Gå til innhold

Ubuntu får en rekke forbedringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som vet om det vill komme en gnomeshell versjon?

Det er vel bare et skal over Gnome som Unity? Er veldig raskt å installere når Gnome allerede er installert. Har ikke selv merket noe til problemer slik mange hadde i Ubuntu 11.04 heller.

 

Tror ikke Canonical selv helt uten videre kommer til å komme med en egen versjon, men kan hende noen starter lignende prosjekter som Kubuntu, Lubuntu, Xubuntu, osv. Ellers vil det være en naturlig retning å få for Linux Mint eller Zorin OS om disse ikke også velger å gå for Unity.

Lenke til kommentar

Nesten så jeg bytter til Fedora og en eller annen lettvekt window manager ... Dette blir litt for mye UI for min del, og Gnome ser ut til å bli ganske sprøtt og.

 

På innloggingen kan du skifte ifra "Ubuntu one" til "Ubuntu Classic" slik du får den vanlige ubuntuen uten alt for mye UI :)

Lenke til kommentar

Bare en liten advarsel for de som bruker ATI:

Det kan bli noen problemer om du oppgraderer fra Natty, men det er overkommelig.

Har hatt store problemer med ATI(AMD) kort tidligere etter oppgradering, men fant ut av ting etter en del jobbing.

Problemet bestod i at Ubuntu uppdateringsprogrammet IKKE slo av den proprietære ATI driveren før oppgraderingen av Ubuntu startet, selv om det på skjermen stod at denne driveren ble slått av.

Kan være lurt å slå den av selv, re-starte og så oppgradere.

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Nesten så jeg bytter til Fedora og en eller annen lettvekt window manager ... Dette blir litt for mye UI for min del, og Gnome ser ut til å bli ganske sprøtt og.

 

På innloggingen kan du skifte ifra "Ubuntu one" til "Ubuntu Classic" slik du får den vanlige ubuntuen uten alt for mye UI :)

 

Nei. Nå er Ubuntu Classic byttet ut med Unity 2D som er drevet av Qt.

 

Skjønner virkelig ikke hva dere mener med "mye UI".. Unity er designet for å være minst mulig i veien når du driver med noe. Akkurat nå utnytter Firefox 100% av skjermplassen i fullskjerm her hos meg, siden vinduskontrollene er integrert i topp-panelet. Ikke en piksel er rotet bort, uten at det går utover brukervennligheten. Om dere mener at Unity bruker mye systemkraft må du ha en virkelig skrøpelig haug av en PC siden Unity går -glatt-, selv på en tilårskommen netbook, og hvis det blir for mye kan du gå over på Unity 2D.

 

Etter 14 dager med tilvenning til Unity i mars en gang har jeg ikke sett meg tilbake eller savnet "gamle-gnome" en eneste gang. I stedet for å klage over at ting ikke lenger er som det alltid har vært, synes jeg folk burde gå i seg selv og prøve ut de nye systemene før man uttaler seg. (Det siste er en generell kommentar i hele Unity/Gnome3-debatten).

 

Når det er sagt synes jeg dette er en skrekkelig dårlig artikkel av hw.no.. Hvis dere ikke gidder å skrive en skikkelig artikkel selv foreslår jeg at dere spør ute i forumene om noen vil bidra, for dette er virkelig under enhver kritikk. Nå forventer jeg at Windows 8 mottas med en stikkordsliste-artikkel også.. :roll:

 

hm...jeg har hatt 11.04 på min gamle netbook en stund, jeg har også den samme verktøylinjen til venstre?

 

Jada, den har vært der siden 11.04. Det er bare hw.no som ikke gidder å skrive skikkelige artikler.

Lenke til kommentar

For mye UI tolker jeg dit at det er lagt en masse tid i "effekter" som virker tøffe for åpning av menyer og alt er laget kun for å få wn WoW effekt.

Jeg ville helst hatt Ubuntu Classic, lett å finne fram, lett å starte programmer.

Ikke noen dill dall effekter og fancy utseende slik den nye er, uansett blir overgang til Xubuntu for noen av mine andre maskiner her i huset.

Lenke til kommentar

For mye UI tolker jeg dit at det er lagt en masse tid i "effekter" som virker tøffe for åpning av menyer og alt er laget kun for å få wn WoW effekt.

Jeg ville helst hatt Ubuntu Classic, lett å finne fram, lett å starte programmer.

Ikke noen dill dall effekter og fancy utseende slik den nye er, uansett blir overgang til Xubuntu for noen av mine andre maskiner her i huset.

 

Selv legger jeg fint lite merke til "wow-effekter" i Unity. Helt normale effekter for alle normale OS siden 2009...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...