Gå til innhold

– Nettet er som mat for unge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke jeg, eide bil når jeg bodde på Setermoen ifjor og den kunne jeg ikke levd uten... Men igjen, uten internett til å betale regningene mine hadde jeg ikke kommet så jævli langt heller (spesielt der oppe hvor banken er bemannet på arbeidstakerens insj virker det som)... Så akkurat det med bil kommer jo litt ann på hvor du bor og slike ting, men at flere betrakter internett som viktigere enn "fysisk" omgang (som det så fint står i artikkelen, hva menes med dette? friends with benefits?) så blir jeg faktisk veldig trist... og jeg studerer informatikk! :p

Lenke til kommentar

Skjønner at jeg ikke er ung lenger tydeligvis... :/ Bil og fly for frihet, telefon for å holde kontakt med bekjente. Det er natt og dag mellom å skrive og faktisk prate med noen. Så har man hagen til grilling med venner og pub/klubb/kafe til resten. =) Internett bruker jeg til å skaffe meg informasjon, lære om nye emner, sjekke priser,laste ned spill og film og ytre mine meninger til ukjente som måtte finne det for godt å lese dem. Også nettbank da.

Lenke til kommentar

Men jeg er ikke overrasket over at mange blir hekta og trenger internett som en narkoman trenger sitt dop.

 

en liten digresjon... jeg lurer på hvor lenge det er før dette argumentet kommer på forumet: "du hør her, jeg har hatt bruker på hw-forumet siden før du ble født"

 

den første tråden hvor det brukes og det stemmer bør bli sticky eller havle i en slags hall of fame her på forumet! :thumbup:

Endret av cptCory
Lenke til kommentar
Disse resultatene bør få bedrifter til å begynne å planlegge og tilrettelegge for den nye generasjonen slik at de kan tiltrekke seg de beste hodene. For eksempel vil tilgang til sosiale medier være høyt prioritert hos fremtidens arbeidstakere, avslutter Myrland i meldingen

 

Og hva skjer med bunnlinja når arbeidsstokken sitter på facebook hele dagen? Hadde jeg drevet bedrift skulle i alle fall slike tidstyver vært bannlyst i arbeidstiden, og facebookjunkies ville jeg ikke ansette uansett. Jobber selv i videregående skole, og ser hvordan de elevene som prioriterer facebook og nettspill kaster bort fremtidsmulighetene sine og oppnår svake resultater. Bare naive fremtids"forskere" tror dette er fremtiden. Hvordan var det egentlig før Internett kom? Fikk folk sitte timevis på telefonen og skravle med venner i arbeidstiden? Blir seriøst forbauset over hvor korttenkte og historieløse en del av disse folkene er. I virkeligheten vil fremtidens vinnere på jobbmarkedet være de som greier å trekke et klart skille mellom produktiv, jobbrelatert IKT-bruk og sosial fritidsunderholdning.

Endret av ShAvAnO
Lenke til kommentar

Men jeg er ikke overrasket over at mange blir hekta og trenger internett som en narkoman trenger sitt dop.

 

Akkurat som enkelte er hekta på en bil, og trenger en bil som en narkoman trenger sitt dop? :)

 

AtW

 

Jeg kjenner ingen som mener bil er like viktig som brød og vann.

 

Kjenner du noen som mener internett er like viktig som brød og vann?

 

AtW

Lenke til kommentar

Men jeg er ikke overrasket over at mange blir hekta og trenger internett som en narkoman trenger sitt dop.

 

Akkurat som enkelte er hekta på en bil, og trenger en bil som en narkoman trenger sitt dop? :)

 

AtW

 

Jeg kjenner ingen som mener bil er like viktig som brød og vann.

 

Kjenner du noen som mener internett er like viktig som brød og vann?

 

AtW

 

Ja det gjør jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...