Gå til innhold

Test: Lenovo IdeaPad Z370


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Jeg synes avsnittet over spesifikasjonene sier det meste:

 

Det som skal skille Z370 fra mengden er spreke farger og et skjermlokk med en helt spesiell 3D-effekt i lakken. Men når det gjelder spesifikasjoner finner vi særdeles lite banebrytende under panseret

 

Litt som med netbooks når de var på høyden. Man kan velge blant ganske mye, så lenge man aksepterer samme konfigurasjon som de alle tilbyr.

Lenke til kommentar

Lite ytelse for pengene? HAHA! Hva skjer med at det ikke står på MacBook Air "testen"? Denne her er halve prisen bedre ytelse enn MB Air, og fortsatt "lite ytelse for pengene"!? Makan til bullshit...

 

hvordan du kan sammenligne en feit pc med dårlig skjerm og en macbook air er for meg uforståelig. macbook air ekke lagd for gaming at all, den har ssd drive, aliminiumschassis, bra skjerm og er sinnsykt tynn.. råbra til alt anna.

 

"lite ytelse for pengene" gjelder ytelse i forhold til andre laptops i samme prisklasse.

 

wake up

Endret av Antonsenlarsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lite ytelse for pengene? HAHA! Hva skjer med at det ikke står på MacBook Air "testen"? Denne her er halve prisen bedre ytelse enn MB Air, og fortsatt "lite ytelse for pengene"!? Makan til bullshit...

 

hvordan du kan sammenligne en feit pc med dårlig skjerm og en macbook air er for meg uforståelig. macbook air ekke lagd for gaming at all, den har ssd drive, aliminiumschassis, bra skjerm og er sinnsykt tynn.. råbra til alt anna.

 

"lite ytelse for pengene" gjelder ytelse i forhold til andre laptops i samme prisklasse.

 

wake up

 

 

@Antonlarsen

Hvis du bruker øya, og ser at MBA ligger 5k over denne maskinen, og fortsatt er bedre. Ferdig.

 

Hvordan kan du si at skjermen er bedre? Ja, på lysstyrke så er MBA dobbelt så bra, men den beste MBA modellen i 11" har samme oppløsning. (Med mindre du bruker 13"eren, men den har 16:10 ratio)

 

Hva mener du med "lagd for gaming"? Lenovo har ikke noen gang lagd en datamaskin konstruert rundt gaming. Jeg nevnte ikke gaming engang.

 

Det eneste du gjør, er bare å bevise det jeg mener, lol. Feit data du. Haha, det er nok ikke slik at at du bare har plass til en 2 cm tykk data i sekken. Er den bærbar så er den bærbar.

 

SSD er det bare å gjøre som HD sier, sleng inn en SSD i Z370'en. Ikke vanskeligere enn som så. At dataen er basert på ett syltynnt aluminiums chassis gjør at den er svært utsatt for bulking ved uhell. Og den fungerer ikke råbra til alt annet.

 

Calm down, Apple-boy. Read before you write.

Endret av GabrielMk3
Lenke til kommentar

1366 x 768 oppløsning

 

Da jeg kjøpte PC for 5 år siden, slet jeg med å finn PCer som går over 1280x800 (som nå har blitt endret til 16:9 og 1366x766). Fortsatt sliter jeg med det, noe som er ganske latterlig.

 

Ikke bare latterlig, i realiteten aldeles håpløst om man da ikke vil legge i et betydelig høyere beløp. Forbrukersegementet som de fleste PC-er ser ut til å være laget for ser ikke å bry seg med oppløsning og da endrer ikke produsentene noe heller.

 

Men det er tragisk - både på 13,3'' og 14'' burde 1600 x 900 vært et alternativ - og jeg er ikke i tvil om at de ville solgt bra selv om de var noe dyrere. Men dessverre vet produsentene at de som vil ha bedre oppløsning også er villige til å betale.

