Gå til innhold

Samsung Galaxy S II setter nye rekorder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

81 000 solgte enheter pr. dag de siste 2mnd er noe utenom det vanlige for en androidtelefon, og det uten lansering i USA. Ellers er det et meget bra tall med tanke på at den vanlige personen i gaten ikke en gang har peiling på hvilken mobil det er snakk om.

 

Folk vil alltid høre at iPhone solgte 20mill på kun et kvartal, men igjen så vet hele verden om denne merkevaren, samt at den får sikkert mer en ti ganger så mye oppmerksomhet som noen andre mobiler totalt sett, om ikke mer?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

GeCcO, at det per idag er 43 telefoner som kjører android, hva har det med saken om at SG2 er solgt i 10 millioner eksemplarer?

 

At SG2 selger bedre(?) enn HTC Sensation er egentlig ikke overraskende. SG2 har bedre formfaktor og kanskje ligner iPhone som er årsaken?

 

Eller bare fordi navnet Samsung som har begynt å heve seg i markedet.

Endret av daihiep
Lenke til kommentar
GeCcO, at det per idag er 43 telefoner som kjører android, hva har det med saken om at SG2 er solgt i 10 millioner eksemplarer?

Tror poenget var: De som vil ha IOS kun har et alternativ og må kjøpe IPhone, mens de som vil ha androide har 43 tlf å velge mellom. Da er det naturlig at endel velger andre telefoner en S2 av ulike årsaker, f.eks pris. Dermed har S2 42 'konkurrenter' på sin statistikk, men IPhone har 0.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mjo. På en måte er det en litt høyere økonomisk terskel for å komme inn i Apples ekosystem med Apps etc. Du må ha en iPhone dersom du vil ringe og spille Angry Birds med et epleprodukt. Og en iPhone har en relativt høy økonomisk pris. Det er derfor Android kan karre seg forbi iOS som dominerende operativsystem mellom disse to i mange deler av verden. I Norge er det så vidt jeg vet enda ikke kommet dit, men det har mye å gjøre med oss nordmenn.

 

Nordmenn er gadget-gale, og vi har mer penger enn nesten alle andre folk rundt om kring i verden. Derfor har vi råd til en iPhone. Men om man ikke har råd til en iPhone kan man kjøpe seg en Android-telefon til 1200 kroner. Den vil ikke nødvendigvis ha den samme ytelsen som en iPhone, kvalitetsfølelse og skjerm er nok også ofte under par. Men den gir tilgang til et stort nok applikasjonsmarked, og gir deg en habil smarttelefon for en ganske liten økonomisk innsats.

 

At topptelefonene fra Samsung og HTC gjør det bedre og bedre er overraskende. HTC <husker ikke navn på noen av de mindre modellene> er ikke en konkurrent for iPhone. Men en HTC Sensation, en Galaxy SII, en Desire S eller selv en Galaxy S er en konkurrent for iPhone.

 

Gitt tid kan nok Android ta igjen Apple i premiummarkedet også. Og da vil det begynne å flaske seg for Googles operativsystem, for ikke å snakke om Market.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mjo. På en måte er det en litt høyere økonomisk terskel for å komme inn i Apples ekosystem med Apps etc. Du må ha en iPhone dersom du vil ringe og spille Angry Birds med et epleprodukt. Og en iPhone har en relativt høy økonomisk pris. Det er derfor Android kan karre seg forbi iOS som dominerende operativsystem mellom disse to i mange deler av verden. I Norge er det så vidt jeg vet enda ikke kommet dit, men det har mye å gjøre med oss nordmenn.

 

Jeg vet ikke helt om karre er ordet jeg vill brukt, vekstraten til android har nesten vært sjokkerende høy.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mjo. På en måte er det en litt høyere økonomisk terskel for å komme inn i Apples ekosystem med Apps etc. Du må ha en iPhone dersom du vil ringe og spille Angry Birds med et epleprodukt.

Du må vel fortsatt ha en PC for å aktivere din iPhone også, noe du slipper med Android.

(Her bruker jeg 'PC' slik Steve Jobs bruker uttrykket.)

 

Igjen, neppe et særlig høyt kronemessig hinder for norske forbrukere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...