Gå til innhold

Sony: – Du får ikke saksøke oss (PS3, PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ikke tro at det gjelder i Norge også nei, en EULA skal ikke gjøre ting værre for forbrukerene, du kan se på Sony når de fjernet støtte for Linux på PS3 - det kom ikke i god jord hos forbrukerrådet.

Denne retter seg mest mot USA, der har de noen regler for saksøkning som kan gi gigant utbetalinger. Ser at denne retter seg spesifikt mot class action søksmål.

Lenke til kommentar

Ville ikke tro at det gjelder i Norge også nei, en EULA skal ikke gjøre ting værre for forbrukerene, du kan se på Sony når de fjernet støtte for Linux på PS3 - det kom ikke i god jord hos forbrukerrådet.

Denne retter seg mest mot USA, der har de noen regler for saksøkning som kan gi gigant utbetalinger. Ser at denne retter seg spesifikt mot class action søksmål.

 

Forståelig nok, hadde nok også vært livredd for søksmål i USA.

Lenke til kommentar

Om en slik avtale er gyldig noen plass, til og med USA, er det noe som virkelig er galt.

Det de sier er jo enkelt og greit at "neste gang noen hacker serverne våre og stjeler all kreditt- og brukerinformasjon, er det ingen ting du kan gjøre med det via retten. Du kan derimot få lov til å sende oss et brev og si at du er sint på oss."

Om Sony kan "reservere" seg mot søksmål, må jo alle andre selskaper også kunne gjøre det.

 

 

De har resevert seg mot gruppesøksmål og ikke søksmål. Viktig forskjell. Du kan ene og alene fortsatt saksøke dem, men ikke som del av en gruppe.

 

Ifølge artikkelen gjelder det både søksmål fra enekltindivider og grupper.

 

"Da har du i så fall godtatt at du ikke skal saksøke Sony, uansett grunn. Eventuelle konflikter mellom deg og Sony skal løses utenfor rettssalen, melder Kotaku."

Lenke til kommentar

Hahahehahahahahaha Sony på sitt beste xD

Tror ikke jeg har ledd så mye som jeg gjorde nå nettopp på leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge, tusen takk Sony :D

 

 

Sony eier alt, de lager de beste kvalitets produktene der ute.

Du er litt for naiv for ditt eget beste, om du er så påståelig så husker du kanskje ikke den skandalen som omfavnet Sony for en 3-4-5 mnd siden, der de rett og slett ikke kunne ha på PSN, det er kvalitet mener du?

Takk til deg også, en god latter forlenger livet.:)

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Mister Gnu: Sony er en viktig aktør på spillmarkedet og gamer.no skriver om spill, dermed ser jeg ikke hvorfor dette ikke skulle være aktuelt. En slik regelforandring i Sonys EULA har dessuten større konsekvenser enn at et par enkeltindivider med saksøkingsgrunnlag ikke får lov til å saksøke dem, både prinsipielt og presedensmessig.

Lenke til kommentar

Mister Gnu: Sony er en viktig aktør på spillmarkedet og gamer.no skriver om spill, dermed ser jeg ikke hvorfor dette ikke skulle være aktuelt. En slik regelforandring i Sonys EULA har dessuten større konsekvenser enn at et par enkeltindivider med saksøkingsgrunnlag ikke får lov til å saksøke dem, både prinsipielt og presedensmessig.

 

Og vi nevner i fleng?????

 

At USA, som har en annen juridisk tilnærming til dette med søksmål og EULA'er skjønner jeg.

Sony har blitt saksøkt for fjerning av otherOS

Sony har blitt saksøkt fordi de ble hacka (?)

Star Wars fans vil saksøke Sony fordi de stenger Star Wars server

Sony saksøkt av mor fordi sønnen fikk epileptisk anfall

 

og min personlige favoritt

Banna spiller saksøker Sony fordi han ikke kan spille over PSN

 

 

Vi har rettssikkerhet, personvern og et helt annet syn på private søksmål noe som gjør Sony EULA-endring helt irrelevant.

Endret av Runar waits for alice
Fjernet sitat av slettet innlegg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...