Gå til innhold

Test: Acer Iconia Tab A500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Acer fått orden på firmwaren? Var påstander om ustabilitet når den først kom på markedet...

 

Forøvrig er ikke WIFI eneste løsninga når det gjelder å komme seg på nett. Bluetooth funker greit, og med mindre en er i smørøyet angående HSPA dekning eller faktisk har en LTE-telefon så vil farta være mer begrenset av mobildekninga den Bluetooth.

Lenke til kommentar

Åhneiiii! Den er jo flat med runde hjørner. Her vanker det rettsak!

 

Du har postet ni innlegg siden 2001, og dette er en av dem.

 

Tydelig at han går for kvalitet fremfor kvantitet. ;)

 

Ser ut til at flere har fått inn 3g-versjonen:

http://www.multicom.no/Iconia-tablet-A501-10-3G-ACER/cat-p/c/p4042092

 

Sliter med å velge mellom denne og Galaxy Tab som kommer med 64GB hvert øyeblikk...

 

La meg gjøre det enkelt for deg: Velg Galaxy Tab. Myye bedre skjerm. Acer iconia er helt grei den, men den blasse skjermen og lugging på startskjermene er nok til at hvert fall jeg ikke kan anbefale den fremfor GT10,1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut til at flere har fått inn 3g-versjonen:

http://www.multicom.no/Iconia-tablet-A501-10-3G-ACER/cat-p/c/p4042092

 

Sliter med å velge mellom denne og Galaxy Tab som kommer med 64GB hvert øyeblikk...

 

La meg gjøre det enkelt for deg: Velg Galaxy Tab. Myye bedre skjerm. Acer iconia er helt grei den, men den blasse skjermen og lugging på startskjermene er nok til at hvert fall jeg ikke kan anbefale den fremfor GT10,1.

 

Ja, skjerm er viktig siden jeg skal bruke den til foto. Men, til gjengjeld har jo Iconia både USB og minnekortleser innebygd. Men Galaxyen er lettere...det blir fort den...

Lenke til kommentar

Etter å ha testet fant jeg fort at det ikke blir noen tegra2-basert tablet på meg. Brikkesettets dårlige egenskaper mht dekoding av H.264 high-profile setter for store begrensninger i bruken av brettet som en multimedia-enhet. Håper neste generasjon (tegra3) fra Nvidia holder det som loves. Av android-brett er det vel foreløpig bare TI OMAP4-baserte brett som tilbyr tilfredsstillende avspilling av video, men disse har enda ikke nådd ut i butikkene.

Lenke til kommentar

Ser ut til at flere har fått inn 3g-versjonen:

http://www.multicom.no/Iconia-tablet-A501-10-3G-ACER/cat-p/c/p4042092

 

Sliter med å velge mellom denne og Galaxy Tab som kommer med 64GB hvert øyeblikk...

 

La meg gjøre det enkelt for deg: Velg Galaxy Tab. Myye bedre skjerm. Acer iconia er helt grei den, men den blasse skjermen og lugging på startskjermene er nok til at hvert fall jeg ikke kan anbefale den fremfor GT10,1.

 

Ja, skjerm er viktig siden jeg skal bruke den til foto. Men, til gjengjeld har jo Iconia både USB og minnekortleser innebygd. Men Galaxyen er lettere...det blir fort den...

 

Denne kan hente bildene direkte fra kameraet. Om ikke det er et pluss, vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Dette er et ganske så ræva brett i mine øyne. Og jeg har det selv!

 

Spotify fungerer ikke.

 

Prøver du å streame video med clear.fi tar det ca 10 sekunder før filmen starter og for hver gang du "seek" er...i tillegg så fungerer ikke seek hvis du gjør det for fort etter hverandre, dvs du må starte filmen på nytt. Diverse krasj er ikke uvant heller.

 

Browseren er ganske bad. Facebook er nesten helt håpløst dårlig. Jeg bruker heller Samsung Galaxy S2'en min framfor dette brettet...noe som er skuff siden fb pluss diverse browsing på sofaen var planen for det... :(

 

Ca 50% av appene jeg har prøvd har ikke fungert, og da mener jeg : kræsj

 

JEg har ikke gjort noe rooting eller hva det heter på dette brettet.

 

Angrer bittert på at jeg ikke ventet på Galaxy Tab 10.1 :((((

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

Har dette brettet selv, og jeg er faktisk veldig fornøyd med det!

 

Var noe kræsj før oppdateringa kom, men etter denne er det så og si ingen krasj her i gården.

 

Fangs78: Spotify funker fint hos meg, samtidig synes jeg browseren fungerer godt, selv med flere faner åpne om gangen. Når det gjelder facebook så er det ikke kommet egen app til nettbrett ennå (sist jeg sjekket), men man kan bruke fullversjon av siden, noe som funker hvis du bare er nøyaktig på hvor du trykker :)

Endret av MasterMind2k
Lenke til kommentar

MasterMind2k: Spotify nekter å gå ut av offline mode. Har aldri fungert skikkelig for meg. Før oppdateringen kom ville den spille musikk i ca et halvt minutt før den ga opp og hoppet ut i offline mode.

 

Har du prøvd å chatte på facebook med browseren? ughh...

 

Det virker som det er noe galt med prosess-håndteringen også. Hvis du har kjørt opp en del applikasjoner, uten å manuelt lukke dem (som ikke skal være nødvendig) går alt sinnsykt treigt. Og siden task manageren ikke gir noen indikasjon på HVA som er oppe og kjører og tar ressurser, er det ofte nødvendig å reboote hele brettet.

 

buhu...

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

Ja, skjerm er viktig siden jeg skal bruke den til foto. Men, til gjengjeld har jo Iconia både USB og minnekortleser innebygd. Men Galaxyen er lettere...det blir fort den...

 

Denne kan hente bildene direkte fra kameraet. Om ikke det er et pluss, vet ikke jeg.

Joda, det er et pluss. Men, vha USB/SD-adapterene til Galaxy Tab så går jeg ut i fra at den får akkurat de samme mulighetene...

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Konsekvent? Hvordan klarer man å motsi seg selv i en og samme test?

Først gir dere den 3 av 5 stjerner for design, men når man leser oppsummeringen så er plutselig design et pluss??

 

+ Stilig design

3 av 5 er jo fortsatt på plussiden. Hadde den derimot fått 2 av 5 og så fått ekstra poeng for design, så kunne man si at det var feil ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...