Gå til innhold

Google kjøper Yahoo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow. Er ikke dette en drømmesituasjon for aksjonærene, dersom dette går igjennom?

Drakamp mellom to selskaper med helt vanvittig kapital bak seg.

Kan bli interessant dette :)

 

Tror du konkurransemyndighetene vil godkjenne et slikt oppkjøp?

 

MS tjener vel litt på samarbeidet med Yahoo, og tror ikke MS ønsker å miste de pengene og muligheten til å ekspandere på nett. Tviler på at de ønsker at Google styrker sin posisjon også.

Lenke til kommentar

Jeg håper faktisk Microsoft vinner denne gangen. De har virkelig bruk for en ny søkemotor, samt at Google (som sagt) snart har monopol på dette området.

Håper faktisk ingen får lov til å kjøpe Yahoo, selv om Yahoo samarbeider med ads og søk fra MS. Yahoo er en av de tre store aktørene på nett, og synes vi burde ha disse tre. EDIT: Hva mener du med ny søkemotor? Yahoo bruker vel allerede MS sin Bing-søkemotor?

 

Om dette vil styrke MS sin posisjon vesentlig på nett blir jeg skeptisk, de har allerede markedsandeler på desktop som ikke er bra for forbrukerne, og de kan ta over to veldig viktige segmenter. Når det gjelder web er jeg også mer skeptisk til MS sin strategi enn Google sin.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Google vil nok aldri i livet få lov til å kjøpe hele Yahoo. Ser for meg at de heller vil gå for ting som Flickr, og muligens videobiten av content creation avdelinga til Yahoo.

 

Så kan Microsoft plukke opp søk, og AOL kan gå sammen med Yahoo på resten av content creation avdelinga.

 

Yahoo mail er er litt mer usikker rundt.

Lenke til kommentar

Jeg håper faktisk Microsoft vinner denne gangen. De har virkelig bruk for en ny søkemotor, samt at Google (som sagt) snart har monopol på dette området.

Håper faktisk ingen får lov til å kjøpe Yahoo, selv om Yahoo samarbeider med ads og søk fra MS. Yahoo er en av de tre store aktørene på nett, og synes vi burde ha disse tre. EDIT: Hva mener du med ny søkemotor? Yahoo bruker vel allerede MS sin Bing-søkemotor?

 

Om dette vil styrke MS sin posisjon vesentlig på nett blir jeg skeptisk, de har allerede markedsandeler på desktop som ikke er bra for forbrukerne, og de kan ta over to veldig viktige segmenter. Når det gjelder web er jeg også mer skeptisk til MS sin strategi enn Google sin.

 

Nå må du ikke glemme Facebook da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734

kjøp dem, dump navnet og integrer brukbar teknologi i googles søkemotor! Nydelig

Ikke nødvendigvis det beste for forbrukerne, det. Kortsiktig bra, men uten konkurranse stopper det opp.

 

Jeg verken taper eller tjener på at google driver monopol på søkemoteren sin. Yahoo og bing er 2 ubrukelig og irriterende søkemoterer som ikke er 1/4 så anvendelig som google sin søkemotor. De kan kanskje ta litt mer for å reklamere på søkemotoren dere men jeg er sikker på at google ikke er så store drittsekker ( unnskyld fransken ) og tar altfor mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...