Gå til innhold

Så mye raskere er iOS 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den har kanskje blitt litt raskere, men den oppleves ikke som så veldig forbedret. Når jeg skriver inn noe i adressefeltet i Safari på iPad2, stopper det opp etter første bokstav. Da skal Safari komme med forslag. Siden dette blokkerer all oppdatering av GUI, så oppleves det som Safari lagger hver gang jeg taster inn noe nytt i adressefeltet.

Scrolling på bildetunge sider er heller ikke veldig forbedret. Bruker ikke Opera Mini på iPad, men jeg har sett såpass at den gir en langt bedre opplevelse når man scroller på f.eks. vg.no

Lenke til kommentar

Tror aldri på slike tester."The new iPhone is up to 66% faster blablabla" hadde alt dette vært sant, så hadde iPhone 3G vært raskere enn det iPhone 7 kommer til å bli, men det er bare juggel å tall.

 

En av Apple sine store fokus er å legge vekt på software-opptimalisering. Jeg tviler IKKE på denne undersøkelsen i det hele tatt. Med økt software-effektivitet, trenger du ikke 1,5 GHz prosessorer som sluker batteristrøm, det er en grunn til at Apple har valgt å bruke en 1,0 GHz A5-prosessor fremfor èn med 1,5 GHz.

Endret av pl0bber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror aldri på slike tester."The new iPhone is up to 66% faster blablabla" hadde alt dette vært sant, så hadde iPhone 3G vært raskere enn det iPhone 7 kommer til å bli, men det er bare juggel å tall.

 

En av Apple sine store fokus er å legge vekt på software-opptimalisering. Jeg tviler IKKE på denne undersøkelsen i det hele tatt. Men økt software-effektivitet, trenger du ikke 1,5 GHz prosessorer som sluker batteristrøm, det er en grunn til at Apple har valgt å bruke en 1,0 GHz A5-prosessor fremfor èn med 1,5 GHz.

 

En av apple sine store fokus er å tjene penger, men hvis de kan skal tilhengerne betale dyrt for en billig prosessor så gjør de det. Så kan vi unnskylde oss med dårlige specs fordi operativsystemet er så "bra". Det er av økonomiske årsaker de har valgt dårligere prosessor så de kan tjene masse penger. En annen side av saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av apple sine store fokus er å tjene penger, men hvis de kan skal tilhengerne betale dyrt for en billig prosessor så gjør de det. Så kan vi unnskylde oss med dårlige specs fordi operativsystemet er så "bra". Det er av økonomiske årsaker de har valgt dårligere prosessor så de kan tjene masse penger. En annen side av saken.

 

Det er en annen side av saken, ja. Men hvem er det som IKKE er opptatt av å tjene penger? Apple var rett før Steve Jobs død verdens største selskap, jeg tror ikke grunnen til at de velger 1.5 GHz er for å stramme inn budsjettet.

 

Og bare så du vet det, er det ingen "dårlige" specs i Iphone eller Ipad. Det er et spørsmål om hvor mye ytelse du faktisk trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av apple sine store fokus er å tjene penger, men hvis de kan skal tilhengerne betale dyrt for en billig prosessor så gjør de det. Så kan vi unnskylde oss med dårlige specs fordi operativsystemet er så "bra". Det er av økonomiske årsaker de har valgt dårligere prosessor så de kan tjene masse penger. En annen side av saken.

 

Det er en annen side av saken, ja. Men hvem er det som IKKE er opptatt av å tjene penger? Apple var rett før Steve Jobs død verdens største selskap, jeg tror ikke grunnen til at de velger 1.5 GHz er for å stramme inn budsjettet.

 

Og bare så du vet det, er det ingen "dårlige" specs i Iphone eller Ipad. Det er et spørsmål om hvor mye ytelse du faktisk trenger.

 

Og når ble alle som har iphone experter på prosessorytelser og hvor mye man trenger? Jeg antar du har noen år bak deg som prossordesigner så du faktisk vet hva du prater om og ikke bare tar noe svada fra løse lufta. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og når ble alle som har iphone experter på prosessorytelser og hvor mye man trenger? Jeg antar du har noen år bak deg som prossordesigner så du faktisk vet hva du prater om og ikke bare tar noe svada fra løse lufta. :)

 

Jeg prøver IKKE, å late som om jeg er en prosessorekspert, men du ser på antall GHz, også slår du hammern i bordet.

 

Tror du på Microsoft kanskje? De la ut en rapport for noen dager siden som kom på hardware sin forside, der det blant annet stod hvorfor Iphone 4s hadde mindre RAM og CPU-hastighet.

