Gå til innhold

Test: Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder sammenligning av skarphet så avslører en rask kikk at lyset ikke er likt ved de to opptakene. Noe som gir varierende kontrast.

 

Dette gjør at sammenliginga kan ses som mer villedende enn oppklarende, etter mitt syn.

 

For ordens skyld. Jeg har ikke tatt med tid til å fingranske bildene. Det ser jeg ikke som min oppgave.

Lenke til kommentar

Japp, og det påpeker jeg også i artikkelen. Sammenligningen er imidlertid tydelig nok til at jeg ikke anser det som sannsynlig at det var skarpheten som var feil med det første testeksemplaret.

Ser nå at dere kommer med et forbehold. Det fikk jeg altså ikke med meg første gangen.

 

Ellers så skjønner jeg ikke helt hvorfor dere ikke kunne gjøre opptakene på ny. Sånn i og med at dette er ment som en seriøs oppfølging av en test ;)

 

Hvorfor ikke da sette litt mer inn på å hente inn sammenlignbare data?

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Det er noe feil med prisene som oppgis.

 

På konklusjonssiden, på høyre side, var det to "Prisbokser", en med prisen på varianten med Canon-fatning og en med Nikon-fatning. Det virker som prisene på Canon-varianten er feil da rimeligste pris er mye høyere enn for Nikon-varianten. Det står også feil priser nederst på konklusjonssiden. Noen av prisene som kommer opp er også kit-priser inkludert kamera.

 

Ser ut som prisboksene på høyre side er borte nå... det ble kanskje oppdaget mens jeg skrev dette innlegget?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...