Gå til innhold

Nytt datainnbrudd hos PlayStation Network (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det er Brute-Force Attack de har brukt, så holder jeg fortsatt en finger på nettvett.

Lengre brukernavn og lengre passord er MYE vanskeligere å komme seg gjennom enn det-... (Ja, du skjønner poenget).

 

De ca. 90.000 som blei hacka er vel de kontoene med kortest brukernavn og passord eler nesten identiske brukernavn og passord.

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Selv om det er Brute-Force Attack de har brukt, så holder jeg fortsatt en finger på nettvett.

Lengre brukernavn og lengre passord er MYE vanskeligere å komme seg gjennom enn det-... (Ja, du skjønner poenget).

 

De ca. 90.000 som blei hacka er vel de kontoene med kortest brukernavn og passord eler nesten identiske brukernavn og passord.

Er det jeg regner med og, eller bare tok ett passord og prøvde det opp mot alle kontoene de fant. Det er overraskende mange som bruker passord som passord

Lenke til kommentar

Var sikker på at dette var rettet opp og at sikkerheten var styrket jeg, som de sa, men den gang ei.

 

Erm, har du lest om saken eller barre sett på overskrifter? Det er jo akuratt det den er... Denne typen hacking kan brukes mot absolutt alt, de klarte noen titusener som ble blokert med en gang og ingen kontoinfo er lekket ut..

Lenke til kommentar

Selv om dette ikke nødvendigvis behøver å skyldes PSN så er tillitten min bunskrapt for Sony totalt sett , flere grunner :

 

*Om det var brukt et Bruteforce angrep så er det snakk om utrolig mange påloggingsforsøk på kort tid for hver enkelt konto, at selskapet ikke greide å reagere kjappere før det var snakk om at nesten 100K passord ble knekt er for meg uforståelig.

 

*Viser det seg at hackerne benyttet seg av en annen sårbarhet i systemet så stiller Sony enda svakere seg hos meg, da kan man nesten si at selskapet ikke bør ha PSN i det hele tatt når det ikke kan ivareta brukernes sikkerhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var sikker på at dette var rettet opp og at sikkerheten var styrket jeg, som de sa, men den gang ei.

 

Erm, har du lest om saken eller barre sett på overskrifter? Det er jo akuratt det den er... Denne typen hacking kan brukes mot absolutt alt, de klarte noen titusener som ble blokert med en gang og ingen kontoinfo er lekket ut..

 

Fleste selskap har sperrer mot bruteforce. De stenger innlogging om det kommer unaturlig mange forsøk på svært kort tid. Så joda, det kan brukes på alle, akkurat som ett DDOS angrep. Men hensikten er annerledes, nemlig å få tilgang, og da er det å stenge døra en ganske effektiv måte å stoppe det på.

 

Det frister ikke akkurat å gi sony tilgang til konto informasjon når det med jevne mellomrom skjer slike angrep.

Lenke til kommentar

Min konto var en av de.

Sony kan ta seg en bolle.

 

At de er så useriøs med sikkerhet etterdet som skjedde tidligere i år er beyond utrolig.

 

Har noen prøvd å skrive feil passord på gmail et par ganger? Enkel måte å forhindre amatøropplegg som dette.

 

Jeg hadde ikke noe viktig info innpå der, men pokker heller. Sony er helt ubrukelig.

Lenke til kommentar

Min konto var en av de.

Sony kan ta seg en bolle.

 

At de er så useriøs med sikkerhet etterdet som skjedde tidligere i år er beyond utrolig.

 

Har noen prøvd å skrive feil passord på gmail et par ganger? Enkel måte å forhindre amatøropplegg som dette.

 

Jeg hadde ikke noe viktig info innpå der, men pokker heller. Sony er helt ubrukelig.

 

Antar du nå har forandret passordet ditt?

Har du forresten noe imot å fortelle oss hvilket passord du brukte (så lenge du ikke bruker det flere plasser selvsagt) , dette kan gi oss litt mer klarhet i hvilken type angrep som ble brukt mot PSN.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...