Gå til innhold

Snart slutt for Sony Ericsson?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også gode erfaringer med Sony Ericsson.

Min første telefon var en Ericsson (som jeg ikke husker navnet på). På den kunne man velge mellom 7(!) ulike ringetoner, og man kunne sende sms.

Hjalp meg lite, da ingen av vennene mine hadde telefon :hmm: (Pga eldre brødre som hadde, greide jeg også å mase til meg telefon litt tidligere enn strengt tatt nødvendig. (Jeg var ganske populær blant jevnaldrende i en periode.))

 

Etter et kort opphold hos Siemens (den hadde spill!!!1), ble min første telefon med fargeskjerm en SE T610i (den første i Norge med kamera?).

 

Videre beveget jeg meg over til K-serien, der jeg fant K750i. Denne satset litt-sånn på kamera, og hadde i tillegg en brukbar mp3-spiller med mulighet for minnekort opp til 1 GB.

 

Da K750 ble stjålet, var K800 rett rundt hjørnet, og den holdt vedig godt.

 

Da batteritiden på K800 til slutt ble for dårig, tok jeg steget inn i smarttelefonsegmentet med Nexus en. Den har jeg fremdeles.

 

Alt i alt veldig godt fornøyd med mine SE-telefoner. Usikker på om fjerning av Ericsson navnet vil tilføre noe. For min del har SonyEricsson jobbet opp et godt navn.

Lenke til kommentar

Har litt blandede følelser for (S)E telefonene jeg har hatt. Først ute var mursteinen 628, med en linjes display, og utskiftbare deksler rundt tastene og antenna. Basic til tusen, men tålte å gå i asfalten ved flere anledninger. Måtte bare sette på igjen batteriet etterpå. Etter en Nokia (3310) vendte jeg tilbake med en t610 som, med unntak av den skrøpelige styrepinnen, var en knalltelefon. Den overlevde en solid dukkert, og jeg tror den fortsatt virker hvis jeg slår den på. W800i var også alt i alt et hyggelig bekjentskap, men med samme joystickissue som t610. Min nest siste se, en w580i var derimot en skrøpelig sak med taster som sprakk, og høyttaler som tok kvelden etter et år. I tillegg var skyvemekanismen slarkete. Siste tlf ut, en C701 var treg, hadde fw-issues i fleng, og kameraet var på langt nær så bra som cybershot-stempelet skulle tilsi. Til slutt begynte den å slå av skjermen når man trykket nedover på styrepaden.

Etter de to siste nedturene hoppet jeg av SE-toget og har ikke sett meg tilbake.

Lenke til kommentar

P900 var på mange måter min favoritt av alle telefonene jeg har hatt også. Den jeg hadde lengst av alle før tiden løp fra den. Men den virket til siste dag.

 

Ellers har jeg ikke vært merketro. Jeg har hatt Ericsson med og uten Sony foran, Nokia, Motorola, iPhone med flere. Og det var ikke merket som avgjorde valget. P900 kjøpte jeg primært fordi det var en av de få trebånds telefonene den gangen. Jeg var mye i USA. Den gangen var det egentlig en liten og lett LG jeg hadde sett meg ut tror jeg, men heldigvis googlet jeg den og fant ut at den ikke var trebånds, slik mobilselgeren hadde påstått. P900 var både stor og tung, til gjengjeld tålte den det meste.

 

Hva selskapet heter eller hvem som eier det er kanskje ikke så viktig her. Men det vet jeg for lite om innflytelsen de to imellom til å si noe om.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Fattern jobba i Ericsson, så vi har knapt hatt annet i huset, utenom Nokiaen før han begynte der. Vet at vi før hadde en skuff full av sorte mursteiner han fikk via jobben, og det ligger vel fremdeles et par R380s i biter på loftet. På kontoret ligger det en T28s og en R320s, og begge fungerer. Tror de to 380s'ene på loftet ligger der fremdeles, i småbiter i en iskremboks.

 

En P900 har jeg hatt jeg også. Oppgraderte den til en P905 (med P910 FW) slik at jeg kunne bruke minnekort større enn 128MB. Men der tok noe batteri-relatert tekno kvelden en dag, og så fikk meg min nåværende telefon, en P1i. Savner litt hjulet som gikk fem veier fremdeles...og det Wipeout-aktige spillet....

Lenke til kommentar

husker at sony ericsson hadde en av tidenes beste kamera med K810imen da de begynte med hele Walkman serien ga jeg de opp, for da spydde de ut dårlige telefoner for de var desperat for å ikke gå konk. jobbet i telekiosken på tiden og har aldri sett så mye reklamasjoner som på SE W580i og SE C902 eller for ikke å snakke om den gode gamle C702 som skulle være en solid telefon, men hva hjalp det når det var software feil på den hele tiden:P

Lenke til kommentar

husker at sony ericsson hadde en av tidenes beste kamera med K810imen da de begynte med hele Walkman serien ga jeg de opp, for da spydde de ut dårlige telefoner for de var desperat for å ikke gå konk. jobbet i telekiosken på tiden og har aldri sett så mye reklamasjoner som på SE W580i og SE C902 eller for ikke å snakke om den gode gamle C702 som skulle være en solid telefon, men hva hjalp det når det var software feil på den hele tiden:P

Yeah, jeg var som nevnt borti både w580i og c702i, og kjenner meg godt igjen mtp feil. Egentlig syns jeg også bildene fra w800i ble bedre enn de jeg tok med c702. Oppløsningen var riktignok lavere, men særlig bilder tatt i dårlig lys var mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg tror at nesten alle har hatt kjennskap til Sony Ericsson sine telefoner, men jeg tror det er et sjakktrekk av Sony å kjøpe seg ut. Merkevaren Sony Ericsson begynner å bli gammel, og logoen kjedelig. Programvaren i de nyeste touchtelefonene er litt vanskelig. Jeg tror Sony enkelt klarer å produsere skikkelig gode og stilfulle telefoner uten Ericsson som partner.

Lenke til kommentar

Det har vore noen SE gjennom årene, den aller første (og min absolutte favoritt) var Ericsson T68 Gulltelefonen og var mye flottere enn den lyseblå SonyEricsson som kom rett etter på. Selv om min T68 nå ikke er brukbar lenger, så er den "se-bar" og vil forbli et samleobjekt for meg. SE T610 var heller ikker værst, og ellers så har jeg vore gjennom SE'er av formtype "Klapp" (flere av denne typen), "Vri" og "skyv" og selvsagt "candybar" og til slutt P1i (som jeg fremdeles har som reservetelefon).

Så forlot jeg SE (for en liten stund) til fordel for HTC Diamond, deretter tilbake til SE W715. Men har sannsynligvis nå forlatt SE for godt, først HTC Desire og nå Samsung S II.

 

Men jeg har svært gode minner fra min SE...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...