Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - Jann. - 50mm f1.8G


Anbefalte innlegg

Bruker: Jann.

Objektiv: Nikkor AF-S 50mm f/1.8G

Utstyr: Nikon D7000,stativ,blits

Deltakernivå: Pingle

 

Hei! Da hiver jeg meg med også på festen. Har ikke vært med på dette her siden mange år siden den gang jeg hadde d40, men dette skal bli interesant - dog jeg starter som pingle siden jeg får ikke tid til alle dagene pga jobb og oppussing. Men skal klare pingle. :)

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mer dybdeskarphet kanskje? Tror det hadde blitt et lite hakk bedre hvis hele bladet hadde vært skarpt. Tror også at både fargene og skarpheten hadde kommet seg litt.

 

En enkel og trygg komposisjon med fine høstfarger.

Det ble tatt mot bakken så var litt "tricky" kunne sikkert fått til ett bedre hvist jeg har lett noe mere i skogen. Var også kanskje litt for nære da hele bladet som du nevner ikke ble skarpt. Takk for tips Arild tar det til meg til neste gang. :)

 

Det blir mange høstbilder å prøve seg på utover høsten å bli bedre.

Lenke til kommentar

Flotte farger i det siste bildet her. Er ikke så sikker på om at jeg liker at muren kommer helt inn i øyet mitt. Kanskje hadde bildet hatt godt av en beskjæring på 6-7 cm. i bunn.

Takk, Liker det egentlig som det er, men du kan ha ett poeng der ja - skal prøve det å se om det funker.

Lenke til kommentar

2. oktober: Morsomt perspektiv, de rødbladede buskene danner et skille mellom muren og bakgrunnen. Ikke helt ueffent dette.

 

4. oktober: Flotte OOF-sirkler i sterk kontrast mot den mørke bakgrunnen, samt fin speiling fra månen. Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om bildet burde være slik der, eller om det kunne blitt kappet til panoramaformat et stykke under månen...

 

5. oktober: Jeg forsøkte noe liknende i går faktisk, men jeg får ikke denne myyyke bakgrunnen med 20-millimeteren.

Lenke til kommentar

2. oktober: Morsomt perspektiv, de rødbladede buskene danner et skille mellom muren og bakgrunnen. Ikke helt ueffent dette.

 

4. oktober: Flotte OOF-sirkler i sterk kontrast mot den mørke bakgrunnen, samt fin speiling fra månen. Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om bildet burde være slik der, eller om det kunne blitt kappet til panoramaformat et stykke under månen...

 

5. oktober: Jeg forsøkte noe liknende i går faktisk, men jeg får ikke denne myyyke bakgrunnen med 20-millimeteren.

 

Takk takk, liker dette objektivet veldig godt må jeg si. Nr 4. Ja du har ett poeng der - kan hende det hadde blitt flott med panorama uten selve månen - blir noe jeg må teste ut.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...