 

En ting jeg irritere meg på er at testene ikke forteller om maks oppløsning på ekstern skjerm. HDMI på bærbare er ofte "begrenset" til maks 1920 x 1200 (eller 1920 x 1080), selv om standarden skal klare 2560 x 1600. Intel HD 3000 som er i flere av disse maskinene klare også det.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha bedre skjermkvalitet enn høyere oppløsning på 13-14". Så jeg kan bruke de ute om sommeren, som er mye av poenget, og se film på senga uten elendig innsynsvinkel som gjør at man justerer skjermen i det uendelige. Bedre sortnivå, kontraster etc. 1366x768 er ikke halvgalt på en 13,3" men på 14" burde man fått et høyere valg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Burde være et pluss at man kommer godt til CPU og kjølesystem på denne (ser ihvertfall slik ut på bildet).

 

Spesielt når maskinene begynner å bli 2-3 år har mange problemer med mye støy og dårlig kjøling.

Jeg har selv skifta kjølepasta på maskinene til halve familien og mange av mine venner, alle kjempe happy med hvor stille maskina ble!

 

Ellers ser jeg lite poeng i å sette inn GF410m for Intel HD. Ytelsesforkjellen på dem er marginal.

 

Hvorfor gir alle oss maskiner med 16:9 skjerm?

16:10 er jo bedre til alt, bortsett fra film.

Både til surfing, tekstbehandling og design er jo høyden på skjermen et problem.

 

Jeg lånte en gammel 14 tommer med 1280x960 (4:3) oppløsning for et par uker siden, og jeg må inrømme at jeg savnet formatet. På store skjermer er jo ikke nok linjer i høyden samme problemet.

Lenke til kommentar

Helt grei oppløsning på en 13.3". Det som irriterer meg grenseløst er den blanke skjermen med tilhørerende svart blank ramme. Det finnes snart ikke en enste pc uten dette. Så hver gang jeg skal ha meg en laptop må jeg over i business modellene for å finne en med matt skjerm.

 

Jeg er så lei alle disse bling bling pcene, jeg vil ha noe brukbart.

 

Dessvere har også support sidene til lenovo for drivere vært mer eller mindre ubrukelig i det siste etter en oppgradering. De er også veldig sære for å få med USB 3.0 port. Tenkte å kjøpe meg en X220, men man måtte ha en utgave med i7 prossessor for å få USB 3.0 (og hvorfor ikke bare hatt det som standard :ermm: )

 

Lenovo har gjort mye bra, men jeg synes de begynner å bli litt for mye av det samme ræle som hvem som helst pc produsent sender ut.

Lenke til kommentar

Lite ytelse for pengene? HAHA! Hva skjer med at det ikke står på MacBook Air "testen"? Denne her er halve prisen bedre ytelse enn MB Air, og fortsatt "lite ytelse for pengene"!? Makan til bullshit...

 

hvordan du kan sammenligne en feit pc med dårlig skjerm og en macbook air er for meg uforståelig. macbook air ekke lagd for gaming at all, den har ssd drive, aliminiumschassis, bra skjerm og er sinnsykt tynn.. råbra til alt anna.

 

"lite ytelse for pengene" gjelder ytelse i forhold til andre laptops i samme prisklasse.

 

wake up

 

 

@Antonlarsen

Hvis du bruker øya, og ser at MBA ligger 5k over denne maskinen, og fortsatt er bedre. Ferdig.

 

Hvordan kan du si at skjermen er bedre? Ja, på lysstyrke så er MBA dobbelt så bra, men den beste MBA modellen i 11" har samme oppløsning. (Med mindre du bruker 13"eren, men den har 16:10 ratio)

 

Hva mener du med "lagd for gaming"? Lenovo har ikke noen gang lagd en datamaskin konstruert rundt gaming. Jeg nevnte ikke gaming engang.

 

Det eneste du gjør, er bare å bevise det jeg mener, lol. Feit data du. Haha, det er nok ikke slik at at du bare har plass til en 2 cm tykk data i sekken. Er den bærbar så er den bærbar.

