Gå til innhold

Test: Corsair Hydro H100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAF 922 har værtfall plass til Northq Siberian tiger2, ser ut som radiatoren er en kopi, men har troa på at pumpen er blitt bedre. Har akkurat plass på millimeteren med 1366 hovedkortet mitt. Måtte dermiot ta av radiatoren for å sette inn mere minne, noe jeg senest gjorde i går. Ingen ting og utsette på tempraturen på NorthQen, selv om jeg har klokket i7 920 til 3,5 Ghz.

Lenke til kommentar

Et par ting som kan tas med i neste test av noe lignende ;)

Selve kobberet som kommer i kontakt med prosessor er rundt en halv centimeter tykt, der det på innsiden av huset er kuttet ut tynne riller i metallet for å øke overflatearealet. Pumpen dytter vannet ned mot midten av blokken, før det suges tilbake igjen langs sidene.

Hvordan ser blokken ut på innsiden?

 

Dere pleiere å demontere andre kjøleløsninger på skjermkort og til og strømforsyninger, så hva med denne?

 

Prosessoren leveres med termisk pasta smurt på, så du trenger ikke å tenke på slikt.

Hvem har lagd pastaen?

Kunne dere ha testet denne opp mot andre merker for å se om det er forskjell?

Lenke til kommentar

Ikke alle har plass til dual-rad i kabinettet. Test H80 også. Blir interessant å se hvor den plasserer seg.

 

Slutt å tull.. eller..

 

HW.no refererer jo til H80 gjennom hele artikkelen, pluss resultater av H80 vises også i grafene, pluss de linker også til H80 testen på både første og siste side.

 

 

Til hw.no, dere burde legge ved system temperatur, samt temperatur på andre komponenter i pcen. En av de store fordelene med vannkjøling er jo at de kaster varmen ut av kabinettet.

 

Dette ville trolig vist at H100 er enda ett hakk bedre enn f.eks NH-D14

 

I tillegg fungerer jo viftene som kabinett vifter også. Så to vifter i ett vannkjøling system, vil jo tilsvare to vifter i ett luftkjøler system (en på CPU kjøleren, og en kabinett vifte)

Lenke til kommentar

Nå tester vel Hardware.no CPU-kjølere på en testbenk. Så system-temperatur og temperatur på andre komponenter eksisterer således ikke. ;) Det kunne selvsagt vært interessant å se en test mellom f. eks H100 og Noctua NH-D14 i kabinett, for å se om det å flytte varme mest mulig bort fra komponenter har noe å si. Siden CPU befinner seg på nordbro (altså top av hovedkort), burde hvertfall ikke sørbro-komponenter motta særlig mye varme fra CPU, gitt at man har god luftflyt i kabinettet i oppad retning. :)

Lenke til kommentar

Vart fristet. Er mange år siden jeg prøvde meg på vannkjøling. Da vart det litt for mye kabler i mitt lille mini tower. Spesielt siden jeg ville kjøle ned en hdd også.

 

Husker at jeg måtte ha vann tank og et middel som jeg skulle ha i vannet. Vannet måtte også byttes og det var mye styr i mitt tilfelle og jeg var så "heldig" å fikk aldri cpu blokka helt tett.

Kjøpte også et middel som gjorde vannet grønt :)

 

Var litt morro da, men er det virkelig ikke noe vann tank i slike enkle sett lengre? Virkelig lenge siden jeg var inne på vannkjøling. Trengs det heller ikke å bytte vann lengre da eller? Vist ja, hvordan gjør man det med et slikt sett?

 

Vart fristet og hadde jeg sett denne testen for 4 dager siden hadde jeg kjøpt dette. Men no er pc budsjettet sprengt i filler og pakken er levert.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

 

Til hw.no, dere burde legge ved system temperatur, samt temperatur på andre komponenter i pcen. En av de store fordelene med vannkjøling er jo at de kaster varmen ut av kabinettet.

 

Dette ville trolig vist at H100 er enda ett hakk bedre enn f.eks NH-D14

 

I tillegg fungerer jo viftene som kabinett vifter også. Så to vifter i ett vannkjøling system, vil jo tilsvare to vifter i ett luftkjøler system (en på CPU kjøleren, og en kabinett vifte)

 

Det er rett at vannkjøling kaster varmen ut av kabinettet, men det gjør no også mange luft løsninger. Mange har ei vifte på baksiden av kabinettet som blåser varmen fra cpu kjøleren ut. Kan vel diskuteres om det er like bra som vann kjøling.

 

Sa viftene som er festet i radiatoren fungerer ikke som kabinett vifter. kabinett vifter blåser luften rett ut av kabinettet, menst her må luften presses gjennom radiatoren. Altså mindre luft blir presset ut.

 

(igjen jeg snakker av erfaringer som jeg fikk da jeg testet vannkjøling for mange år siden)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Hvorfor ble ikke H100 testet med 4 vifter i push-pull? Dere har vel fortsatt H80-viftene liggende, eller hva? Corsair har sagt de vil legge ut viftende for salg slik at folk som vil kjøre H100 i push-pull har mulighet til å gjøre det med orginale vifter.

 

Regner med jeg bestiller meg en H100 snart, men da blir det mest sannsynlig sammen med 4 stk. Noiseblocker MF-12P PWM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...