Gå til innhold

Sniktitt: Slik er iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får jo kjøpt adapter, slik at du kan bruke standard lader for å lade den.

Men hvis vi ser prisene f.eks Norges billigste nettbutikk selger iPhone 4s til så vil jeg si at det ikke er verdt å kjøpe telefonen. Da finnes det flere modeller som er bedre og billigere.

 

Joda, men da er jo litt av poenget med at det er standar borte, det som er fint med det er at man klarer seg med en lader om man er flere, man kan låne av andre om man har glemt sin, osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å dra opp følgende: du kan sende gratis tekstmeldinger er det dummeste jeg har lest noen gang.... meldinger ja... til hvem? til de som har samme type OS og bruker samme tjeneste... gratis??? Noe koster det. Datapakkene er uansett ikke gratis. Ubrukelig tjeneste.

 

Dessuten har det funnest apps som har gjort dette lenge. Og da kan man sende til alle som har appen, uansett om det er iPhone, Android, WP7 osv.

 

Reagerte og på at det står i artikkelen at iPhone 4s er et hestehode foran konkurentene på cpu. For det stemmer vel strengt tatt ikke.

Lenke til kommentar

Å dra opp følgende: du kan sende gratis tekstmeldinger er det dummeste jeg har lest noen gang....

Nja, det er faktisk ikke så dumt. Når det dukker opp "gratis" alternativer (du har rett i at helt gratis er det ikke, men nesten, det er ikke mange bytes med data som skal sendes av gårde i en slik melding) som er tilgjengelig for store brukergrupper "out of the box" så tvinges mobiloperatørene til å konkurrere. Det vil sannsynligvis si lavere priser på SMS/flere gratis i abonnementet og andre løsninger som gjør at de hvertfall tjener litt fremdeles.

 

Resultatet er nesten gratis meldinger til de som har samme system, billigere til alle andre. Det er jo ikke galt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tippa nok iPhone 4 vil nok gå ned ein 1000 lapp eller noe.. Men da for den nye 8GB utgaven... ;)

 

Så så lenge det ikke er denne man planlegger å kjøpe, så trur e itte d akkurat er så mye å hente på å vente... Ialefall så har det ikke vært d tidligere år, når en ny iPhone har kommet.. :/

 

Snakker du om brukt markedet, så blir d selfølgelig noe HELT annet, der vil nok prisen falle en del, ja.. :)

Lenke til kommentar

At det går ann med iM, det er jo helt idiotisk.. De har "funnet" opp noe nytt igjen -.- jeg har aldri hørt om å chatte eller sende direkte meldinger før,.. :tease:

Nei ikke funnet opp. Bare gjort noe tungvint og ubrukelig om til noe som de aller fleste med iOS kan motta uten å bruke noe 3. parts software. Ergo, det blir brukt.

Lenke til kommentar

At det går ann med iM, det er jo helt idiotisk.. De har "funnet" opp noe nytt igjen -.- jeg har aldri hørt om å chatte eller sende direkte meldinger før,.. :tease:

Nei ikke funnet opp. Bare gjort noe tungvint og ubrukelig om til noe som de aller fleste med iOS kan motta uten å bruke noe 3. parts software. Ergo, det blir brukt.

 

Hva er tungvindt og ubrukelig med epost og im?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva er tungvindt og ubrukelig med epost og im?

 

AtW

Vet ikke helt hvor du dro epost fra nå.

 

Men IM-systemer krever at begge mottakere har rett software installert på telefonen. Så hvis jeg skal sende melding til noen kjente - så orker jeg vel ikke gå inn på Viber e.l for å se om mottakeren bruker det, og om han/hun i det hele tatt har det installert lenger. Jeg gidder heller ikke sjekke de flere hundre andre systemene som finnes (veldig få som faktisk orker å bruke 3. parts IM-meldinger aktivt) - da blir det mye lettere å bare sende en vanlig SMS, så vet jeg at den kommer frem.

 

iOS fikser den biffen for deg. Hvis mottakeren også har iOS (5) ser man det på forhånd i SMS-appen, og det blir sendt som datatrafikk i stedet - hvis ikke blir det sendt som SMS.

Er dette som er den lille forskjellen. Android kommer nok etter snart :)

 

 

Funker også sømløst via iPad. Litt kjekt å kunne sende tekstmeldinger til venner (trenger bare telefonnummeret, kontaktlisten er forresten også syncet via iCloud) hvis man er for lat til å dra opp telefonen :p

 

 

Edit: Retter litt på meg selv: når jeg sa tungvindt og ubrukelig, så mente jeg eksisterende IM-løsninger som en erstatning for vanlig SMS. (Har prøvd utallige selv)

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Hva er tungvindt og ubrukelig med epost og im?

 

AtW

Vet ikke helt hvor du dro epost fra nå.

