Gå til innhold

Test: Lenovo ThinkPad Edge E420s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Litt klein skjerm"

 

Menes det en sykelig skjerm, eventuelt skrøpelig/dårlig stand?

 

Vær så snill, hold dere for gode til å komme med tåpelige slangord. Er ordbruken rett og slett et resultat av dårlig ordforråd fra artikkelforfatteren? Må være mulig å holde språkbruken et par hakk over ungdomsskolenivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må også få si at Thinkpad neppe er noen gamer pc. Jeg har ikke hvert bortpå noen Edge, men alle Thinkpad jeg har eid har valg i BIOS for å switche Fn og CTRL. Det hjelper selvsagt ikke på etiketten på tasten, men funksjonen kan du i hvert fall endre i BIOS.

 

Forøvrig, Thinkpad FTW!

Lenke til kommentar

@StorPeder: Styrepinnen (http://no.wikipedia.org/wiki/Styrepinne) er nok ikke patentert. Jeg hadde en slik på en Toshiba Satelite fra 1996, men jeg synes ikke den var spesielt god. Styrepinnen på ThinkPader er en del bedre, men jeg foretrekker likevel pekeplatene fra Apple.

 

Ordet klein er ikke et slanguttrykk, men derimot et ord som gradvis har skiftet mening. Det betyr jo som du sier skrøpelig eller dårlig, og det er vel dekkende nok?

Lenke til kommentar

Kjøpte en Thinkpad Edge520 (i3 prosessor og 4GB minne) til foreldrene mine for et par uker siden. bortsett fra større skjerm får du også med numerisk tastatur på 520-en.

For 5000kr synes jeg det er en fin maskin til surfing og lett kontorarbeid.

 

Mye av grunnen til at valget falt på denne maskinen var at jeg selv kjøpte meg en Thinkpad T420 og at jeg ikke orket å sette meg inn i et nytt system med revcovery rutiner osv. Dessuten virker det som at disse maskinene har minimalt med unødvendig programvare.

 

Så langt er jeg mer en fornøyd med min T420, og det lille jeg har brukt Edge520-en virker også lovende.

Lenke til kommentar

Denne teknologien er faktisk patentert: http://www.google.com/patents/about/5489900_Force_sensitive_transducer_for_u.html?id=LgwoAAAAEBAJ

 

Likevel brukes denne i bærbar-PCer fra Dell, Lenovo, HP (ikke consumer), Toshiba og andre. Har også sett KVM-tastatur med en slik styrepinne.

 

Har selv utelukkende brukt PCer med slik styrepinne (fra ulike leverandører) de siste ~10 årene pga musesyke.

 

Grunnen til at Fn-tasten er plassert der den er skal visstnok være pga at det skal være så enkelt som mulig å finne tastekombinasjonen for å slå på tastaturbelysninga i mørket. (nederst til venstre+øverst til høyre)

 

Lars

Lenke til kommentar

"Litt klein skjerm"Menes det en sykelig skjerm, eventuelt skrøpelig/dårlig stand? Vær så snill, hold dere for gode til å komme med tåpelige slangord. Er ordbruken rett og slett et resultat av dårlig ordforråd fra artikkelforfatteren? Må være mulig å holde språkbruken et par hakk over ungdomsskolenivå.

 

Haha, reagerte akkurat på det samme! I mitt miljø brukes "klein" som et adjektiv på en hoven og overlegen person. Samtidig bruker vi det som beskrivelse på flaue og pinlige omgivelser. Klarte ikke helt å se sammenheng med ordet "klein" og "skjerm". Men noe negativt er det nå ihvertfall! ;-)

Lenke til kommentar

Veksler mellom Fn-tast til venstre privat (Thinkpad T-serie) og høyre jobb (Dell Latitude) og har ingen problemer med det (men foretrekker venstre). Trackpointen på Thinkpaden er forøvrig milevis bedre enn Dells variant, noe som er irriterende hver gang jeg tar den med ut fra kontor og docking.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...