Gå til innhold

Fjernstyr pc-en med Google Chrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

La oss si jeg har en god stasjonær pc og en dårlig bærbar. Kan jeg bruke den bærbare da til å spille spill som ligger på den stasjonære på den bærbare? Mens spillene kjører egentlig bare på den stasjonære men bildet kommer på den bærbare?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jepp, du kan det, men tviler på at du klarer det laggfritt, det krever mye av alt å gjøre det på den måten, da må specsa på pc'en være dritgode, og laptopen må ikke være galen den heller...

 

Tror det går litt på internetten din også :p

 

Jeg ser ingen steder i artikkelen hvor de garanterer at det ikke blir forsinkeler...

Lenke til kommentar

Foretrekker selv teamviewer, men for å hjelpe andre i nød er det jo kjempebra at de slipper å installere ekstra software for å få hjelp.

Med TeamViewer trenger man strent tatt ikke installere noe som helst, man kan laste ned og kjører programmet fra en exe-fil. De fleste jeg hjelper via TeamViewer er folk som fortsatt sitter med IE, så Chrome vil ikke få noe fortrinn mhp installasjon hos meg.

 

I tillegg har TeamViewer en utmerket funksjon (nå rprogrammet er installert) som gjør at man får tilgang til skjermbildet allerede under oppstart av Windows. Regner med dette ikke blir mulig med Chrome.

 

Helt greit med remote desktop i Chrome, men det skal mye til for at en nettleser skal kunne konkurrere med TeamViewer.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

gleder meg nesten til morra mi har pc problemer nå. for da slipper jeg å forklare i detalj hvor hver knapp er.

Som sagt: TeamViewer løser problemet ditt. Installerer du det slik at det startes med Windows trenger hun ikke gjøre noe som helst for å gi deg tilgang (løses med Partner ID og passord).

 

Man får også TeamViewer til Android.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Jepp, du kan det, men tviler på at du klarer det laggfritt, det krever mye av alt å gjøre det på den måten, da må specsa på pc'en være dritgode, og laptopen må ikke være galen den heller...

 

Tror det går litt på internetten din også :p

 

Jeg ser ingen steder i artikkelen hvor de garanterer at det ikke blir forsinkeler...

Det har han ikke påstått heller, men det er fremdeles relevant å understreke dette overfor en som vurderer å spille over en slik tilkobling.

Lenke til kommentar

Wyse PocetCloud er også ganske så kult.

Sitter å styrer datamaskinen fra mobilen. Vil jeg streame en film over nettet rett etter skolen. Går jeg inn på mobilt nettverk, og kobler meg opp med programmet. Så er mobilen skjermen min, samt datamus og tastatur!

Kan brukes på Android og iOS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...