Gå til innhold

Test: LG 47LW550W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns ikke alltid de alternativene dere setter opp i tv-testene alltid er gode alternativer. Den første er grei nok i og med at det blir fra budsjettklassen, men det siste (D8005) blir nesten et helt annet produkt i en helt annen prisklasse (dessuten bruker dere den som alternativ i nesten hver eneste test, noe jeg ser på som latskap.). Alternativer kan jo isteden være Phillips TV med tilsvarende 3D-tenkologi slik som 47PFL7606, eller tilsvarende LED-TVer med aktiv 3D slik som Sony KDL46EX720, eventuelt Samsung UE46D6505/6705. Snakker man om design-tver med heftig innmat blir prisen en helt annen, men og kvaliteten, og dermed mener jeg ikke at tver slik som UE55D8005 er noe reelt alternativ... i alle fall ikke til en 47" LG

Lenke til kommentar

Syns ikke alltid de alternativene dere setter opp i tv-testene alltid er gode alternativer. Den første er grei nok i og med at det blir fra budsjettklassen, men det siste (D8005) blir nesten et helt annet produkt i en helt annen prisklasse (dessuten bruker dere den som alternativ i nesten hver eneste test, noe jeg ser på som latskap.). Alternativer kan jo isteden være Phillips TV med tilsvarende 3D-tenkologi slik som 47PFL7606, eller tilsvarende LED-TVer med aktiv 3D slik som Sony KDL46EX720, eventuelt Samsung UE46D6505/6705. Snakker man om design-tver med heftig innmat blir prisen en helt annen, men og kvaliteten, og dermed mener jeg ikke at tver slik som UE55D8005 er noe reelt alternativ... i alle fall ikke til en 47" LG

 

Ser nå at dere faktisk trakk frem PFL7606 i testen, men hvorfor ikke som alternativ? Hovedsaklig er uansett min klage på at en 55" toppmodell og designperle til 20.000,- ikke kan sammenlignes med en passiv-3D-tv på 8" mindre med prislapp 14.000

Lenke til kommentar
Samtidig er fargene bra. De trenger ikke mye justering ut av esken. Vi satt fargemodusen til Varm, og justerte deretter litt på hvitbalansen i menyen. Skarpheten er også god på LW550W, men den blir litt svak på detaljskarphet når du ser på sendinger med standardkvalitet (SD). Når bilder beveger seg raskt har det en tendens til å bli grafikkbokser rundt personene. Dog ser vi kun dette når vi betrakter bildet fra kortere avstander. På HD-sendinger er skarpheten bedre

Virker som en veldig dyptgående og grundig test dette her. Hva slags verktøy brukte dere for å justere hvitbalansen? Det er vanskelig, dvs. umulig å gjøre dette i nærheten av riktig "med øyemål". Å sette fargemodusen til varm er dessuten neppe anbefalt.

Endret av indeksregulert
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Linken til Komplett går til CanalDigital-pakken: Dette er et tilbud kun til CanalDigital sine kabel-TV kunder. Ordre uten aktivt CanalDigital kabel-TV kundenummer vil bli kansellert. Kundenummeret skal skrives inn i Best.ref. feltet ved ordreplassering.

 

TV uten CanalDigital-pakken koster 10 490,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...