Gå til innhold

MSI øker minnemengden på GTX 560 Ti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

håper kortene også vil bli åpnet for 3 skjermer. siden kortet nå har nok GRAM til og dra det

Umulig, dette har noe med arkitekturen Nvidia bruker i skjermkortene å gjøre. For tre skjermer og gaming må du ha et skjermkort til og da helst SLI for å kjøre dx10/11-spill i surround.

 

Er allerede mange 2gB versjoner ute. MSI er altfor sent ute med denne.

2GB-variantene av 560 Ti appellerer til en så liten gruppe at jeg ikke skjønner hvorfor de gidder.

Det heter GB forresten ;)

 

Takk for at dere gjør dette ETTER at jeg har kjøpt. Faen heller.

Banning er da ikke nødvendig, og 2GB-kort er ikke nyttig for annet enn ekstreme oppløsninger. 560 Ti har ikke egentlig kraften til å nyttegjøre seg mer enn 1GB VRAM uansett med mindre du kjører Nvidia Surround (tre skjermer) i SLI, og da finnes det langt bedre alternativer fra AMD. Særlig siden AMD-kort blir bare bedre og bedre (relativt sett mot konkurransen) jo høyere du kjører oppløsningen.

 

Dette ser jo mer ut som et salgstriks for å selge flere kort enn et faktisk nyttig produkt.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Mer minne på cuda-kort er positivt for bruk til rendring av 3D-grafikk. Der må hele scenen med alle teksturer, polygoner mm. få plass i minnet for å dra nytte av kortet.

Greit at dette er et 560Ti og ikke har maks antall kjerner, men det er et rimelig kort man kan kjøpe 2-3 stykker av til hver node. Til det bruksområdet trengs ikke sli. Selv ville jeg antagelig valgt 570-kort med mest mulig minne pga. høyere antallet kjerner og fortsatt en grei pris.

 

Likevel er dette en litt sen økning på dette kortet, 600-serien dukker vel opp til vinteren allerede. Håper på en 670-variant med minst 3-4GB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer minne på cuda-kort er positivt for bruk til rendring av 3D-grafikk. Der må hele scenen med alle teksturer, polygoner mm. få plass i minnet for å dra nytte av kortet.

Greit at dette er et 560Ti og ikke har maks antall kjerner, men det er et rimelig kort man kan kjøpe 2-3 stykker av til hver node. Til det bruksområdet trengs ikke sli. Selv ville jeg antagelig valgt 570-kort med mest mulig minne pga. høyere antallet kjerner og fortsatt en grei pris.

 

Likevel er dette en litt sen økning på dette kortet, 600-serien dukker vel opp til vinteren allerede. Håper på en 670-variant med minst 3-4GB.

Godt peong, glemte den. Dette vil jo være et billig alternativ til et Quadro-kort med 2GB VRAM.

 

Angående 600-serien har Nvidia benektet at det kommer nye kort før på nyåret, og de første 32nm 28nm-kortene blir nok bare krympede varianter av nåværende kort. AMD kommer kanskje med noen midrange-kort før jul, men de større kortene er ryktet å komme rundt mars...

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Angående 600-serien har Nvidia benektet at det kommer nye kort før på nyåret, og de første 32nm-kortene blir nok bare krympede varianter av nåværende kort. AMD kommer kanskje med noen midrange-kort før jul, men de større kortene er ryktet å komme rundt mars...

28nm GF114 blir nok for lite for 256bit minnebuss og mulig også for lite for GF110 og 384bit minnebuss (dem krymper uansett ikke en high-end GPU med mindre det er snakk om en ny refresh syklus). Men det er ikke akkurat utenkelig at dem har satt sammen en 28nm Fermi GPU med 128bit minnebuss og GDDR5 som vil gi en rimelig grei ytelse til en billig penge.

32nm prosessen for GPU ble forøvrig skrapet.

Lenke til kommentar

1GiB = 1000MB

1GB = 1024MB

http://en.wikipedia.org/wiki/Gibibyte

Hele poenget var jo at GiB er den "riktige" måleenheten for lagring ifølge Microsoft/Windows.

 

Gratz, du klarte å google Gibibyte for så å lime inn den øvestre linken her.

Oooog?

Jeg skulle ønske det var en ignorerliste hver gang jeg ser at du poster. Ta det personlig om du vil.

 

Angående 600-serien har Nvidia benektet at det kommer nye kort før på nyåret, og de første 32nm 28nm-kortene blir nok bare krympede varianter av nåværende kort. AMD kommer kanskje med noen midrange-kort før jul, men de større kortene er ryktet å komme rundt mars...

28nm GF114 blir nok for lite for 256bit minnebuss og mulig også for lite for GF110 og 384bit minnebuss (dem krymper uansett ikke en high-end GPU med mindre det er snakk om en ny refresh syklus). Men det er ikke akkurat utenkelig at dem har satt sammen en 28nm Fermi GPU med 128bit minnebuss og GDDR5 som vil gi en rimelig grei ytelse til en billig penge.

32nm prosessen for GPU ble forøvrig skrapet.

HD 3870 kjørte på en 256-bit minnebuss og hadde en brikkestørrelse på 190mm^2 om jeg husker rett, tror ikke det koster så mye ekstra å få til en 256bit eller kanskje 192bit på en ca 175mm^2 brikke.

 

Jeg mente forresten 28nm, interessen for nye prosessorer er langt større enn AMDs SI for tiden. Mest fordi jeg vet AMD vil fikse GPUene sine, men CPU er jeg mer skeptisk (og forhåpningsfull) til.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske det var en ignorerliste hver gang jeg ser at du poster. Ta det personlig om du vil.

 

Let litt i instillinger, så finner du det kanskje. Da slipper jeg mer av din whining også.

Ta det personlig om du vil. lol.

 

umad?

Oppgitt er nok et mer passende ord.

 

Jeg trodde nemlig det ikke fantes troll på data-delen av diskusjon.no

 

Alle kan ta feil. Spesiellt du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...