Gå til innhold

Det suger å ta feil (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har stort sett spilt igjenom spillene sammen med dama, og vi er vel begge skjønt enige om at spillet er ganske knall. Mind you, dama mi vanligvis får utslett på de merkeligste steder så lenge noe har mer enn 2 dimensjoner og det ikke involverer en italiensk rørleggers fetish for grønne rør. Merkelig hvordan AC plutselig er godkjent valuta her i heimen, men, slik har det altså blitt til at jeg gleder meg til neste AC, slik at jeg nok en gang kan få bruke timesvis foran TV'en med fruens velsignelser.

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Det er mange latterlige og dårlige spill, men Assassin Creed er ikke en av dem, mener jeg. Jeg mener det er originalt, og jeg elsker den mytologiske fortellerstilen etc. Kunne ikke falt mer i smak! ... Fortellingen er jo genial... Litt mystisisme og litt historikk her og der... Følelsen av å gå rundt i oldtiden (de første spillene) er fantastisk! Jeg skulle ønske spillprodusenter lagde mer slik, og helst mer eller mindre historisk korrekt - bortsett fra at du spiller en figur som ikke er det (for eksempel) og utforsker byene slik dem så ut i oldtidens Israel, Egypt, Mestopotamia, og så videre. Elsker å drømme meg tilbake i tid, eller leve meg inn i en tidligere tid. Jeg mener at man i Assassin Creed har klart å gi ett ganske korrekt bilde av hvordan det var. Jeg er ingen historiker, men det virker i alle fall meget troverdig...

 

Avslutningsvis vil jeg si at jeg gleder meg til neste Assassin Creed kommer... Og at jeg håper flere spillprodusenter lager liknende ting, ikke nødvendigvis om snikmord og sånt, men at noen av de andre spillprodusentene tar seg en liten pause fra spillene som finner sted i den andre verdenskrig, etc. og heller fokuserer på spill som foregår i oldtiden i stedet. :) Drømmen ville vært å spille et spill, som likner Skyrim/Oblivion, og at man hadde gått rundt i den antikke verdenen, hørt diverse samtaler av datidens folk, kanskje også store filosofer som Platon, etc? ... I alle fall hadde det vært helt konge dersom vi en gang kunne få lært Historie gjennom konsoll og PC spill i stedet for å bare kunne lære det gjennom bøker og dokumentarer på tv. :)

Lenke til kommentar

AC har eg 2 karakterer

 

det er veldig bra spill og lett og lære med good atmosphere som eit action sandbox spill

 

men det er det er noe av det dårligaste spillet eg har spillt om vi kaller det for snikmorder /stealth spill, det er ekstremt hollywood overflatisk og liten til ingen beløning for og bruke steatlh, av og til er det faktisk raskere og bare banke livskiten ut av folk

 

så spørs korleis du ser på spillet

Lenke til kommentar

Nå skal jeg være forsiktig med å være uenig med meningene dine, men AC var ikke et elendig spill, men det var heller ikke det beste jeg har spilt. For å si det slik; det er en grunn til at jeg har kjøpt de andre spillene.

 

Men det at kritikken skal gå utover ICO? Jeg synes virkelig at du burde komme med en begrunnelse for å mislike et så fantastisk spill...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt det første i serien, men de andre er i min mening dritbra spill. Jeg ser ikke noe problem med historien med unntak at man kunne vel egentlig ha spart seg for Desmond og gjengen, og bare fulgt Ezio. Jeg er litt sucker for romantiske fremstillinger av gamledager, så jeg syntes det er flott å se gamle italienske byer og få servert førsteklasses spillmusikk i tillegg. Jeg syntes også at gameplayet er fantastisk. For min del de beste spillene jeg har prøvd på PS3.

Lenke til kommentar

Enig angående AC1 som jeg tvang meg gjennom pga mangel på andre gode enspillerspill(samme gjorde jeg forøvrig med resistance 1), men 2ern elska jeg! Samme med brotherhood og har ENDA større forventninger til Revelations! Gleder meg som en unge. Med en kurve som går så bratt oppover har AC begynt å hevde seg blant Uncharted 2!

Lenke til kommentar

Synes selv Assassin's Creed var noe kjedelige greier, spilte gjennom nummer 1 & 2 mer paa trass, det fenget meg bare ikke helt.

Husker ogsaa naar Ico kom ut for mange aar siden at flere venner av meg anbefalte spillet & sa det var det beste de hadde spilt, proevde det & virkelig mislikte det, spilte kanskje et par timer.

 

Naa har jeg ogsaa kjoept Ico & Shadow of the colossus, maa vel si jeg sitter med samme foelelsen naar det kommer til begge spillene, klarer bare ikke aa engasjere meg.

 

Har vel ogsaa kanskje blitt litt sear i smaken oppover aarene som gamer ogsaa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...