Gå til innhold

iPhone 5 kommer 15. oktober


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå må folk bare begynne å spare...

 

Ja er vel mange som allerede har spart seg opp... Sykt å se folk som kjøper nyeste iPhone vert år til 5000-6000kr, folk har faktisk kjøpt iPhones til 10000kr bare for å få den fortest mulig.. Mange har faktisk brukt over 30000kr på mobiltelefoner bare siden 2007 + bruken..

 

Skal ikke stå her og si at folk ikke skal få bruke pengene sine som de vil, men jeg syntes bare personlig at 30000kr på bare mobiltelefoner siden 2007 er mye med tanke på at jeg selv har fått 2 gode mellomklasse laptoper, den nyeste med SSD, 2 gode mobiler, 2 24" LED skjermer, 1 mellomklasse multifunksjonskriver, bra headsett, totalt 3TB med ekstern lagring og enda en liten haug med gadgets, kabler og annet kos for under 30k. Jeg føler jag har så utrolig mye mer igjen og vise til en at det ligger 3-4 utgåtte mobiler i en skuff...

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Blir lei meg når eg høre sånt... Tenk at folk legge så mykje pengar på noko så overprisa tull! :(

 

Skjønner dem veldig godt jeg altså... Jeg er en smule teknofil og ville gladelig betalt mye for å få den fortere enn svint...

 

Nå er ikke jeg personlig så begeistret for epple produkter, men det er nå en annen sak... De ser jo utrolig bra ut da :innocent:

 

løp og kjøp sier nå jeg :thumbup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir lei meg når eg høre sånt... Tenk at folk legge så mykje pengar på noko så overprisa tull! :(

 

Skjønner dem veldig godt jeg altså... Jeg er en smule teknofil og ville gladelig betalt mye for å få den fortere enn svint...

 

Nå er ikke jeg personlig så begeistret for epple produkter, men det er nå en annen sak... De ser jo utrolig bra ut da :innocent:

 

løp og kjøp sier nå jeg :thumbup:

 

Okay då, eg bruker jo ein smule (eller, ein heil del...) på data og annet teknisk, men Apple tar jo så @$@€[{{€$"#¤!"# mykje for produktene sine! Men viss du ser på produkter frå f.eks HTC og Samsung som e rett og slett BEDRE på alle måter (i hvertfall specs) koster ein heil del mindre.

 

Kult å sjå at andre også misslike Apple! Hehe :innocent:

Lenke til kommentar

Dagene der det å ha en iPhone var eksklusivt er over for lenge siden.

 

Jeg betalte selv 5800,- for en iPhone 4 32GB versjon i sin tid. En meget bra telefon var det, men verdt 5800,- ? Det vil jeg ikke si. Har man litt for mye penger på konto og er litt sånn dingsefreak så skjer ting litt for kjappt enkelte ganger :p

Er forøvrig spennt på nyeste versjon av iOS og iPhone 5, det må jeg si.

 

Hilsen fornøyd S2 bruker.

Lenke til kommentar

Hilsen fornøyd S2 bruker.

 

Jeg er der også min venn... men skjønner svært godt at pengene sitter løst når nyheter kommer...

 

Hva det burde kostet eller om det er for dyrt er egentlig totalt uvesentlig så lenge man vil ha det og er villig til å betale for det.

 

Det gir en god følelse, jo dyrere, nesten bedre ^^

 

Hvorfor kjøper folk absurd dyre merkeklær fremfor billige klær..

 

Hvorfor kjøpe jeg til eksempel en Mulberry veske til over 10.000 kr i stedet for en veske til 199 kr på Cubus...

 

Det er jo ikke noe logikk i det egentlig, men de gale har det jo godt :whistle:

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

nå må folk bare begynne å spare...

Ja er vel mange som allerede har spart seg opp... Sykt å se folk som kjøper nyeste iPhone vert år til 5000-6000kr, folk har faktisk kjøpt iPhones til 10000kr bare for å få den fortest mulig.. Mange har faktisk brukt over 30000kr på mobiltelefoner bare siden 2007 + bruken..

Vel, er man interessert i slikt så er det ikke lett å vente et par måneder for å få den billigere, har selv bevisst betalt 1000 kroner ekstra for en mobil fordi den var utsolgt i alle andre butikker jeg prøvde, og i tillegg var jeg fullt klar over at om jeg ventet 2 måneder kunne jeg sikkert få den enda en tusenlapp, eller to, billigere.

