Gå til innhold

Test: Fujitsu LifeBook S751


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier ikke å kommentere på at journalister til stadighet bruker engelske uttrykk på norsk, oversatt ord for ord fra engelsk, for som regel skyldes det at journalistene faktisk har oversatt hele artikkelen fra en engelsk artikkel (uten å oppgi det). Men i dette tilfellet er det jo nokså klart at artikkelen er skrevet på norsk i utgangspunktet. Altså ... "bærbar som mener business"? "Mener business"? Sier folk faktisk det nå?

Lenke til kommentar

Mener dere ærlig at en skal klare seg med integrert grafikk? Det er jo årevis siden det ble vanlig med gode grafikkbrikker som man betalte ekstra for å ha i den bærebare.

 

Jeg er så lei av å ikke klare å snurre rundt elementære ting i en bærbar. Venter på en kjempeliten og lett, men hvor grafikkortet er spesiellt vektet for. Det er ingen uting med antirefleks-skjerm heller, selv om det er mer og mer uvanlig å få fatt på i våre dager. Spesiellt i butikkene.

Lenke til kommentar

Jeg pleier ikke å kommentere på at journalister til stadighet bruker engelske uttrykk på norsk, oversatt ord for ord fra engelsk, for som regel skyldes det at journalistene faktisk har oversatt hele artikkelen fra en engelsk artikkel (uten å oppgi det). Men i dette tilfellet er det jo nokså klart at artikkelen er skrevet på norsk i utgangspunktet. Altså ... "bærbar som mener business"? "Mener business"? Sier folk faktisk det nå?

129021750850269234.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener dere ærlig at en skal klare seg med integrert grafikk? Det er jo årevis siden det ble vanlig med gode grafikkbrikker som man betalte ekstra for å ha i den bærebare.

 

Jeg er så lei av å ikke klare å snurre rundt elementære ting i en bærbar. Venter på en kjempeliten og lett, men hvor grafikkortet er spesiellt vektet for. Det er ingen uting med antirefleks-skjerm heller, selv om det er mer og mer uvanlig å få fatt på i våre dager. Spesiellt i butikkene.

 

For meg er matt skjerm ett krav for en bærbar maskin. Egentlig like mye privat som på jobb da det å jobbe på en maskin med mye reflekser er slitsomt.

 

 

Og med integrert grafikk så er det helt i orden for meg at den ikke kan levere spesielt mye på en forretningsbærbar. Det er viktigere for meg at den effektivt svitsjer mellom projektor, vanlig og docking som den skal. Men jeg ser også at enkelte kan ha brukt for ett kraftigere grafikkort på jobben, men tror det er unntakene.

 

 

Lenke til kommentar

Intel HD Graphics 3000

Og dermed uegnet til jobbruk. Rimelige hjemme/student-bærbare har byttbar grafikk. Hva er det med s.k. "jobb-bærbare" som tilsier at ikke også noen av disse bør utstyres med slikt? :no:

Det finnes da forskjellige jobber som trenger forskjellig utstyr. HD 3000 holder til mye mer enn man kanskje skulle tro. Er på høyde med forrige generasjons skjermkort til bærbare.

Lenke til kommentar

Intel HD Graphics 3000

Og dermed uegnet til jobbruk. Rimelige hjemme/student-bærbare har byttbar grafikk. Hva er det med s.k. "jobb-bærbare" som tilsier at ikke også noen av disse bør utstyres med slikt? :no:

 

Kan du ikke istedenfor skrive hvorfor den blir uegnet til jobbruk med en Intel HD Graphics 3000 prosessor. For det har gått meg hus forbi.

Lenke til kommentar

Intel HD Graphics 3000

Og dermed uegnet til jobbruk. Rimelige hjemme/student-bærbare har byttbar grafikk. Hva er det med s.k. "jobb-bærbare" som tilsier at ikke også noen av disse bør utstyres med slikt? :no:

Det finnes da forskjellige jobber som trenger forskjellig utstyr. HD 3000 holder til mye mer enn man kanskje skulle tro. Er på høyde med forrige generasjons skjermkort til bærbare.

Jeg mente selvsagt mitt eget jobbehov. ;) Har du behov for visualisering i 3D (f.eks. av molekyler) sparer du fort mye tid og frustrasjon med selv bunnsegmentet av ATI/NVidia-brikker etter min erfaring. Med brukbar 3D har jeg også fått helt nye muligheter til å presentere viktige konsepter, stukturer, osv. Studenter og tilskuere liker ikke ting som hakker i vei med 1-2 fps og video blir aldri like fleksibelt som å kunne manipulere ting i sanntid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...