 

Kanskje d faktisk er du som snakker svada? :ohmy:

 

EDIT: Link til artikkel: her

 

(den lå på IT-avisen...

Endret av pl0bber
Lenke til kommentar

Og når ble alle som har iphone experter på prosessorytelser og hvor mye man trenger? Jeg antar du har noen år bak deg som prossordesigner så du faktisk vet hva du prater om og ikke bare tar noe svada fra løse lufta. :)

 

Jeg prøver IKKE, å late som om jeg er en prosessorekspert, men du ser på antall GHz, også slår du hammern i bordet.

 

Tror du på Microsoft kanskje? De la ut en rapport for noen dager siden som kom på hardware sin forside, der det blant annet stod hvorfor Iphone 4s hadde mindre RAM og CPU-hastighet.

 

Kanskje d faktisk er du som snakker svada? :ohmy:

 

Kan du linke til riktig hw side?

 

Sitat; Og bare så du vet det, er det ingen "dårlige" specs i Iphone eller Ipad. Det er et spørsmål om hvor mye ytelse du faktisk trenger." Sitat slutt.

 

Du snakker som du skal ha peiling. Er en grunn til at jeg spør som jeg spør. :)

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Kan du linke til riktig hw side?

 

Sitat; Og bare så du vet det, er det ingen "dårlige" specs i Iphone eller Ipad. Det er et spørsmål om hvor mye ytelse du faktisk trenger." Sitat slutt.

 

Du snakker som du skal ha peiling. Er en grunn til at jeg spør som jeg spør. :)

 

La akkurat til lenke i svaret :)

 

Husket feil, lå på IT-avisen...

Lenke til kommentar

Kan du linke til riktig hw side?

 

Sitat; Og bare så du vet det, er det ingen "dårlige" specs i Iphone eller Ipad. Det er et spørsmål om hvor mye ytelse du faktisk trenger." Sitat slutt.

 

Du snakker som du skal ha peiling. Er en grunn til at jeg spør som jeg spør. :)

 

La akkurat til lenke i svaret :)

 

Husket feil, lå på IT-avisen...

 

De poster BARE apple nyheter. Seinest om boka til steve jobs og de er en it og data side.

 

http://www.itavisen.no/881275/det-er-neppe-denne-du-skal-ha

 

Så de tar jeg ikke seriøst lengere. Håper du har noen bedre kilder. :)

Lenke til kommentar

Så de tar jeg ikke seriøst lengere. Håper du har noen bedre kilder. :)

 

Akkurat hva du syntes er seriøst eller ikke-seriøst, er urelevant for meg.

 

Men etter artikkelen henviser dem jo til idg.se og Microsoft.

 

Håper dette godt nok for deg :p

 

Hva har windows 8 med lite minne i iphone å gjøre? Sto ikke ett ord i den bloggen om iphone. På idg se var det bare litt tekst og ingen kilder eller dokumenasjon. Skeptisk.

Lenke til kommentar

Hva har windows 8 med lite minne i iphone å gjøre? Sto ikke ett ord i den bloggen om iphone. På idg se var det bare litt tekst og ingen kilder eller dokumenasjon. Skeptisk.

 

Leste du artikkelen til Windows eller bare søkte du etter ordet "Iphone"? :p

 

De beskriver blant annet memory-usage, les f.eks. under "Doing the same job with less memory"

Lenke til kommentar

Hva har windows 8 med lite minne i iphone å gjøre? Sto ikke ett ord i den bloggen om iphone. På idg se var det bare litt tekst og ingen kilder eller dokumenasjon. Skeptisk.

 

Leste du artikkelen til Windows eller bare søkte du etter ordet "Iphone"? :p

 

De beskriver blant annet memory-usage, les f.eks. under "Doing the same job with less memory"

 

Ja, men det er i sammenheng med windows 8. Ikke IOS. Det er 2 helt forskjellige operativsystemer. Skjønner ikke hvorfor du forsøker å knytte iphone relatert ut fra en windows blogg?

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Ja, men det er i sammenheng med windows 8. Ikke IOS. Det er 2 helt forskjellige operativsystemer. Skjønner ikke hvorfor du forsøker å knytte iphone relatert ut fra en windows blogg?

 

Fordi(ut ifra det jeg har lest og har forstått det) fungerer minne likt på alle OS-enheter når det gjelder energy-usage, shipping osv.

Lenke til kommentar

Tror aldri på slike tester."The new iPhone is up to 66% faster blablabla" hadde alt dette vært sant, så hadde iPhone 3G vært raskere enn det iPhone 7 kommer til å bli, men det er bare juggel å tall.

