Gå til innhold

Salgseksplosjon for nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple har falt fra 95% til 66% på et år. Jeg gir det litt over et år til før Android også overtar førsteplassen her, slik de brukte et par år på å ta over for smarttelefoner.

 

Windows er outsideren, de fleste blant hvermansen velger nok Windows fremfor iOS og Android, om ikke annet grunnet vane.

 

Uansett mektig imponerende av Apple, som mer enn doblet salget. Selv om de nok mister førsteplassen i andel, vil nok salget fortsette å øke.

Lenke til kommentar

Ja, Android tar førsteplassen fra Apple, men det er utelukkende pga pris. Kjøpte selv ett 3.2 Honeycomb brett, og er ikke helt imponert av brukervennligheten.

 

Nah, det kan ha minst like mye å si hva brukervennlighet angår. Men det blir en smaken-er-som-baken diskusjon. At en generativ løsning vil gi bedre utvikling en den "lukkede og kontrollere av et selskap"-retningen til Apple tror jeg nå så absolutt (som nyeste iOS er et godt eksempel på, hvor den hovedsakelig fungerte som å tette forspranget Android hadde oppnådd).

 

Det viktigste er at Android blir å finne på flere nettbrett fra flere selskaper. Selv store Apple får det tøft mot en så åpen løsning som brukes av Sony, Asus, Samsung osv.

 

Det jeg derimot tror blir utenkelig for de neste årene, er at et enkelt nettbrett vil selge mer enn Apples flaggskip. Lojaliteten og all den gratis PR'en pressen gir Apple kan selv et bedre produkt ikke overvinne.

 

Men jeg er spent på Windows. Alt av undersøkelser viser at folk vil ha Windows, det er tross alt en vane en stor majoritet har hatt de siste par tiår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...