Gå til innhold

Knallsuksess for Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis nå Spotify kan få bedre kontrakter med plateselskapene, så ville det bli enda bedre. Mao. at ikke de fleste store jazzalbumene fra 50-70-tallet mangler halvparten av sporene eller mer, og at de mange bandene som har trukket flere av albumene sine fra Spotify igjen godtar distribusjon av musikken sin. (Her har Wimp en stor fordel.)

En annen ting er at Spotify har vært veldig treig med å konvertere musikkdatabasen over til 320kbps kvalitet, så selv om man er premium kunde så er kun høykvalitetsfilene i et mindretall. Det virker nå som at Spotify er i ferd med å skjerpe seg på dette området, men jeg er fremdeles noe avventende her.

Lenke til kommentar

Kanskje de mindre kjente artistene også får penger da...

 

Tviler på det.

 

Tipper de dytter for mye penger til de store artistene, for å beholde dem, og dropper de små for å holde på kundene.

 

Er glad man fremdeles kan kjøpe musikk på CD, slik at jeg får det jeg vil ha, og pengene mine går til artistene jeg ønsker, og ikke til de som alle andre hører på.

Lenke til kommentar

Suverene nyheter! Er sikker på at dette vil bli en veldig viktig tjeneste i fremtiden! Har ingen problemer med å støtte med 99 kr i måneden!

 

Hvis nå Spotify kan få bedre kontrakter med plateselskapene, så ville det bli enda bedre. Mao. at ikke de fleste store jazzalbumene fra 50-70-tallet mangler halvparten av sporene eller mer, og at de mange bandene som har trukket flere av albumene sine fra Spotify igjen godtar distribusjon av musikken sin. (Her har Wimp en stor fordel.)

En annen ting er at Spotify har vært veldig treig med å konvertere musikkdatabasen over til 320kbps kvalitet, så selv om man er premium kunde så er kun høykvalitetsfilene i et mindretall. Det virker nå som at Spotify er i ferd med å skjerpe seg på dette området, men jeg er fremdeles noe avventende her.

Jeg velger å vente til disse artistene komme til Spotify, fordi jeg synes tjenesten er utrolig bra. Å støtte Spotify er win-win for alle. Ting blir bare bedre og bedre.

 

320kbps-konverteringen har vært skuffende i begynnelsen ja, men dette skal ha blitt forbedret i det siste, kanskje grunnet klager og oppmerksomhet rundt dette.

 

 

Selv sitter jeg på gjerdet, har lyst til å betale for spotify og slette hele min musikksamling men, de må få inn fler artister.

Det øker stadig, det merker jeg selv. Men noen blir også borte dessverre. Men i fremtiden vil det komme mye mer, det er 100% sikkert. Tror uansett du vil finne mye bra om du leter litt. :) Er selv avhengig av spotify, har funnet utrolig mye musikk der!
Lenke til kommentar

Kan for øvrig nevne at jeg bruker både Wimp og Spotify, og synes begge utfyller hverandre bra mht. musikkutvalg (selv om jeg bruker mest tid på Spotify)..

Ellers helt enig, Spotify er en glimrende tjeneste, og er virkelig verdt 50-100 kr i måneden. Jo flere som får seg et kjøpe-abonnement, jo mer penger går til artister og jo bedre musikkutvalg får man i Spotify. Spotify er virkelig verdt 99kr i måneden spør du meg..

Endret av Mac_31
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...