Gå til innhold

– Vi satser ikke på 4G-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svært skuffende av NetCom å ikke satse på 4G-mobiler. De var først i verden med et kommersielt tilgjengelig 4G-nett, men hva hjelper det når de ikke utnytter det? Hvorfor sitter folk i USA og surfer over LTE på mobilene sine allerede i dag mens vi som var først ute ikke har en eneste LTE-telefon tilgjengelig? Nesten sjokkerende at de ikke angriper dette mer aggressivt når de gjorde et stort nummer ut av å være først i verden med LTE. Jeg er ikke på NetCom-nettet i dag, men LTE kunne fått meg til å bytte over. Ser ikke ut som det blir aktuelt nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

RAAAAAAAGE! Jeg vil ha 150mb/s på den bittelille skjermen min som jeg bruker til å laste ned 5kb med tekst per nettside.

 

Nei, gi meg heller bunnsolid 3G-dekning før dere hopper til 4G. Selv om det er litt teit at de bare ikke "gidder". Og det er jo forsåvidt drømmetenking med skikkelig 3G-dekning også.

Lenke til kommentar

RAAAAAAAGE! Jeg vil ha 150mb/s på den bittelille skjermen min som jeg bruker til å laste ned 5kb med tekst per nettside.

Hehe, tenkte akkurat det samme.

 

Med appen speedtest (speedtest.net) får jeg ping på 49ms, nedlastningshastighet på 916.4 kB/s og upload på 378.2 kB/s på telefonen min med mitt nåværende NetCom-abonnement - testet nå for et par minutter siden.

 

Så sant man ikke skal bruke mobillinja til PC-surfing og heftig downloading/streaming til enheter med skjermer langt større enn det telefoner og tablets har i dag så holder dette i massevis.

 

Å prioritere større utbredelse av dagens løsninger er helt riktig vurdert av NetCom synes jeg - jeg har vel aldri følt at hastigheten på mobilnettet på noen som helst måte holder meg tilbake.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Fredag 23. september svarte Samsung på spørsmål fra mobil.se sine lesere, og om Galaxy S II LTE kan vi lese følgende:

 

Ulf: Kommer Galaxy S2 få NFC eller får man vänta på LTE versionen

Samsung: Som det ser ut nu kommer vi inte att lansera Galaxy S II med NFC i Norden. Istället kommer Samsungs nya 4g-mobil Galaxy S II LTE att innehålla både NFC och fjärde generationens mobila bredband. Om man jämför med Galaxy S II har den dessutom en snabbare dubbelkärnig processor på 1,5 gigahertz och en större superamoled plus-skärm på 4,5 tum. Galaxy S II LTE kommer att lanseras från årsskiftet i samarbete med operatörer i Norden. Hälsningar Michael

 

http://www.mobil.se/nyheter/samsung-svarade-pa-lasarnas-fragor-1.485362.html

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...