 

SSD er det bare å gjøre som HD sier, sleng inn en SSD i Z370'en. Ikke vanskeligere enn som så. At dataen er basert på ett syltynnt aluminiums chassis gjør at den er svært utsatt for bulking ved uhell. Og den fungerer ikke råbra til alt annet.

 

Calm down, Apple-boy. Read before you write.

 

du sier at den har bedre ytelse enn macbook air i ditt første innlegg, da trodde jeg du mente ggaming/skjermkortet ettersom det er det eneste den er noe særlig bedre på, (ja jeg veit at i5'en er en strømsparende variant i Macair med lav klokkefrekvens også, men det spiller liten rrolle i en supertynn pc med ssd).

 

jeg har aldri hatt et apple produkt og skal aldri ha det, men du er enda en trangsynt fyr som ikke klarer se at det egentlig ikke er overpriset. de legger bare vekt på andre ting enn specs.

 

jeg er die hard specs fan så det passer ikke for meg heller, og vil aldri bruke 10k på det.

 

ser bare ikke helt poengene dine tho.. det er jo rett og slett bare smaken som baken..

 

og fremdeles, det er dårlig ytelse i lenovoen for pengene :)

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Lite ytelse for pengene? HAHA! Hva skjer med at det ikke står på MacBook Air "testen"? Denne her er halve prisen bedre ytelse enn MB Air, og fortsatt "lite ytelse for pengene"!? Makan til bullshit...

 

hvordan du kan sammenligne en feit pc med dårlig skjerm og en macbook air er for meg uforståelig. macbook air ekke lagd for gaming at all, den har ssd drive, aliminiumschassis, bra skjerm og er sinnsykt tynn.. råbra til alt anna.

 

"lite ytelse for pengene" gjelder ytelse i forhold til andre laptops i samme prisklasse.

 

wake up

 

 

@Antonlarsen

Hvis du bruker øya, og ser at MBA ligger 5k over denne maskinen, og fortsatt er bedre. Ferdig.

 

Hvordan kan du si at skjermen er bedre? Ja, på lysstyrke så er MBA dobbelt så bra, men den beste MBA modellen i 11" har samme oppløsning. (Med mindre du bruker 13"eren, men den har 16:10 ratio)

 

Hva mener du med "lagd for gaming"? Lenovo har ikke noen gang lagd en datamaskin konstruert rundt gaming. Jeg nevnte ikke gaming engang.

 

Det eneste du gjør, er bare å bevise det jeg mener, lol. Feit data du. Haha, det er nok ikke slik at at du bare har plass til en 2 cm tykk data i sekken. Er den bærbar så er den bærbar.

 

SSD er det bare å gjøre som HD sier, sleng inn en SSD i Z370'en. Ikke vanskeligere enn som så. At dataen er basert på ett syltynnt aluminiums chassis gjør at den er svært utsatt for bulking ved uhell. Og den fungerer ikke råbra til alt annet.

 

Calm down, Apple-boy. Read before you write.

 

du sier at den har bedre ytelse enn macbook air i ditt første innlegg, da trodde jeg du mente ggaming/skjermkortet ettersom det er det eneste den er noe særlig bedre på, (ja jeg veit at i5'en er en strømsparende variant i Macair med lav klokkefrekvens også, men det spiller liten rrolle i en supertynn pc med ssd).

 

jeg har aldri hatt et apple produkt og skal aldri ha det, men du er enda en trangsynt fyr som ikke klarer se at det egentlig ikke er overpriset. de legger bare vekt på andre ting enn specs.

 

jeg er die hard specs fan så det passer ikke for meg heller, og vil aldri bruke 10k på det.

 

ser bare ikke helt poengene dine tho.. det er jo rett og slett bare smaken som baken..

 

og fremdeles, det er dårlig ytelse i lenovoen for pengene :)

 

Jeg mente jo ytelse som i kollonen i testen, der hvor de tester ytelse.

Og akuratt nå selger Apple mye fordi at de er Apple. Noobs som ikke vet hva specs er bare kjøper Appel produkter fordi de er fine, og kule, og alt mulig tull.

 

Jåjå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...