 

Men er glad jeg ikke er en Apple-fan, da ville jeg helt klart ha kjøpt en iPhone til toppris hvert år.

Endret av Babality
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke iphone. Ta iphone4 feks.

 

Det er en mobil som er mye dyrere enn midrangetelefoner og som gjør det samme: epost, samtaler, sms, IM, kart, og nettsurfing. Mange telefoner gjør dette bedre og billigere enn iphone.

 

Det er også en mobil som ikke kan kjempe mot smartphones som SGS2 og telefoner som virkelig kan gjøre ting. Som usb on the go, hdmi-output, lar deg forandre på hvordan telefonen brukes og ser ut, og lar det tilpasse den til eget bruk.

 

Den faller veldig mellom de to typene telefoner, og i det første tilfellet er den veldig veldig dyr uten å gi noe tilbake, og i det andre tilfellet er den subpar men til samme pris.

 

Det er bare snodig :s . Tro om iphone5 blir av samme ulla. Jeg mistenker at det er veldig godt mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nå må folk bare begynne å spare...

 

Ja er vel mange som allerede har spart seg opp... Sykt å se folk som kjøper nyeste iPhone vert år til 5000-6000kr, folk har faktisk kjøpt iPhones til 10000kr bare for å få den fortest mulig.. Mange har faktisk brukt over 30000kr på mobiltelefoner bare siden 2007 + bruken..

 

Skal ikke stå her og si at folk ikke skal få bruke pengene sine som de vil, men jeg syntes bare personlig at 30000kr på bare mobiltelefoner siden 2007 er mye med tanke på at jeg selv har fått 2 gode mellomklasse laptoper, den nyeste med SSD, 2 gode mobiler, 2 24" LED skjermer, 1 mellomklasse multifunksjonskriver, bra headsett, totalt 3TB med ekstern lagring og enda en liten haug med gadgets, kabler og annet kos for under 30k. Jeg føler jag har så utrolig mye mer igjen og vise til en at det ligger 3-4 utgåtte mobiler i en skuff...

 

Jeg har aldri brukt så lite penger på mobil som etter at jeg begynte å kjøpe iPhone. Før kjøpte jeg 5-6 telefoner i året....kjøpte mange av de store nye som kom. Ble aldri fornøyd før jeg fikk iPhone. Nå bruker jeg 4890 kr hvert år på en mobil. En annen ting du tydeligvis ikke vet er at langt færre iPhone havner i en skuff enn andre merker fordi telefonene faktisk er verdt en god slump på bruktmarkedet fortsatt. Ta en titt på feks Finn.no.

Lenke til kommentar

Hilsen fornøyd S2 bruker.

En telefon som altså er en femhundrelapp eller så billigere enn iPhone. Selvsagt litt forskjell (og S2 kan godt koste mer å produsere, den har jo en del dyre komponenter!), men ingen monumental differanse uansett. Toppmodeller koster mye uavhengig av produsent.

 

Å holde seg med siste versjon er dyrt, uansett om det dreier seg om bil, telefon eller PC. For iPhone er verditapet over året kanskje 2-3000, for den som insisterer på å ha ny bil kan det fort ryke 100k i året. Jeg er ikke voldsomt interessert i å alltid ha siste versjon av alt, men telefonen jeg har nå er fra 2007, så jeg gleder meg til jeg kan legge inn en bestilling på iPhone 5.

Lenke til kommentar

nå må folk bare begynne å spare...

 

Ja er vel mange som allerede har spart seg opp... Sykt å se folk som kjøper nyeste iPhone vert år til 5000-6000kr, folk har faktisk kjøpt iPhones til 10000kr bare for å få den fortest mulig.. Mange har faktisk brukt over 30000kr på mobiltelefoner bare siden 2007 + bruken..

 

Skal ikke stå her og si at folk ikke skal få bruke pengene sine som de vil, men jeg syntes bare personlig at 30000kr på bare mobiltelefoner siden 2007 er mye med tanke på at jeg selv har fått 2 gode mellomklasse laptoper, den nyeste med SSD, 2 gode mobiler, 2 24" LED skjermer, 1 mellomklasse multifunksjonskriver, bra headsett, totalt 3TB med ekstern lagring og enda en liten haug med gadgets, kabler og annet kos for under 30k. Jeg føler jag har så utrolig mye mer igjen og vise til en at det ligger 3-4 utgåtte mobiler i en skuff...

