Gå til innhold

Windows 8 skal starte ekstra raskt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm... Hvordan funker dette med oppdateringer, krasjer, strømbrud, etc?

Blir det hurtigstart om man avslutter, og coldboot ellers?

Klarer de nå endelig å utnytte parallelliteten i SSDer også ordentlig i tillegg til at de fikk skikkelig støtte for fler kjerner?

Jeg håper alle systemfunksjonene i W8 får skikkelig støtte for flertråding. Jeg er ganske lei av at de fleste systemprosesser makser på 16-17%, og at det er èn av 6 Phenom II kjerner på 4+ Ghz som er flaskehals i det meste av systemprosesser.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Sjeldnere omstart er virkelig velkommen.

 

er jo nesten sånn at for hver 2. program du installerer på windows må du restarte før du kan bruke dem -.-

 

Hvilke program installerer du? :p

 

Det som derimot irriterer meg er at det er så mange Windows oppdateringer som krever omstart hele tiden.. Derfor er dette good news, jo kortere reboot tid jo bedre.

Endret av Frode99
Lenke til kommentar

Microsoft elsker jo restarts, og spesielt og syte om det.

Skulle tro at de sitter og fryder seg hver gang de restarter en maskin.

Rebooter kan dog elimineres HELT og holdent for oppdateringer, teknologien finnes og Oracle har brukt det, skal visst også finnes i OpenSource, så sånn sett er ikke mindre antall restarts noe nytt å komme med fra MS.

Lenke til kommentar

007CD: For å svare påstanden din: Eneste tidspunktet du må reboote en Linux-maskin for å bruke det oppdaterte programmet er vel når du oppdaterer kernelen.

 

Reboots er ikke nødvendig, problemet ligger bare i det at daemons osv. kan ikke startes på nytt i Windoze uten omstart på brukerkommando. Jeg vet ikke om den gjør det automatisk, men det tyder på at det ikke er slik mtp. at man må restarte systemet ved driveroppdateringer og Windoze-oppdateringer.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dette er på tide, ihvertfall det med å utnytte så mye av maskinvaren som mulig! Slik støtte skulle vært i boks i XP-tiden! At den bruker èn kjerne når den kan få 8 er idioti. Man trenger ikke å slå èn og èn flue hvis alle fluene står på samme plass!

 

De burde optimalisere for mange flere kjerner idag slik at OS-et er optimalisert om noen år når det kommer sterkere maskinvare. Virker som de lager OS-ene for at de skal holde i 1 år slik at man skal kjøpe nytt for hver gang! Hater at de utnytter sin posisjon... Hadde de gjort ting på en litt annen måte hadde de nok fått flere trofaste kunder. Hvem er det som kjøper operativsystem utenom bestefar og bestemor? - Ingen, fordi ingen gidder å bruke flere tusenlapper på OS hvert år!

 

Men før jeg kommer helt på villspor her må jeg si at det selvsagt er flott med slike forbedringer. Men som andre lurer jeg på hvordan det blir med strømkutt, krasj og slike ting. Blir vel "Windows ble ikke avsluttet på riktig måte"-feilmelding da. :p Og hvordan påvirker dette tiden som brukes på å avslutte Windows? Dette går jo selvsagt mye på harddisken, og er det en sneglete 5400 rpm som brukes så vil vel dette senke ned. Før jeg byttet harddisk i laptop-en min tok det jo evigheter med dvalemodus. Var raskere å avslutte på vanlig måte da tror jeg.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

+1

 

5-6 år er mye, bruker han UPS også? :D Tror jeg trenger UPS selv, maskinene mine står på 24/7 og folder når jeg ikke bruker dem. Problemet var at jeg ikke kunne være borte i flere dager uten at det var problemer med strømnettet. :p Hvis jeg vil ha den billige løsningen kan jeg sette BIOS-en til å starte automatisk når strømmen går og ha folding i oppstarten. :hmm:

 

Det plager meg at Windows maser om å avslutte etter oppdateringer. Valgene jeg får er å avslutte eller høre på Windows' mas hver fjerde time... Det gir deg jo ikke lyst å oppdatere hvis du holder på med noe...

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Ksplice var det jeg nevnte her, og ja det er stort sett kun ved Kernels at Linux vil ha en reboot.

Det er rett og slett fantastisk oppsett sånn sett, dessverre fortsatt ikke attraktivt for gamere men på laptopen min har jeg kun OpenSource spill som det finnes Linux versjoner av og jeg surfer stort sett som eneste aktivitet på den...

 

Og da var valget enkelt, XP ut, Ubuntu inn.

Lenke til kommentar

Ksplice var det jeg nevnte her, og ja det er stort sett kun ved Kernels at Linux vil ha en reboot.

Det er rett og slett fantastisk oppsett sånn sett, dessverre fortsatt ikke attraktivt for gamere men på laptopen min har jeg kun OpenSource spill som det finnes Linux versjoner av og jeg surfer stort sett som eneste aktivitet på den...

 

Og da var valget enkelt, XP ut, Ubuntu inn.

 

Har ikke hatt hehov for restart for noe siden jeg reinstallerte W7 på SSD for 2 måneder siden. Da har jeg installert en haug med spill, programmer, osv. Vet ikke når du skifta fra XP til Ubuntu, men om du brukte XP etter at W7 kom ut så er det ikke rart i at Windows føles utdatert.

Lenke til kommentar

@Refsa: Jeg gikk over til Ubuntu av oppstarts hastighet, stabilitet og generell hastighet etter en test via LiveCD.

Resultatet overrasket meg, og det gled mye bedre enn XP, når den i tilegg er sulteforet på RAM og jeg misliker en masse av dill dallet i Win 7 så var valget enkelt.

 

Det ble Ubuntu, og med FireFox allerede integrert, null problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...