Gå til innhold

Test: Apple Thunderbolt Display 27"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det gir betydelig mer boltreplass enn de normale 1920 x 1200 pikslene

1920x1200 er ikke normalt.

 

Den vil dermed fungere som en dokkingstasjon for MacBook Pro og Air.

Foreløpig er det nemlig kun disse to maskinene som har tatt i bruk Thunderbolt-tilkoblingen, men flere modeller er på vei.

Både Mac Mini og iMac har også Thunderbolt.

 

Ellers en helt fin test. Vurderte denne skjermen i en lang stund, men valget falt på Dell u2711. De bruker samme panel produsert av LG, men skiller seg stort i utførelse og pris. Dell u2711 ble valgt på grunn av bedre mulighet til justering, HDMI- og DVI-innganger og ikke minst at den koster 5000 kr. Er strålende fornøyd. Hadde jeg ikke hatt behov for å koble på annet enn Macer og penger ikke hadde vært et kriterie hadde jeg nok heller valgt Apple.

Endret av genser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Men det er mindre unormalt i dataverden enn i TV-verden. Det er vel fortsatt endel business-modeller som selges med 1920x1200, men nesten alt av skjermer rettet mot forbrukermarkedet er i 1920x1080.

 

edit: Et kjapt søk på prisjakt.no (vanskelig å linke direkte) viser at det er langt over dobbelt så mange 16:9-skjermer enn 16:10-skjermer.

Endret av genser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint test og jeg er vel enig i alt sammen. Høydejusteringen er det største problemet da den er latterlig høy i utgangspunktet. Vesa-feste finnes (har det selv), men et problem er at skjermen er såpass tung (10kg ++) at billige bordfester ofte ikke tåler vekta.

 

Dell-en er valget for alle med pc, mens har man mac så må man jo ha denne. Jåleri er viktig. :-p

Endret av hagenisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...