Gå til innhold

Canal Digital lanserer 24-timers 3D-kanal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både viasat og canal digital har hatt/har kanaler som har sendt 3D eventbasert. ref viasat 3D, canal+ 3D, TV2 3D + noen andre som har blitt satt opp for f.eks french open. Nå er dette den første 24/7 kanalen med 3D inneholde, dvs at denne vil gå hele døgnet med 3D og ikke spille kun når det er noe "spesiellt" som skjer.

Lenke til kommentar
Hvilken kanal har Viasat som sender 3D 24/7?
http://www.viasat.no/content/viasat-3d

 

24/7 var vel spørsmålet. Viasat 3D og Canal+ 3D viser sportsarrangementer innimellom, men er IKKE en 24/7 kanal. Her er forskjellen. Med High TV skal det være 3D content på skjermen 24 timer i døgnet, altså du skrur på kanalen, og 3D er der. Med disse tidligere kanalene så vises det bare 3D innimellom, og ellers ligger kanalen død.

Lenke til kommentar
Noen som vet om Canal digitals 3d kanal støtter Sony Active Shutter teknologi?Får bare opp 2 bilder side om side.
Da må du bare gå inn i TVens 3D-meny og aktivere 3Den. Når det er 3D SBS, fanger ikke TVen alltid opp at det er snakk om 3D, så da må du "fortelle den" det.

 

På Sony tv'er i 3D menyen kan du velge mellom "over-under", "side-ved-side" eller "simulert 3D". Hvis du ser bilder side om side, så må du velge "side-ved-side" i 3D menyen, så får du riktig bilde.

Lenke til kommentar

Takk, har fått det til nå.

Er det bare hos meg, eller får man aldri helt 100% klart 3d bilde?

Det er hele tiden litt dobbelt opp f.eks. hode, som "sklir" ut og viser 1 cm av dobbelt hode som gjør hode uklart.

Har justert dybden, men fortsatt er det uklare bilder, særlig det i forkant.

 

Hvilken Sony TV har du da? På de billigste Sony modellene er ikke 3D effekten den beste. Vrir man litt på hodet så blir 3D effekten uklar. Men 3D effekten har blitt en del bedre på årets modeller enn i fjor.

Jeg har en Sony Bravia KDL 46EX721, og er ikke noe fornøyd med 3D effekten der. Nå har jeg bare prøvd 3D med leiefilm fra Get da. Vet ikke om det har mye å si.

 

Du kan gjøre ulike bildeinnstillinger som kan hjelpe litt på kvaliteten. Kan søke litt på nettet. Jeg har funnet 3 forskjellige. Så er det bare å teste hva man liker best selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...