"Skal ikke stå her og si at folk ikke skal få bruke pengene sine som de vil"

Hmmm, er det nå ikke akkurat det du gjør da?? :!:

Lenke til kommentar

Ja er vel mange som allerede har spart seg opp... Sykt å se folk som kjøper nyeste iPhone vert år til 5000-6000kr, folk har faktisk kjøpt iPhones til 10000kr bare for å få den fortest mulig.. Mange har faktisk brukt over 30000kr på mobiltelefoner bare siden 2007 + bruken..

 

Skal ikke stå her og si at folk ikke skal få bruke pengene sine som de vil, men jeg syntes bare personlig at 30000kr på bare mobiltelefoner siden 2007 er mye med tanke på at jeg selv har fått 2 gode mellomklasse laptoper, den nyeste med SSD, 2 gode mobiler, 2 24" LED skjermer, 1 mellomklasse multifunksjonskriver, bra headsett, totalt 3TB med ekstern lagring og enda en liten haug med gadgets, kabler og annet kos for under 30k. Jeg føler jag har så utrolig mye mer igjen og vise til en at det ligger 3-4 utgåtte mobiler i en skuff...

 

Mange? Det hadde overrasket meg hvis du klarte finne én person som fyller beskrivelsen din. Og han har sannsynligvis råd til det.

 

Selv har jeg hatt to stykk iPhone på tre år. Begge ble kjøpt for nøyaktig 4000,- per stykk, og den første ble solgt for 2000,- så totalt har det kostet meg 6000,-. Finner jeg ut at jeg skal selge den jeg har å kjøpe meg iPhone 5 må jeg neppe ut med mer enn 2000,- i mellomlegg. Altså 8000,- for tre mobiler. Slettes ikke ille eller hva?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke iphone. Ta iphone4 feks.

 

Det er en mobil som er mye dyrere enn midrangetelefoner og som gjør det samme: epost, samtaler, sms, IM, kart, og nettsurfing. Mange telefoner gjør dette bedre og billigere enn iphone.

 

Det er også en mobil som ikke kan kjempe mot smartphones som SGS2 og telefoner som virkelig kan gjøre ting. Som usb on the go, hdmi-output, lar deg forandre på hvordan telefonen brukes og ser ut, og lar det tilpasse den til eget bruk.

 

Den faller veldig mellom de to typene telefoner, og i det første tilfellet er den veldig veldig dyr uten å gi noe tilbake, og i det andre tilfellet er den subpar men til samme pris.

 

Det er bare snodig :s . Tro om iphone5 blir av samme ulla. Jeg mistenker at det er veldig godt mulig.

 

Nå koster ikke S2 sååå mye mindre enn en iPhone da. Dreier som om noen 100 lapper. Om de er verdt det eller ikke må nesten være opp til hver enkelt. At S2 er en bedre telefon er jeg helt enig i. Men heldigvis er jeg ikke opptatt av å ha den aller beste telefonen på markedet. Jeg ønsker å ha en telefon jeg er fornøyd med, og det er jeg med iPhone koste hva det koste vil. Om jeg betaler 3000 eller 6000 kr for en mobil bryr meg ikke. Bare å la være å kjøpe ei ny G-star bukse en måned samt en fuktig kveld på byen har man jo spart 3-4000 kr.

 

Du er veldig flink til å ramse opp ting man ikke kan gjøre med iPhone. Ikke alt som stemmer en gang. Men du nevner ikke ting man kan gjøre med iPhone som man ikke kan gjøre med feks android. Gidder ikke en gang komme med eksempler. Poenget mitt er bare at begge telefonene er kjempe gode telefoner. Det er fordeler og ulemper med begge to. 5000 kr årlig for et leketøy man bruker hver eneste dag synes jeg er helt greit uansett merke :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
men ingen monumental differanse uansett.

 

Njo. Kommer an på hva du bruker telefonen til. Hvis du bare skal basic bruk er de ganske like. Hvis du tenker smartphonebruk er det ganske forskjell.

Siktet til prisforskjell mellom toppmodellene; å begi oss ut på en diskusjon om hvem sine preferanser som bør regjere er nok ikke særlig fruktbart.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...