Gå til innhold

Test: HP Envy 17-2100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt varianten uten blu-ray (ellers lik) i huset noen måneder nå og den er absolutt super til vanlig surfing etc etc (kona er happy).

 

Sammenlignet DV-serien til HP er dette premiumkvalitet, omtrent alt er betraktelig bedre (tar ca 2 minutter med litt tafsing i en butikk så merker man det).

 

Strømkabelen er det som nevnt litt kjipt at ikke har en 90graders bøy på seg, det ville være å foretrekke.

 

Det at det ikke følger med hdd-tray for å montere en ekstra ssd er derimot helt forferdelig dårlig, og noe jeg først ble klar over i ettertid. Det kan bestilles på nett men da koster det med frakt ca 400kr om man ikke også blir stoppet i tollen. Jeg regner med at det bare er en stygg uvane de har fått fra andre land, hvor Envy også kan leveres med 2 disker, men som norsk versjon er det direkte gnukkent å ikke inkludere dette chassiset som disken må ligge oppi :)

 

Varmeproblemene som var på forrige Envy-serie er borte såvidt jeg kan se. Det var nesten litt vondt for venstre håndledd før, men nå er det cool...

 

Litt surt at mpx solgte på tilbud 2k lavere enn jeg ga for den uka etter, men hey hey sånn er det! Super maskin ellers, tipp topp!!

Lenke til kommentar

Envy serien er en serie maskiner som med rette kan kalles stilikoner. De har et svært pent og gjennomført design, en følelse av kvalitet som overgår det meste. Når det gjelder ytelse er 17" et monster i sin vektklasse, og 14" (som jeg har) gir ytelse til å dra alle programmer og spill opp mot maksimal ytelse. Er strålende fornøyd, selv om glossy skjerm og en noe knotete touchpad er klare ankepunkter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Apple kan ta sine aluminiums kabinett og hoppe i havet. Har brukes det magnesium. Er derfor den kjennes så veldig varm ut. Hadde en Envy 15-1195. Den var bare 42 grader inni, men fy hvor varmt det ble i håndleddet og på fanget. Skikkelig ballekoker..

Lenke til kommentar

Noen som kan peke på en butikk som selger sata kabelen jeg trenger for å putte inn en crucial m4?

 

denne herr ?

 

fant en her -> Link

 

men hvis det koster 600 spenn for å montere en ekstra ssd? da selger jeg alt jeg eier, og flytter ut i skogen..

 

jeg kjøpte min fra newmodeus og ble ikke stoppa i tollen, og monteringa er grei. Har ikke helt surra meg til å finne ut hvordan jeg får windows over på ssden men tror det enten er et mareritt eller plankekjøring

Lenke til kommentar

jeg kjøpte min fra newmodeus og ble ikke stoppa i tollen, og monteringa er grei. Har ikke helt surra meg til å finne ut hvordan jeg får windows over på ssden men tror det enten er et mareritt eller plankekjøring

 

bestillte fra en norsk nettbutik, kostet nesten like mye som ssd´n. å clone disken din er enkelt, last ned Acronis True Image Home 2010 feks, fra.. fraaa internett!

how to

Lenke til kommentar

jeg kjøpte min fra newmodeus og ble ikke stoppa i tollen, og monteringa er grei. Har ikke helt surra meg til å finne ut hvordan jeg får windows over på ssden men tror det enten er et mareritt eller plankekjøring

 

bestillte fra en norsk nettbutik, kostet nesten like mye som ssd´n. å clone disken din er enkelt, last ned Acronis True Image Home 2010 feks, fra.. fraaa internett!

how to

 

Ja, det er vel det beste verktøyet, men det som irriterer meg her er alle ekstrakostnadene bare for å få gjenbrukt en SSD til noe fornuftig. HP kunne inkludert hdd-tray og hatt en funksjon i recoveryverktøyet sitt som gjorde dette gratis. Ballen har begynt å rulle nå så det er forsåvidt ikke vits å stoppe :p

Lenke til kommentar
bestillte fra en norsk nettbutik, kostet nesten like mye som ssd´n. å clone disken din er enkelt, last ned Acronis True Image Home 2010 feks, fra.. fraaa internett! how to

 

Å klone en harddisk over til SSD er ikke alltid det lureste siden det ofte kan sette ned hastigheten på SSDen dramatisk hvis du ikke bruker programvare som er beregnet for denne type kloning, se link: http://www.dinside.n...lert-ssd-riktig

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...