en 100% teknisk oppkobling.

Borettslaget betaler visst ca 300k i året for å ha minstebundle til folket, samt at GET får penger fra de aller fleste for ekstra kanaler og nettoppkobling.

 

Her jeg bor (i Oslo) kan vi glemme grei hastighet over telelinjene, det er for langt til tlf. sentral.

 

Monopolet lenge leve... sukk.

Lenke til kommentar

Ikke nok med, selv om jeg har tvangs-bundle på alle murlig Get-tjenester gjennom boretslaget - og med opgradering fra råttent 2mbit linje - så vil det forsatt være dyrere for meg å ha Get.

He, he... har GET borettslag-bundle selv. Porter stenger de også, så de leverer ikke engang en 100% teknisk oppkobling.

Borettslaget betaler visst ca 300k i året for å ha minstebundle til folket, samt at GET får penger fra de aller fleste for ekstra kanaler og nettoppkobling.

 

Her jeg bor (i Oslo) kan vi glemme grei hastighet over telelinjene, det er for langt til tlf. sentral.

 

Monopolet lenge leve... sukk.

 

Fiber via Infiber (tidligere Hafslund) er da et alternativ (monopol hos den leverandøren borettslaget velger, dog større valgfrihet ellers regner jeg med).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Fiber via Infiber (tidligere Hafslund) er da et alternativ ...

Jeg skal sende dem en epost, men jeg tviler litt pga;

I Oslo dekker vi samtlige næringsområder i tillegg til de tettest befolkede områdene i kommunen.

Jeg har klart å bosette meg i et område (innenfor oslo grensa) hvor vi har naturen omtrent på alle kanter, kun borettslaget jeg bor i som ligger der.

Men, me får sjå...

Lenke til kommentar

Går jo greit frem av svarene her at Øyvind Husby er politiker fremfor noe annet. Idiotiske og lite kundevennlige løsninger som f.eks. å la være å tilby muligheten for å bruke CAM opptrer i hopetall, ventetiden over telefon er endeløs og når man først kommer frem til servicesenteret treffer man en selger fremfor noe annet.

 

På toppen av det hele ble det hverken lagt ned fiber eller mulighet for å strekke fiber da de endevendte området med gravmaskiner her sist. Ingen i Get hadde oversikt over situasjonen annet enn at luftnettet skulle legges i bakken. Heldigvis kom Viken Fiber/altibox på banen før asfalten var slengt på plass igjen.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at mye moro kommer på TV fronten. Selv er jeg tilhenger av å bestemme egen TV hverdag. Aller helst velge kanaler og serier jeg vil abonere på fremfor dagens løsning med pakker.

 

For enkelte er jo kun TV2 Bliss et alternativ... for meg er sport det mest aktuelle. Og TV serier som er "ferske".

 

Mulig jeg ønsker meg en TV hverdag vi aldri får, men løsninger som f.eks iTunes viser er ikke umulig å få til her til lands gjennom kanaler som f.eks Get.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Borettslaget får jo gratis 1mbit linje opp og ned fra dem.

Betviler sterkt at borettslaget får noe som helst gratis, det trekkes nok over husleia (enten det er spesifisert eller ikke).

 

Det er hva GCardinal kaller en 'tvangs-bundle'.

Lenke til kommentar

Går jo greit frem av svarene her at Øyvind Husby er politiker fremfor noe annet. Idiotiske og lite kundevennlige løsninger som f.eks. å la være å tilby muligheten for å bruke CAM opptrer i hopetall, ventetiden over telefon er endeløs og når man først kommer frem til servicesenteret treffer man en selger fremfor noe annet.

Jepp. På spørsmål angående valgfrihet (altså at kunden selv kan få velge mellom dekoder og CAM) så svarer fyrer at kundens valgfrihet består i at kunden står fritt mellom å velge blant deres dekodere, samt noe svada om hvor bra dekoderne kommer til å bli i 2012.

 

Helt tydelig at Get har null tro på deres egne dekodere, iom. at de er nødt å tviholde på kundene deres ved å låse dem fast. Frykter de virkelig at kundene vil flykte i hopetall straks de åpner opp for CAM? Triste saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...