Gå til innhold

– Datainnbruddet vekket kundene våre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony er no den sikraste plassen der du kan leggje inn kortinformasjon din. Trur du verkeleg at dei er dumme nok til å ikkje gjera noko med sikkerheten? Er det slik at du trur at dei ikkje tar til seg det som har skjedd? Trur du verkeleg at dei ikkje har gjort nokon ting etter at 77 millioner gjekk offline i over 1 mnd...

 

## deler av posten er fjernet av ilpostino. reaksjoner på detet tas på PM ##

Endret av ilpostino waits for Alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

for være erlig er eg lei av folk som sier at sony drit og at lett hacke osv, vill noen hacke deg så hacker di deg om du så har verdens beste system, eneste forsjelen er kor lang tid di vill bruke.

 

StorPEder synd kontoen din blitt hacket kjipt, heldigvis ikke opplevd noe sånt. men korfor ville di hacke din konto ? kan ikke huske lest var noe stort innbrud på sony sin side forje uke.

 

eg skal være erlig si eg mest fornøyd me sony, eg har xbox, pc, Wii og ps 3 men liker best ps 3en eg hatt litt kluss med xbox men ordna seg men synst ikke di noe bedre på sikerheten sin og begynner bli lei måtte skaffe meg Microsoft Points heile veien og ikke bare vanlige penger. pluss kostnaden for ha live Gold men skal slutte med det nå.

Lenke til kommentar

Sony er no den sikraste plassen der du kan leggje inn kortinformasjon din. Trur du verkeleg at dei er dumme nok til å ikkje gjera noko med sikkerheten? Er det slik at du trur at dei ikkje tar til seg det som har skjedd? Trur du verkeleg at dei ikkje har gjort nokon ting etter at 77 millioner gjekk offline i over 1 mnd...

 

Den sikraste staden faktisk.

 

Berre det faktum at sikkerheita var så dårleg i utgongspunktet, og at eit slik åtak kunne finna stad er ein oppvekkar. At samtlege PS3 brukarar var offline i over ein månad er den absolutt minste bekymringa. Det er data'ane som vart tekne som er problemet her.

 

Berre fordi eg stillar meg skeptisk til å leggje inn kortinformasjonen min til eit selskap, så er eg fanboy? Haha. Ikkje få meg til å le, sakleg innlegg. :-)

 

## deler av et quotet innlegg som er redigert er fjernet av ilpostino. Det samme er kommentarer rundt dette. ##

Endret av ilpostino waits for Alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

for være erlig er eg lei av folk som sier at sony drit og at lett hacke osv, vill noen hacke deg så hacker di deg om du så har verdens beste system, eneste forsjelen er kor lang tid di vill bruke. StorPEder synd kontoen din blitt hacket kjipt, heldigvis ikke opplevd noe sånt. men korfor ville di hacke din konto ? kan ikke huske lest var noe stort innbrud på sony sin side forje uke. eg skal være erlig si eg mest fornøyd me sony, eg har xbox, pc, Wii og ps 3 men liker best ps 3en eg hatt litt kluss med xbox men ordna seg men synst ikke di noe bedre på sikerheten sin og begynner bli lei måtte skaffe meg Microsoft Points heile veien og ikke bare vanlige penger. pluss kostnaden for ha live Gold men skal slutte med det nå.

 

Man kan da kjøpe for ekte penger? Har da gjort det flere ganger selv. Jeg ville fortsatt vært litt forsiktig med Sony. Men det sier jeg helt fram til det samme skjer med Microsoft. Så blir jeg forsiktig overalt :)

Lenke til kommentar

Det som har skjedd med Sony og deres Playstation 3 er noe som ikke skulle ha skjedd, Sony har seg selv å takke når de har fjernet funksjoner som Linux støtten blant annet. Men dråpen var vell heller lagt når GeoHot ble slengt i retten for å delt kodene, det var da det hele startet. Så hadde Sony gitt F i GeoHot så hadde ikke dette skjedd, hacker grupper i mot Sony den dagen de starta krigen.

Lenke til kommentar

for være erlig er eg lei av folk som sier at sony drit og at lett hacke osv, vill noen hacke deg så hacker di deg om du så har verdens beste system, eneste forsjelen er kor lang tid di vill bruke. StorPEder synd kontoen din blitt hacket kjipt, heldigvis ikke opplevd noe sånt. men korfor ville di hacke din konto ? kan ikke huske lest var noe stort innbrud på sony sin side forje uke. eg skal være erlig si eg mest fornøyd me sony, eg har xbox, pc, Wii og ps 3 men liker best ps 3en eg hatt litt kluss med xbox men ordna seg men synst ikke di noe bedre på sikerheten sin og begynner bli lei måtte skaffe meg Microsoft Points heile veien og ikke bare vanlige penger. pluss kostnaden for ha live Gold men skal slutte med det nå.

 

Her kan du se saken.

http://www.gamer.no/artikler/96330/nytt-datainnbrudd-hos-playstation-network/

Alle sider kan hackes, den er jeg med på.

Men problemet her er jo at forrige gang, og sannsynligvis også denne gang, var det drittunger/scriptkiddies som utførte angrepet. Altså folk uten peil. Dette bør stoppes!

I siste tilfellet var massevis at brukernavn forsøkt innlogget.

Passordet jeg skiftet til består av: (Ord)(ord)(5-sifret tall).

I våres var passordet helt annerledes: (ord)(1- sifret tall).

 

Hvis hackerne har fått lov å teste drøssevis av passord opp mot samme bruker uten å bli avstengt er dette dårlig sikkerhet.

Prøv å skrive feil passord flere ganger på f.eks Gmail.

 

Microsoft sitt Live- system må jo være bedre sikret siden de ikke har rota vekk 100 mill brukere sin info, slik Sony gjorde. Jeg blir overrasket hvis ikke de samme barna prøvde seg på Live etter de klarte det hos Sony.

 

 

Det bryr meg i praksis ikke så mye at PSN- kontoen min ble hacket igjen. Det var ikke noe som helst sensitiv info der. Men prinsippet er verre. Etter det som skjedde i våres skulle man trodd at Sony hadde bitt i det sure eplet; sikkerhet koster.

Men det har de altså ikke gjort. Kanskje en musebit.

 

Det ender opp med at jeg ikke gidder å åpne PSN- kontoen min igjen.

Da slipper jeg også oppdateringsbonanzaet.

PS3'en er, for min del, blitt en grei BD- spiller.

 

Edit: Fra bastant til moderat påstand ang hvem som hacket Sony nå sist.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Det som har skjedd med Sony og deres Playstation 3 er noe som ikke skulle ha skjedd, Sony har seg selv å takke når de har fjernet funksjoner som Linux støtten blant annet. Men dråpen var vell heller lagt når GeoHot ble slengt i retten for å delt kodene, det var da det hele startet. Så hadde Sony gitt F i GeoHot så hadde ikke dette skjedd, hacker grupper i mot Sony den dagen de starta krigen.

 

Sony har seg selv å takke for 14% økt salgt? Høres nesten ut som en oppfordring til lav sikkerhet og hacking av konto informasjon. Om det er slik at linux entusiaster og de som støtter GeoHot lar forbrukerne lide sier litt om hvilket nivå de ligger på.

 

Kommer nok ikke til å kjøpe noe på online butikken til Sony, men føler ikke noe bestemt savn eller en aktiv avgjørelse jeg har måtte gjort. Har bare aldri fristet med noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...