Gå til innhold

Fallout-skaperen kommer hjem (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det vil komme en Game of the Year-versjon av New Vegas snart? Ikke at den nødvendigvis får GOTY-navnet, men altså en versjon der alle DLC-pakkene er inkludert. 4 DLC-pakker ute nå, dersom det ikke kommer flere bør det vel snart komme en versjon som inkluderer alle pakkene?

Lenke til kommentar

Banner sikkert i kirka nå, men Fallout burde aldri vært laget i førstepersonsperspektiv - og heller aldri med Gamebryo. En fantastisk setting og historie blir veldig amputert med den keitete motoren.

 

I en ideell verden, for meg, burde samme motor som GTAIV vært brukt, med et hovedkart som i originalene (tenk Dragon Age).

Lenke til kommentar

Da er det jo bare å håpe at noe bra kommer ut av dette.

Med tanke på de som jobber i Obsidian skulle man jo tro at de hadde stort potensiale, men til tross for det har de hittil ikke klart å produsere noe nevneverdig imponerende utenom Fallout:NV. De fleste av deres tidligere titler har vært enten ustabile/buggy på grensen til uspillbarhet, og/eller rett og slett bare dårlig. (NWN2 står som et eksempel på begge deler)

 

Selv Bethesda har vel innsett nå at Gamebryo suger - slik jeg har forstått det bruker Skyrim en helt ny motor som ikke er basert på Gamebryo.

 

Ellers enig. Fallout fungerte bedre isometrisk, men Fallout 3 og NV er jo ganske bra når man først kommer inn i det, og med litt .ini-tweaking var stabiliteten innenfor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar

Kan forstå at du ikke likte oppdragene om du ikke har spilt de to første spillene i serien, da oppdragene er mye mer lik de i tidligere Falloutspill. Kartet var kanskje ikke så stort som i Fallout 3, men det var mye mer content pakket inn. De 4 forskjellige sluttene ser jeg ikke hva er feil med. Vegas stripa kan jeg også skjønne, da den er veldig liten, og de kunne ha gjort den MYE mer interesant enn den var, så der er jeg enig. Spillet er heller ikke på par med Fallout 3 når det gjelder hvor gjennomført det er nei, men det er nok fordi Obsidian er et mye mindre utviklerstudio og har ikke så mange ansatte eller ressurser som Bethesda.

 

Ser hva du mener, men er ikke helt enig ;)

Lenke til kommentar

Kan ta en kjapp en... misssions , størrelse på kartet, de 4 sluttene og Den lille vegas stripa :!:

 

Spillet er ikke på par med fallout3 mere gjennomførte stil :ph34r:

 

Så har du de av oss som elsket de to første spillene som faktisk mener NV er milevis bedre enn F3 spesielt på grunn av questene, figurene og kartet. Ikke størrelsen på kartet, men hva som faktisk var på det. Her var det MYE mer interessant enn F3 noen gang kunne skilte med - for meg.

 

Angåande selve Vegas stripa kan jeg være enig. Men Fallout: NV rett og slett føltes mye mer "Fallout" enn F3 for meg. Har sikkert rundet Fallout 1+2 til sammen 8-10 ganger opp gjennom årenes løp.

 

Ellers er det meget interessant at Cain nå også er under Obsidians tak. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor Vampire TM: Bloodlines aldri ble en større slager for Troika. De fortjente så mye bedre. Fantastisk spill satt til en av de mer interessante RPG universene på markedet.

Endret av Daysleeper
Lenke til kommentar

De bør utvikle Fallout 4 med Tech4 (eller hva nå iDs engine i Rage heter), det hadde vært noe. Bare lagt på spillestilen/mekanikken og satt settingen til falloutout universet.

 

Aldri spilt en engine hvor alt føles mer "smooth" på console i mangel av et godt norsk ord. Rakse lastetider er det også, selv om det er svært detaljerikt. Tenkte umuddelbart at Fallout4 burde utvikles i denne engine når jeg starta å spille Rage.

 

Og nå som Bethesda og iD eies av samme hovedeier, så burde det være mulig å få til.

 

Finner forøvering "Vault Tec Bubbel Head Figure" som special loot i Rage også. Gir litt ekstra gryn i starten av spillet. :D

Endret av Hratgard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...