 

En av Apple sine store fokus er å legge vekt på software-opptimalisering. Jeg tviler IKKE på denne undersøkelsen i det hele tatt. Men økt software-effektivitet, trenger du ikke 1,5 GHz prosessorer som sluker batteristrøm, det er en grunn til at Apple har valgt å bruke en 1,0 GHz A5-prosessor fremfor èn med 1,5 GHz.

 

En av apple sine store fokus er å tjene penger, men hvis de kan skal tilhengerne betale dyrt for en billig prosessor så gjør de det. Så kan vi unnskylde oss med dårlige specs fordi operativsystemet er så "bra". Det er av økonomiske årsaker de har valgt dårligere prosessor så de kan tjene masse penger. En annen side av saken.

Er det noen motsetning mellom det å levere stadig forbedrede produkt og det å tjene penger? Det er faktisk Apples fordømte plikt som et børsnotert aksjeselskap å tjene mest mulig penger, og det samme gjelder for resten av bransjen. Ingen er der for å drive veldedighet, men der er fullt mulig å ha (minst) to tanker i hodet samtidig.

 

Hadde Apples eneste fokus vært å loppe kundene for penger, så hadde de neppe som den eneste i industrien konsekvent gitt brukerne av både et og to år gamle telefoner gratis OS- og softwareoppdateringer som forlenger produktenes levetid. Heldigvis er ikke Apple like kyniske som bl.a Sasmung, Sony og HTC, som har tradisjon for å stort sett drite i oppdateringer til eksisterende mobilkunder.

 

Et annet viktig fokus Apple har er batteritid på telefonene, derfor er A5-prosessoren klokket litt ned i forhold til hastigheten den kunne kjørt på. Dette medfører betydelig gevinst i form av mindre stømforbruk, men 4S er likevel opptil 6-7 ganger raskere enn sin forgjenger i 3D-spillytelse.

Ikke bare det, iPhne 4S er rimelig kjapp i forhold til Android-røkla, og knuser f.eks SGS 2 i spillytelse:

 

http://www.androidpolice.com/2011/10/11/iphone-4s-vs-android-benchmarks-posted-even-the-galaxy-s-ii-is-getting-smoked-for-now-at-least/

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Et annet viktig fokus Apple har er batteritid på telefonene, derfor er A5-prosessoren klokket litt ned i forhold til hastigheten den kunne kjørt på. Dette medfører betydelig gevinst i form av mindre stømforbruk, men 4S er likevel opptil 6-7 ganger raskere enn sin forgjenger i 3D-spillytelse.

Ikke bare det, iPhne 4S er rimelig kjapp i forhold til Android-røkla, og knuser f.eks SGS 2 i spillytelse:

 

http://www.androidpolice.com/2011/10/11/iphone-4s-vs-android-benchmarks-posted-even-the-galaxy-s-ii-is-getting-smoked-for-now-at-least/

Er det derfor Apple har redusert standbytiden fra 300(Iphone4) til 200 timer og bestemt at brukeren ikke kan skru av 3G? 3G er som kjent ganske strømkrevende.

 

 

Hadde Apples eneste fokus vært å loppe kundene for penger, så hadde de neppe som den eneste i industrien konsekvent gitt brukerne av både et og to år gamle telefoner gratis OS- og softwareoppdateringer som forlenger produktenes levetid. Heldigvis er ikke Apple like kyniske som bl.a Sasmung, Sony og HTC, som har tradisjon for å stort sett drite i oppdateringer til eksisterende mobilkunder.

Hvor mange er det egentlig som tviholder på de eldre modellene? De fleste jeg kjenner kjøper ny så snart det er en ny modell ute. Sånn sett så tror jeg ikke det akkurat er noe tapsprosjekt for Apple å oppdatere eldre modeller.

 

Sony Ericsson har vært en stor synder ved å ikke oppdatere toppmodellen X10(Det ble vel gjort til slutt), men flere av produsentene vil oppdatere telefonene kontinuerlig i 18mnd. Ikke mye, men bedre enn ingenting. Linky

Endret av Stian216
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere, så kjører Samsung Galaxy S II med Vertical Sync på og har 4x Anti-Aliasing (som GPU'en i iPhone 4S ikke gjør. Men rett meg om jeg tar feil) i de fleste spill og grafikk benchmarks. Så blir feil å basere seg på de tallene når det er mot Galaxy S II.

 

Dem sa jo til og med det samme med LG Optimus 2X at den også gruste Samsung Galaxy S II i en del spilltester. Men så viste det seg senere at LG Optimus 2X ikke hadde vertical sync og ingen Anti-Aliasing.

 

Så etter det så ble nemlig Galaxy S II kåret som MYE kraftigere enn Optimus 2X.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...