Gå til innhold

4K-TV til salgs neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes vel GPuer som støtter full-hd eller høggere i mang mange år nå. Deilig med mer pixler. Har sett det igjen på BF3 menuene, på 15" laptop var skiften mye skapere en på min 24" på stasjonæren. Begge er fullhd. Blir nok 16:10 og 2560xblablabla eller mer ved neste pc skjerm da.

Lenke til kommentar

Lite vits i å kjøpe en 4K TV i 2012 for en vanlig mann i gata.

 

Først og fremst må 1080p ta over, er fortsatt mange kanaler idag som kjører SD og ser ut til å holde seg til det.

For det andre finnes det lite materiale som støtter 4K oppløsning, selv om de fleste filmer idag blir spilt inn med 4K++ oppløsning.

 

Og til sist, så (tror jeg) at det ikke vil være vits med høyere oppløsning enn 1080p med mindre du skal ha en TV på over 50"

Lenke til kommentar

Skjønner ikke vitsen med å kjøpe dette med en gang :dontgetit:

Spill (PS3/X360) støtter enda ikke 1080p spill (isåfall veldig få), og tviler på at TV sendingene starter med dette før om noen år.

 

Nesten samtlige PC spill kjøres per idag på 2560x1440 oppløsning. Neste generasjon TV og skjermkort vil kunne dra nytte av 4K oppløsning.

 

Dette er en TV jeg gleder meg til, for jeg er lei av å se på pixler når jeg spiller. :thumbup:

 

PS3 og Xbox 360 er 5 år gammel teknologi. PS4 og Xbox 720 er på vei.

Lenke til kommentar

Eller hva med å gi oss 64K på monitoren og 256K på TV-skjermen? :!:

640K burde være nok for alle d^_^b

 

Når det gjelder oppløsning på skjermer har jeg akkurat bestilt meg en 27" med 2560x1440 og gleder meg til å teste den :)

Den gamle hovedskjermen på 24" med 1920x1200 døde, og jeg har klart meg på en 22" med 1680x1050 i ventetiden (gamle sekundærskjerm), men det er tydelig for lite for mitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...