Gå til innhold

Sniktitt: AMD FX-8150


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på kanten dette ATi (AMD må vike for det største suksess navnet innen selskapet), veldig mye på kanten.

Men om de klarer å holde på "vannet" så ser det ut til at ATi endelig kan velte Intel bordet.

Men det henger flere faktorer her, ytelsen er en ting, strømforbruk og varme er to andre faktorer som raskt kan gi Intel en større verdi.

Lenke til kommentar

Ser ut som Bulldozer yter greit i forhold til prisen, men på ingen måte verdt å vente så lenge på. I tilegg til at det hjelper fint lite om den er litt billigere enn en tilsvarende Intel CPU når den bruker så mye strøm som den gjør.

 

sett noen tester som sier at bulldozer bruker mer watt/ytelse en intel? eller er det en antagelse?

Lenke til kommentar

*snip*

 

sett noen tester som sier at bulldozer bruker mer watt/ytelse en intel? eller er det en antagelse?

 

I følge denne testen øker strømforbruket noe helt vanvittig når de blir overklokket.

 

8150 bruker i følge samme test 77W mer enn 2600k ved stock hastighet, og det blir veldig mye verre med en gang det er OC med i bildet.

 

EDIT: Ved load, selvsagt. Idle er Bulldozer veldig bra.

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar

Fra Anandtech sin review av FX-8150:

 

41715.png

 

Horribelt strømforbruk.

 

41695.png

 

Såvidt bedre enn sekskjerners Phenom II.

 

41694.png

 

IPC går ned fra Phenom II, og er milevis unna Intel.

 

Og fra konklusjonen:

If you're considering buying new, I feel like the 2500K is a better overall part.

 

Veldig skuffende med tanke på at 2500k har halvparten så mange kjerner, er billigere og bruker mindre strøm.

 

Bør jeg sende tilbake 2500k og kjøpe en amd?

 

Bare hvis du har lyst til å donere penger til AMD. Ytelsesmessig er det ingen grunn til det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Huff, dette var skuffende. Så langt kan jeg bare se ett eneste lyspunkt: At den langt uthalte ventetiden endelig er over. Dvs. den konkurrerer jo greit nok i sin prisklasse innen en del typer arbeidslaster, men helhetsbildet er ganske skuffende. Håper ikke dette blir nok en spiker i kista for konkurranse i CPU-markedet. Monopol er aldri bra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, ja...

 

Da har jeg lest AnandTech sin review, og må vel egentlig si at dette var som forventet. Overall multi-threaded ytelse som en Intel Core i5 2500. Det som derimot overasket meg er at single-threaded ytelse i mange tilfeller faktisk er dårligere en Phenom II.

 

Jeg er dessverre redd for at dette kommer til å se stygt ut for AMD etter at Sandy Bridge-E og Ivy Bridge er lansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...