 

Men IM-systemer krever at begge mottakere har rett software installert på telefonen. Så hvis jeg skal sende melding til noen kjente - så orker jeg vel ikke gå inn på Viber e.l for å se om mottakeren bruker det, og om han/hun i det hele tatt har det installert lenger. Jeg gidder heller ikke sjekke de flere hundre andre systemene som finnes (veldig få som faktisk orker å bruke 3. parts IM-meldinger aktivt) - da blir det mye lettere å bare sende en vanlig SMS, så vet jeg at den kommer frem.

 

iOS fikser den biffen for deg. Hvis mottakeren også har iOS (5) ser man det på forhånd i SMS-appen, og det blir sendt som datatrafikk i stedet - hvis ikke blir det sendt som SMS.

Er dette som er den lille forskjellen. Android kommer nok etter snart :)

 

Edit: Retter litt på meg selv: når jeg sa tungvindt og ubrukelig, så mente jeg eksisterende IM-løsninger som en erstatning for vanlig SMS. (Har prøvd utallige selv)

 

Jeg drar inn epost, fordi det er det naturlige alternativet til SMS sammen med IM, det er standardisert, kommer fram og er støttet av alle relevante telefoner. Min erfaring er dog ikke som din, at folk ikke bruker IM aktivt, feks bruker mange facebook-chatten. Rent personlig sender jeg bare en sms fordi det er gratis for meg uansett, og om det ikke hadde vært det, så kan man el bruke tjeneste som lar deg sende sms over interntt. Det er en ok funksjon at det er integrart i sms-programmet (selv om jeg kan oppnå omtrent det samme med en plugin), men dens nytteverdig er en dog del mindre når de insisterer på å bruke en properitær løsning når det ikke er nødvendig. Men det er jo apple, så det er jo business as usual.

 

AtW

Lenke til kommentar

Folk bruker IM aktivt i min krets også, men ikke som en erstatning for SMS. Da sender folk SMS istedet.

 

Jeg skriver ikke "Kan du kjøpe med melk og brød?" som en melding på facebook, for å så forvente at samboeren skal se det når mens hun er i bilen på vei hjem. Men hvis det er sånn i din krets, så skjønner jeg at du ikke ser nytten.

Lenke til kommentar

Blir nytteløst å diskutere iMessage om man ikke har testet og brukt det selv. Da forstår man ikke at dette er fremtiden. sms/mms er avlegs og har for mange begrensninger.

 

Ok, begrensinger som hva? Dvs jeg kjenner sms og mms sine begrensinger, men hva konkret er det man får av dette, som ikke dekkes av andre protokoller?

 

AtW

Lenke til kommentar

iMessage =sms/mms 2.0. Uten begrensingene på størrelse, antall bilder osv, gratis leveringsbekreftelse* og lesebekreftelse. (*datakostanden er ubetydelige)

 

Man slipper å lure på om Per er innlogget på skype, msn osv osv. Skulle man ikke få leveringsbekreftelse etter noen sekunder så vet man at de av en eller annen grunn ikke kan ta i mot, og du trykker på meldinger og velger send som sms. Det er ganske så greit.

 

Tipper også at de vil oppgradere denne videre med nye funksjoner. Allerede er det jo 25 millioner som har oppdatert til ios 5, så det er mange som bruker imessage. Og det er jo brukere som er viktig, jeg har i allefall ikke mange som jeg tekster med som er innlogget på msn, facebook osv konstant.

 

 

Lenke til kommentar

iMessage =sms/mms 2.0. Uten begrensingene på størrelse, antall bilder osv, gratis leveringsbekreftelse* og lesebekreftelse. (*datakostanden er ubetydelige)

 

Man slipper å lure på om Per er innlogget på skype, msn osv osv. Skulle man ikke få leveringsbekreftelse etter noen sekunder så vet man at de av en eller annen grunn ikke kan ta i mot, og du trykker på meldinger og velger send som sms. Det er ganske så greit.

 

Tipper også at de vil oppgradere denne videre med nye funksjoner. Allerede er det jo 25 millioner som har oppdatert til ios 5, så det er mange som bruker imessage. Og det er jo brukere som er viktig, jeg har i allefall ikke mange som jeg tekster med som er innlogget på msn, facebook osv konstant.

 

Jeg må innrømme at jeg aldri noengang har nådd sms/mmsbegrensingen, hva er den egentlig? Jeg prøvde nå opp til 1500 tegn, før jeg ikke gadd mer på sms, mer avanserte protokoller som epost og IM har ikke begrensinger på tegn eller antall bilder det heller. SMs har leveringsbekreftelse. Kostnad kan være en begrensing, for meg rent personlig er det ikke det, da jeg har inkludert bruk, men det er jo ett poeng for andre, men jeg vil si det er relativt lite som dette systemet har over epost (der man også kan få leveringbekreftelser). Foreløpig har du ikke kommet med en eneste ting man ikke kan gjøre med sms og/eller andre protokoller, det kan selvfølgelig hende det vil endre seg i framtiden, men spar meg gjerne for tull om at det er "nytteløst å diskutere" når det viser seg at det ikke er noe mer til det enn det som allerede er kjent.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...