Gå til innhold

Origin får Batman og Saint's Row (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med EA er jo at de lenge har prøvd seg i denne businessen. De har hatt EA store lenge, og hvis jeg husker riktig brukte de begrenset antall aktiveringer der.

 

Fordelene med steam er at du ikke har begrenset antall aktiveringer. De fleste spill krever bare et par klikk så installeres det automatisk. Det er stor community og det er der de fleste har sin største og mest "stabile" venneliste.

 

Dersom EA nå skal gjøre det bra, så må de stort sett gjøre alt Steam gjør i tillegg til å finne på noe nytt som gjør de bedre. Så langt har de vel kun prøvd å kopiere steam. Det eneste bra med det er konkurransen. Problemet er at man får fragmenterte vennelister. Det største problemet med Origin var jo avtalen hvor de krevde at de skulle kunne bruke alt av data de samlet inn fra kundenes pc'er og i praksis gjøre hva pokker de ville med det.

 

Med et slikt utgangspunkt så stiller jeg meg svært skeptisk til Origin. At de selger fler spill hjelper ingenting, særlig hvis prisene kommer til å bli høye.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Så lenge de selger spill til 400-450kr så kan de ryke og reise. Da velger jeg Steam anyday. Prisene er høye der også, men de har i det minste salg HELE tiden, og programmet har flere år under beltet, så det er langt bedre og større enn det Origin er.

 

Steam selger jo også spill for 400 så hvorfor velger du de? De er kun god på salg, ellers er norske butikker lett nede i 300 kroner.

 

Selv om jeg er en motstander av øren konto syndromet som befester internett for tiden ser jeg positivt på konkurranse siden det til syvende og sist vil komme meg som forbruker til nytte.

Lenke til kommentar

Så lenge de selger spill til 400-450kr så kan de ryke og reise. Da velger jeg Steam anyday. Prisene er høye der også, men de har i det minste salg HELE tiden, og programmet har flere år under beltet, så det er langt bedre og større enn det Origin er.

 

Steam selger jo også spill for 400 så hvorfor velger du de? De er kun god på salg, ellers er norske butikker lett nede i 300 kroner.

 

Selv om jeg er en motstander av øren konto syndromet som befester internett for tiden ser jeg positivt på konkurranse siden det til syvende og sist vil komme meg som forbruker til nytte.

 

Djises, fortsatte du å lese etter "Så lenge de selger spill til 400-450kr" eller? Jeg sa jo det, at Steam har høye priser, men de har i det minste mange flere salg, biblioteket er bedre og programmet har uendelig mange flere (og bedre) funksjoner. Noe jeg forøvrig glemte å nevne, er at jeg aldri kjøper spill på Steam dersom de koster 50 Euro eller mer. Da kjøper jeg dem andre steder, eller venter til de dropper i pris eller kommer på salg - noen spill kommer jo på salg bare uker etter de har blitt utgitt så.

 

Jeg gidder ikke å sitte her og si "jaja, Origin suger, men det blir sikkert bedre en eller annen dag, så da begynner jeg å kjøpe spillene mine der allerede nå istedenfor".

 

Om EA en vakker dag velger å gjøre Origin konkurransedyktig, så skal jeg gledelig melde meg på lasset og begynne å kjøpe spill derifra. Fram til den dagen derimot, er det bare tåpelig å støtte en så lite levedyktig plattform. Bare spør enhver person som i starten satset på Games For Windows Live, plattformen hvor alle spill går for å dø, plattformen som taper i alle tester, og fortsatt i dag ikke har noen søkemotor for å navigere seg gjennom det stusselige utvalget deres.

Lenke til kommentar

Kjøpte ME2 der, ganske overkommelig pris for min del. Jeg gadd å lese, men du tok opp at det var billig og det er kun salg der som er konkurranse dyktig i norge. Tørr nesten ikke tenke på hvordan lavkost'ish land i europa har det med de prisene.

 

Steam var akkurat på samme måte, bare...verre egentlig. Var jo kjent for tilfeldig banning av CS spillere en god stund. Søtt at du tror Origin skal begynne der Steam er nå, men slik er ikke virkeligheten. Noe MMO utviklere merker ganske hardt på kroppen da visse spill har fått vokse i flere år før de ble lansert.

 

Du får heller fortsette og håpe på monopol, tydeligvis det du vil ha.

Lenke til kommentar

EA har hatt alt for mange år på ryggen med søppel allerede. Kjøpte mange Battlefield 2 titler på EA Store. Jeg var på EA Store før Steam. EA Downloader er 6 år gammelt.

 

Først var det EA Downloader, så skiftet de til EA Link, så til EA Store. De skiftet navn hvert år! Og nå har de skiftet navn igjen. Steam har vært Steam hele tiden.

 

Så det er ikke unaturlig at Origin går rett i dass, og dermed får et nytt navn iløpet av 2-3 år.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...