Gå til innhold

Asus p8z68-v pro - minneproblem - Update


^fmj

Anbefalte innlegg

Update:

 

Brikkene fungerer nå sammen hvis den ene står i svart slot og den andre i blå slot. Det er de samme to slotene som fungerer med en brikke. De to andre slotene fungerer ikke med kun en brikke montert.

 

Hvor sannsynlig er det at bare to av slotene er ødelagt?

 

 

G.SKILL Ripjaws 8GB DDR3 kit

 

Får ikke dette settet til å fungere sammen. Begge brikkene er iorden, en enkelt brikke fungerer i B1-sporet og så langt kun det sporet. Har oppdatert til siste bios.

 

Det er en funksjon på hovedkortet som prøver å fikse minnekompabilitetsproblemer, men denne gjorde ikke noe fra eller til.

 

Er det bare å vente på bedre støtte eller er det sannsynlig at det er noe galt et sted?

 

Pcen fungerer helt fint med kun en brikke.

 

Hovedkortet står på listen over støttede hovedkort på G.Skill sin side.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fulgt de anbefalingene som stod i manualen, men har prøvd svart/blå og blå/svart.

 

Har ikke endret noe på spenningen på brikkene, jeg leste meg til at 1.5v var veien å gå med sandy bridge, det er vel det de kjører på default? Med to brikker får jeg uansett ikke noe bilde på skjermen.

 

Fant en random på et forum som skrev som svar til en annen at minnekontrolleren i cpuen kunne være delvis ødelagt. Jeg stusser jo selv på at en brikke ikke fungerer i alle sporene, men bare i B1.

Lenke til kommentar
Har ikke endret noe på spenningen på brikkene, jeg leste meg til at 1.5v var veien å gå med sandy bridge, det er vel det de kjører på default? Med to brikker får jeg uansett ikke noe bilde på skjermen.

 

Ja hvis brikkene er født som 1.5V så er det greit. Er de av typen 1.65V så må du nesten gi dem det. Selv om bare en brikke virker så setter du 1.64V hvis det er 1.65 de skal ha. Lagre, slå av maskinen, dra ut alle kabler og sett i brikke 2, start maskinen igjen. Jeg har hatt 1.65V brikker som hovedkortet oppfatter som 1.5V default, og har måttet sette korrekt spenning manuelt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ohh,, nå har jeg holdt på over en måned med 3 forskjellige minne brikker sett på 2 forskjellige asus Gene-z HK. Har nå fått mitt 3 hovedkort, p8z68 som jeg skal sette sammen i kveld. Blir litt trist når jeg ser denne posten, for det akkurat det samme jeg har holdt på

med. Jeg håper det virker i kveld, tvi tvi.

 

De to første var corsair xms3 og kingston på 1,65v. masse BS , ville ikke starte , kom ikke inn i bios etc. så fikk jeg tips om cmos, og sette en brikke ytterst i minne slotten, altså lengst unna cpu, og da kom jeg inn i bios. Men jeg må stadig sette alt til auto og mem speed til 1066. Auto og 1333 på mem speed , så kan jeg være heldig et par timer, elelr dager, for så plutselig bare restarte , eller fryse, og jeg får overklock fail skjermen.

Temp er bra, fresh W7 install.bios drivere ellers er ok.

 

Orker ikke å fornorske alt akkurat nå, men her er en liten test jeg gjorde hjemme.

post 153-154-155

http://www.overclock.net/intel-memory/1051664-official-corsair-vengeance-owners-club-closed-16.html

 

Her er en annen test kveld hos en kamerat ( post 9 ) med et par andre minne brikker.

 

http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?4946-Maximus-Gene-z-vengeance-ddr3-and-mem-test.Pictures-inside&p=36751&viewfull=1#post36751

 

 

Kjøpte vengeance brikkene siden de var på 1,5v og flere rundtom sa at de skulle være greie, men fortsatt må jeg kjøre 1066 i hastighet. Prøver jeg på XMP profilen, eller setter alt manuelt selv , bare skrur den seg av eller på i en loop til jeg drar ut strømmen.

Endret av sollie
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...