Gå til innhold

Test: Intel SSD 510 250 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt skryt til Intel for servicen. Min x-25 80GB tok kvelden etter 1,5 års drift.

Kontaktet Intel. Neste dag fikk jeg instruksjonene for retur.

Bestilte henting fra DHL for sending til Nederland.

4 dager etter kom ny disk levert fra Nederland.

 

Har aldri vært bortig raskere replacment av defekt vare.

Endret av brg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker å være dårligere ytelse enn gamle X25 serien her om vi skal tro HW.no sine grafer...

Uansett, til SSD bruk skulle jeg hatt en god del mer enn 240Gb totalt sett, 240Gb holder til den ene oppgaven i allefall (FSX med sin skyhøye lesing fra disk og med addons på noen Gb hver så stiger størrelsen raskt.

Lenke til kommentar

Har et par av disse og de er helt greie. Men jeg mener jeg faktisk merket en ørliten forskjell på bootid når jeg gikk fra VT3MI til 510 250GB. Skal teste litt forskjell når jeg får drivebayen til laptopen. Har en mistanke om at VT3MI vil føles raskere når jeg kjører VM'er på den enn hva 510 gjør.

 

Grunnen til at jeg byttet var stabilitetsproblemer med SF-2281.

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Jeg linker til denne siden jeg:

Intel 510 review - anandtech

Light workload, som er mest relevant for oss forbrukere, setter denne SSDen i et helt annet lys enn det Hardware.no klarer å gjøre. Heavy workload viser også mye bra.

 

Nei, dette er ikke verdens raskeste SSD, men den er garantert i toppsjiktet på stabilitet. Det som sjokkerer meg mest er at ikke et ord er nevnt i konklusjonen om Samsung 830 eller Crucial M4, som begge leverer bedre ytelse og har gode rykter på stabilitet og varighet.

Lenke til kommentar

Hvordan kan "Helt grei ytelse" være positivt, samtidig som "Litt høy pris" vurderes negativt? Forøvrig synes jeg "Intel har historisk sett et kvalitetsrykte" er fullstendig irrelevant ved vurdering av et enkeltprodukt.

 

Enn så lenge det er vanskelig å teste det ordentlig, så er det et relevant poeng for min del, det har vært mye trøbbel med SSDer før, og mine data er viktig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Enn så lenge det er vanskelig å teste det ordentlig, så er det et relevant poeng for min del, det har vært mye trøbbel med SSDer før, og mine data er viktig.

 

AtW

Hørt om backup? (kunne ikke dy meg). Men det er typisk "streit datafjes" holdning og kjøpe Intel SSD (selv om de har Marvell kontroller - det navnet gir i hvert fall meg dårlige vibber!).

 

Ser ut som disse Pariot-diskene er soleklare vinnere.

Lenke til kommentar

Enn så lenge det er vanskelig å teste det ordentlig, så er det et relevant poeng for min del, det har vært mye trøbbel med SSDer før, og mine data er viktig.

 

AtW

Hørt om backup? (kunne ikke dy meg). Men det er typisk "streit datafjes" holdning og kjøpe Intel SSD (selv om de har Marvell kontroller - det navnet gir i hvert fall meg dårlige vibber!).

 

Ser ut som disse Pariot-diskene er soleklare vinnere.

 

Ja, jeg glemte jo at backup er 100% sikkert, 100% oppdatert, og gjør det problemfritt om en disk dør...

 

AtW

Lenke til kommentar

Vist man har en stajonær PC så kan man kjøpe en SATA kontroller som settes i en PCI slot, som igjen gir SATA 3 ;)

Men man må passe på at det er støtte for booting på kontroller.

Koster ikke noe mer en noen hundrelapper

 

 

PCI støtter hastigheter langt over SATA 3.

 

Er i grunnen samme prinsippet OCZ Revodriver fungerer på.

Lenke til kommentar

Hørt om backup? (kunne ikke dy meg). Men det er typisk "streit datafjes" holdning og kjøpe Intel SSD (selv om de har Marvell kontroller - det navnet gir i hvert fall meg dårlige vibber!).

 

Ser ut som disse Pariot-diskene er soleklare vinnere.

Du vet at dette er samme kontroller som blir brukt i Crucial C300, M4 og Corsair Performance 3? Det er en godt testet kontroller og det er vist at den kan yte bra.

Lenke til kommentar

Hva kommer det av at m4 ikke er med på noen av testene?

Tror det er så enkelt som at de ikke har fått noe testeksemplar. Mener de har svart på dette tidligere. De er jo avhengig av at butikker eller produsenter låner dem utstyr for testing. Skulle de kjøpt alt selv hadde de nok ikke hatt råd til å lønne de ansatte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...