Gå til innhold

Samletest: Hvilken mobiltelefon er best i sola?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Desire HD så det er bra det går mot mørkere tider! :D

Ja, men den er da slettes ikke så håpløs i solen som denne testen skal ha det til. Men nå kom jo DHD med to forskjellige skjermer, da den ene leverandøren ikke klarte å levere nok skjermer. Og den alternative skjermen er langt mer lyssterk enn den originale. Den viser også hvitt mye hvitere en den originale skjermen. Husker ikke helt hvordan du skulle teste hvilken skjerm du har, men jeg husker iallefall at jeg hadde fått den med den mest lyssterke skjermen.

Lenke til kommentar

Galaxy SII sliter i denne myten som dere omtaler som sollys. Jeg bor i Bergen, så jeg aner lite om hva denne "solen" er, i så måte kunne dere like godt testet det opp mot flammene fra en drage.

 

Hvilke telefon som fungerer best til å ta bilder i regnet derimot, det er en realitet jeg kan forholde meg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobilen.no VIRKELIG? SGS II er jo lyyysår bedre enn Desire i Sola. Faktisk har de fleste nettsidene testet SGS II fremfor iPhone 4 i samtlige sol-lys tester.

 

Hva er dette for noe tull?

Det høres veldig merkelig ut om de har testet SGS2 foran iPhone 4. AMOLED-teknologien har ikke like lyssterke skjermer som LCD-variantene, og gjør det derfor dårlig i sollys. SGS2 har faktisk lavere lysstyrke enn SGS 1: http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-international-review-the-best-redefined/7

 

En annen test som kan være nyttig er hvordan skjermen er med polariserte solbriller. Med en iPad så blir det f.eks. svart i den ene retningen, mens på iPhone 4 går det bra.

Lenke til kommentar

Min Galaxy S 2 fungerer utmerket i sollys. Riktignok fungerer det dårlig med lysstyrken på minimum, men skrus denne opp er den nesten like god i sollys som innendørs. Hvis den er den dårligste må virkelig testvinneren være god! :cool:

 

Av det jeg ser på bildet så må testen ha vært utført med lysstyrken på minimum. Er dette gjort konsekvent på alle telefonene? Ville trodd det ville vært mer hensiktsmessig å gjøre testen med lyssyrken på maksimum på alle telefonene da hva en produsent anser som minimum er veldig subjektivt. I teorien er jo minimum at skjermen er helt svart.

 

Interessant ide, men ser ut som en dårlig utført test.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...