Gå til innhold

Test: Samsung QX412


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott å se at dere setter shiny skjerm som et minus! :)

Jeg kikket i evigheter etter en laptop med > 1366x768 og ikke glossy skjerm til grei pris :\

Ikke bare mangler de oppløsning, men skulle de finne på å øke litt (1600 x 900) som på Dell Latitude 6420 så er selvsagt skjermen så lyssvak og med så dårlig innsynsvinkel at det er nesten ikke til å tro.

Det er vel noen få som leverer skikkelige skjermer. Apple, Sony... noen fler?

Lenke til kommentar

Flott å se at dere setter shiny skjerm som et minus! :)

Jeg kikket i evigheter etter en laptop med > 1366x768 og ikke glossy skjerm til grei pris :\

Ikke bare mangler de oppløsning, men skulle de finne på å øke litt (1600 x 900) som på Dell Latitude 6420 så er selvsagt skjermen så lyssvak og med så dårlig innsynsvinkel at det er nesten ikke til å tro.

Det er vel noen få som leverer skikkelige skjermer. Apple, Sony... noen fler?

Dell og Lenovo.

Lenke til kommentar

Flott å se at dere setter shiny skjerm som et minus! :)

Jeg kikket i evigheter etter en laptop med > 1366x768 og ikke glossy skjerm til grei pris :\

Ikke bare mangler de oppløsning, men skulle de finne på å øke litt (1600 x 900) som på Dell Latitude 6420 så er selvsagt skjermen så lyssvak og med så dårlig innsynsvinkel at det er nesten ikke til å tro.

Det er vel noen få som leverer skikkelige skjermer. Apple, Sony... noen fler?

Min HP ProBook 6460b med 14" @ 1600x900 m/matt skjerm har veldig god innsynsvinkel og lysstyrke. Men så betaler man deretter.

Lenke til kommentar

En laptop til 6500,- +! og den har stadig ikke Bluetooth, eller ordentlig skjerm... Har selv bestilt en HP Probook 6465b til 7300,- som har 1600x900, BT, 3G, og skulle ha' bra batteri tid, Samsung ser ud til å være bra nok kvalitet, men ikke bar nok til å "justify" den her over en tilsvarende Acer(Yeah I said it! :p).

Lenke til kommentar

Når kommer anmeldelsen av samsung series 7 (chronos)?

 

 

Hei, den kan du lese om her: http://www.klikk.no/teknologi/data/article700910.ece

 

Når kommer anmeldelsen av samsung series 7 (chronos)?

 

 

Hei, den kan du lese om her: http://www.klikk.no/teknologi/data/article700910.ece

 

Forövrig heter den faktisdk ikke 7-serien Chronos. Den heter bare 7 serien. Samsung har en 5 serie som ikke kommer til norden, det er en Chronos maskin. 7 serien har vanlig Windows OS

Lenke til kommentar

Flott å se at dere setter shiny skjerm som et minus! :)

Jeg kikket i evigheter etter en laptop med > 1366x768 og ikke glossy skjerm til grei pris :\

Ikke bare mangler de oppløsning, men skulle de finne på å øke litt (1600 x 900) som på Dell Latitude 6420 så er selvsagt skjermen så lyssvak og med så dårlig innsynsvinkel at det er nesten ikke til å tro.

Det er vel noen få som leverer skikkelige skjermer. Apple, Sony... noen fler?

Min HP ProBook 6460b med 14" @ 1600x900 m/matt skjerm har veldig god innsynsvinkel og lysstyrke. Men så betaler man deretter.

 

Hei!

De fleste konsument maskiner har blank skjerm, de fleste B2B maskiner har matt skjerm. Din HP er en B2B maskin, alle ProBook er det.

