Gå til innhold

– Vi kan bruke hvilket som helst OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare fordi HTC eller Samsung kan kjøpe opp et OS eller lage et nytt OS, så betyr det absolutt ingenting på at HTC eller Samsung kommer til å droppe Android over det.

 

Det går foresten rykter på at Samsung kommer til å droppe Windows Phone 7 i slutten av 2012.

 

Så dem som tror at HTC eller Samsung kommer til å droppe Android i fordel til noe annet nå er virkelig på bærtur og i drømmeland, spesielt når man tenker på hvor mye disse 2 selskapene skofler inn med penger ved å selge Android mobiler.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nei, nei og nei!

 

Flere OS får flere negative virkninger enn positive.

 

Mindre utvalg av apps osv :(

Kanskje folk får hodet ut av rævva og lager ordentlige nettsider fremfor å tulle rundt med apps :)

 

edit: leif

 

Det blir litt som å forvente at folk slutter å lage pc-programmer og lager alt som nettsider på maskinen din. HTML5 er spennende, men det er nok ikke den kommende Messias. Litt snevert og undervurdert syn på en mobiltelefon det, utfordringen med alt for mange OS forblir - forhåpentligvis tulles det like mye rundt med apps som hva angår pc-programmer og spill. :)

Lenke til kommentar

Vel, uten at jeg har gått gjennom alt av apps på hverken IOS eller Android så vil jeg med et overslag regne med at av dagens applikasjoner kan rundt 80% være en godt utviklet nettside. Med bedre API-er så man får ytterligere tilgang til telefonens maskinvare så tror jeg vi kan dekke 15% til.

 

Bare tenk på alle som lager apps for ting som magasiner og aviser. Her har du et eksempel for å illustrere hva du får til med HTML5 for spill. Dessuten er fordelene av å potensielt støtte alle enheter på tvers av OS med en godt utviklet nettside vs. å utvikle "apps" for alle OS så store at jeg ikke helt fatter hvorfor alle faller inn i Apples (og forsåvidt Googles) spill der førstnevnte håver inn 30% av inntektene ved salg.

 

Nå har du langt mer erfaring enn meg på å utvikle apps, så vis gjerne at jeg er ute og kjører med tankegangen min :)

 

mac_pc.png

Lenke til kommentar

Drømmen min må jo være at HTC går inn for Meego. Mengder av linuxprogramer som kan brukes med en gang.

+1. Hadde store forhåpninger til Meego. Det virket å være ett godt alternativ til iOS og Android. Jeg tror ikke HTC har noe å vinne på å utvikle eget OS, alternativene er for utbredt.

 

Drømmen min må jo være at HTC går inn for Meego. Mengder av linuxprogramer som kan brukes med en gang.

+1. Hadde store forhåpninger til Meego. Det virket å være ett godt alternativ til iOS og Android. Jeg tror ikke HTC har noe å vinne på å utvikle eget OS, alternativene er for utbredt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...