Gå til innhold

Denne er dobbelt så lyssterk som konkurrentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har hatt skjermene mine på 100% uansett, syns ikke lysstyrke lenger er noe problem.

 

Enig der.. Sitter på bare 18% selv... Lysstyrke har ikke vert et problem på LCD på mange år

Du vet hva som skjer med lysstyrke når du tar på deg 3d briller sant?

 

Er en grunn til at med dagens 3d tver, så må du skru backlight til max for at det ikke skal bli mørkt.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hatt skjermene mine på 100% uansett, syns ikke lysstyrke lenger er noe problem.

 

Enig der.. Sitter på bare 18% selv... Lysstyrke har ikke vert et problem på LCD på mange år

Du vet hva som skjer med lysstyrke når du tar på deg 3d briller sant?

 

Er en grunn til at med dagens 3d tver, så må du skru backlight til max for at det ikke skal bli mørkt.

 

Hmm var ikke klar over... Slutta i den bransjen før 3D kom :p

Lenke til kommentar

Jeg har også litt problemer med å se poenget med en lyskaster-skjerm. Skjermene mine står 90% av tida på den svakeste styrken uansett. Jeg ser at noen påpeker at sterkere lys trengs når en bruker 3D-briller, men det er vel ikke så mange som bruker desktopen sin primært til å se på (3D-)filmer?

Lenke til kommentar

Enda en gang lager hw.no forvirring. Nei heldigvis er det ikke snakk om dobbelt så mye lys når du bruker skjermen normalt - det hadde vært sykt ubehagelig. Teknikken er egentlig bare at lysstyrken/baklyset økes ekstra kraftig i 3D-modus for å kompensere for lystapet i brillene. Samtidig så har de optimert timingen så LCD-glassene i brillene ikke er lukket så lenge mellom hvert bildeskift, så opplevelsen blir et lysere bilde. Tviler på det er snakk om dobbelt så mye lys rent tallmessig, og det har heller ingen poeng annet enn for å finne på enda en tabloid overskrift..

Lenke til kommentar

Jeg har også litt problemer med å se poenget med en lyskaster-skjerm. Skjermene mine står 90% av tida på den svakeste styrken uansett. Jeg ser at noen påpeker at sterkere lys trengs når en bruker 3D-briller, men det er vel ikke så mange som bruker desktopen sin primært til å se på (3D-)filmer?

Er nok beregnet på gamere som spiller i 3D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...