Generelt sett så leverer Samsung skjermene til veldig mange produsenter av PC-er. Eks Apple, HP, +++ Skjermstyrke (og innsynsvinkel) måles i Nits. Alle standard PC skjermer har mellom 200 og 220 nits. Samsung leverer 300 Nits på de fleste av sine maskiner, noen har sågar verdens kreftigste skjermstyrke og er på 400 Nits (9-serien og RF modellene). Apple har noen på 360 Nits så de er også bra. For å redgjöre for noe av forskjellen på en 200 Nits skjerm og en 400 Nits skjerm så handler det om kontraster mer enn noe annet. En 200 Nits skjerm har 260 000 farger å spille på. Det er faktisk ikke all verdens. En 400 Nits skjerm har 16 millioner farger å spille på - så kontrastene blir bedre og mye mer korrekte.Innsysnvinkelen på Samsungs 9-serie er verdens beste, men nå er det jo ikke alltid du vil ha en alt for god innsynsvinkel heller da... :-)

 

Knall batteritid, man dårlig skjerm, med lav lysstyrke, dårlig fargegjengivelse, lav kontrast og elendig innsynsvinkel...nuff said...

http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-QX412-S01DE-Notebook.51966.0.html

 

Tja, her er preferansene tydeligvis forskjellig. Som med det meste andre.

http://apcmag.com/samsung-qx412.htm

Lenke til kommentar

Flott å se at dere setter shiny skjerm som et minus! :)

Jeg kikket i evigheter etter en laptop med > 1366x768 og ikke glossy skjerm til grei pris :\

Ikke bare mangler de oppløsning, men skulle de finne på å øke litt (1600 x 900) som på Dell Latitude 6420 så er selvsagt skjermen så lyssvak og med så dårlig innsynsvinkel at det er nesten ikke til å tro.

Det er vel noen få som leverer skikkelige skjermer. Apple, Sony... noen fler?

Min HP ProBook 6460b med 14" @ 1600x900 m/matt skjerm har veldig god innsynsvinkel og lysstyrke. Men så betaler man deretter.

Hei!

De fleste konsument maskiner har blank skjerm, de fleste B2B maskiner har matt skjerm. Din HP er en B2B maskin, alle ProBook er det.

Generelt sett så leverer Samsung skjermene til veldig mange produsenter av PC-er. Eks Apple, HP, +++ Skjermstyrke (og innsynsvinkel) måles i Nits. Alle standard PC skjermer har mellom 200 og 220 nits. Samsung leverer 300 Nits på de fleste av sine maskiner, noen har sågar verdens kreftigste skjermstyrke og er på 400 Nits (9-serien og RF modellene). Apple har noen på 360 Nits så de er også bra. For å redgjöre for noe av forskjellen på en 200 Nits skjerm og en 400 Nits skjerm så handler det om kontraster mer enn noe annet. En 200 Nits skjerm har 260 000 farger å spille på. Det er faktisk ikke all verdens. En 400 Nits skjerm har 16 millioner farger å spille på - så kontrastene blir bedre og mye mer korrekte.Innsysnvinkelen på Samsungs 9-serie er verdens beste, men nå er det jo ikke alltid du vil ha en alt for god innsynsvinkel heller da... :-)

Interessant info! Har du noen idé om hvilken type skjerm Samsung har levert til Probook-serien? Fant litt info her, men står ingenting om Nits. Kjenner meg forøvrig ikke helt igjen av beskrivelsen av innsynsvinkelen, den er veldig god hos meg. Kanskje den er produsert med forskjellige skjermer, eller kanskje jeg bare ikke er så kresen :)

Lenke til kommentar

Når kommer anmeldelsen av samsung series 7 (chronos)?

 

 

Hei, den kan du lese om her: http://www.klikk.no/teknologi/data/article700910.ece

 

Når kommer anmeldelsen av samsung series 7 (chronos)?

 

 

Hei, den kan du lese om her: http://www.klikk.no/teknologi/data/article700910.ece

 

Forövrig heter den faktisdk ikke 7-serien Chronos. Den heter bare 7 serien. Samsung har en 5 serie som ikke kommer til norden, det er en Chronos maskin. 7 serien har vanlig Windows OS

 

Dette så ut til å være hva en Samsung-representant sa på facebook også, men det er bare å ta et kjapt googlesøk eller besøke en internasjonal Samsung side, så står det "Samsung 7-series Chronos". ( http://global.samsungtomorrow.com/?p=5225 )

 

Tittet litt på denne pc'en, men har lyst å se hvordan 7-serien blir før jeg evnt gjør et kjøp. 13,3" blir ofte litt lite, og 15,6" kan være litt mye å drasse rundt på, så da er 14" et fint kompromiss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...