Gå til innhold

Rekordknuseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dermed er det mulig at Canon vil se seg nødt til å redesigne en del fullformatobjektiver som først og fremst er beregnet for bruk på APS-H-kameraer. Dette vil imidlertid tiden vise.

:ermm:

Slutt å røyk hasj på kontoret.

Det artikkelforfatteren sikker mener, er at en del av de eldre objektivene som fungerte tilfredstillende på APS-H, nå må oppgraderes da de vignetterer for mye på FF. Det er vel en del objektiver som stort sett sportsfolket har brukt...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Men det er særdeles underlig at de ikke klarer å få inn GPS og WiFi som en integrert del av kameraet.

Nå er Canon rimelig konservative da. Og jeg tviler på om målguppen bryr seg en millimeter om GPS i kamera. At huset ikke har WiFi, kan være fordi at datamengdene (særlig i video) er så store at WiFi ikke er raskt nok.

Lenke til kommentar

Har man fått vite noe om FPS ved filming i 1080p? Det hadde jo vært fantastisk om standarden hadde begynt å bli presset opp til 60++.

 

Du må ned i 720p for å få 60 fps. I 1080p er det maks 30, tror jeg, evt 25. Canon var ikke veldig klare på dette på pressekonferansen, og specslisten var også noe uklar på det.

Lenke til kommentar

:ermm:

Slutt å røyk hasj på kontoret.

Enig med sn0dig her - Canons fullframeobjektiver har hele tiden vært designet for å yte best mulig også helt ute i hjørnene på fullframesensorer. Nikon har hatt ett enkelt objektiv designet for litt crop - AF-S 70-200/2.8 VR - vel å merke kun første versjon - Canons objektiver har hele tiden vært designet for "full" fullframehus.

Lenke til kommentar

Har man fått vite noe om FPS ved filming i 1080p? Det hadde jo vært fantastisk om standarden hadde begynt å bli presset opp til 60++.

 

Du må ned i 720p for å få 60 fps. I 1080p er det maks 30, tror jeg, evt 25. Canon var ikke veldig klare på dette på pressekonferansen, og specslisten var også noe uklar på det.

 

Det ante meg. Antar det er 30fps i NTSC og 25 i PAL. Slik er det ihvertfall på mitt 60D.

 

Synd standarden ikke blir presset opp...!

Lenke til kommentar

Det ante meg. Antar det er 30fps i NTSC og 25 i PAL. Slik er det ihvertfall på mitt 60D.

 

Synd standarden ikke blir presset opp...!

Det hjelper vel lite om man endrer standarden på et kamera hvis ikke TV'er osv også øker - Er ikke 1080p 25/30fps da?

 

De fleste TVer har vel så absolutt mulighet til å vise 60fps, om ikke mer. Og jeg kan tenke meg at de fleste videoer blir sett på PC-skjermer som absolutt greier den oppdateringsfrekvensen.

 

Og uansett; ett sted må det starte. Ellers så tenkes det slik:

 

Kameraprodusenter: Gidder ikke heve standarden fordi TVene ikke støtter det.

TV-produsenter: Gidder ikke heve standarden fordi kameraene ikke støtter det.

 

Kommer ingen vei da.

Lenke til kommentar

Kommer ingen vei da.

Må vi videre, er mitt spørsmål da. Er ikke dagens standard mer enn god nok for folk flest?

 

Nei.

 

AtW

 

Men det er særdeles underlig at de ikke klarer å få inn GPS og WiFi som en integrert del av kameraet.

Nå er Canon rimelig konservative da. Og jeg tviler på om målguppen bryr seg en millimeter om GPS i kamera. At huset ikke har WiFi, kan være fordi at datamengdene (særlig i video) er så store at WiFi ikke er raskt nok.

 

Jeg er litt usikker, jeg ville tippe GPS kan være ett nyttig verktøy for endel i målgruppen, hvorfor ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...