Gå til innhold

Denne har fremtidens oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, hva slags kabling er det som støtter 120 Hz (minimum for 3D) og 4K oppløsning? Samt er det noen 'normale' skjermkort der ute som støtter det?

 

Kan ikke se at verken HDMI 1.4, DVI Dual-Link eller DP støtter noe i nærheten. Førstnevnte takler vel bare 4K oppløsning ved maksimalt 30 Hz, som jo er tragisk, og helt ubrukelig ved 3D. Ergo så antar jeg vel egentlig at den ikke klarer 3D og 4K samtidig? Med SÅ høy oppløsning så synes jeg nesten oppdateringsfrekvensen burde vært ENDA høyere, noe ala. 240 Hz ved 3D, eller 120 Hz ved 2D.

 

Men kan vel gå med på at absolutte minimum framerate for at det skal se bra ut i 3D, må vel være 48-50 Hz (ergo 24 FPS for hvert øye) ved filmtitting. :hmm:

 

 

Lenke til kommentar

Projektorer i høyere oppløsning er fint, men er totalt nytteløst uten materiale som kan brukes til de. Film i den oppløsningen er det dårlig tilgjengelighet på, men spilling og til industriell bruk kan det bli mer interessant. Så trenger vi bare en fornuftig måte å få ut bildesignalet på, nye revisjoner av DisplayPort og/eller HDMI er vel ikke utenkelig, eventuelt andre grensesnitt.

Lenke til kommentar

Hmm, hva slags kabling er det som støtter 120 Hz (minimum for 3D) og 4K oppløsning? Samt er det noen 'normale' skjermkort der ute som støtter det?

 

Kan ikke se at verken HDMI 1.4, DVI Dual-Link eller DP støtter noe i nærheten. Førstnevnte takler vel bare 4K oppløsning ved maksimalt 30 Hz, som jo er tragisk, og helt ubrukelig ved 3D. Ergo så antar jeg vel egentlig at den ikke klarer 3D og 4K samtidig? Med SÅ høy oppløsning så synes jeg nesten oppdateringsfrekvensen burde vært ENDA høyere, noe ala. 240 Hz ved 3D, eller 120 Hz ved 2D.

 

Men kan vel gå med på at absolutte minimum framerate for at det skal se bra ut i 3D, må vel være 48-50 Hz (ergo 24 FPS for hvert øye) ved filmtitting. :hmm:

 

 

 

Ingen 4K projektorer kan i dag kjøre 3D i full 4K, inkludert 4K kinoprojektorer. Sony bruker "over under" for 3D så det trenges ikke mer båndbredde frem til projektoren, ergo holder det med HDMI 1.4. I alle tilfelle så er det projektoren som produserer Hertz'n, ikke avspilleren, den bare mater bildestrømmen.

 

 

DLP 4K kino projektorer vil kunne kjøre 3D i full 4K i fremtiden. Her jobber Texas Instruments med et kraftigere "processor board" som kan ettermonteres.

 

Men ingen av 4K "Hjemmprojektorer" vil trenge den høye båndbredden til Cinema DCI da alt 4K hjemmemateriale vil komme i en komprimert form.

 

Sony sier de vil jobbe med Blu-Ray association for en 4K komprimert versjon av Blu-Ray.

 

Red Camera Company har allerede utviklet et komprimering system og avspiller for 4K for "hjemme markedet".

 

Prisen på denne projektoren vil bli ett sted i underkant av $25-30.000.-, varierende rapporter om dette.

 

 

Lenke til kommentar

Hmm, hva slags kabling er det som støtter 120 Hz (minimum for 3D) og 4K oppløsning? Samt er det noen 'normale' skjermkort der ute som støtter det?

 

Kan ikke se at verken HDMI 1.4, DVI Dual-Link eller DP støtter noe i nærheten. Førstnevnte takler vel bare 4K oppløsning ved maksimalt 30 Hz, som jo er tragisk, og helt ubrukelig ved 3D. Ergo så antar jeg vel egentlig at den ikke klarer 3D og 4K samtidig? Med SÅ høy oppløsning så synes jeg nesten oppdateringsfrekvensen burde vært ENDA høyere, noe ala. 240 Hz ved 3D, eller 120 Hz ved 2D.

 

Men kan vel gå med på at absolutte minimum framerate for at det skal se bra ut i 3D, må vel være 48-50 Hz (ergo 24 FPS for hvert øye) ved filmtitting. :hmm:

Eyefinity med 4*HDMI ;)

Lenke til kommentar

Hmm, hva slags kabling er det som støtter 120 Hz (minimum for 3D) og 4K oppløsning? Samt er det noen 'normale' skjermkort der ute som støtter det?

 

Kan ikke se at verken HDMI 1.4, DVI Dual-Link eller DP støtter noe i nærheten. Førstnevnte takler vel bare 4K oppløsning ved maksimalt 30 Hz, som jo er tragisk, og helt ubrukelig ved 3D. Ergo så antar jeg vel egentlig at den ikke klarer 3D og 4K samtidig? Med SÅ høy oppløsning så synes jeg nesten oppdateringsfrekvensen burde vært ENDA høyere, noe ala. 240 Hz ved 3D, eller 120 Hz ved 2D.

 

Men kan vel gå med på at absolutte minimum framerate for at det skal se bra ut i 3D, må vel være 48-50 Hz (ergo 24 FPS for hvert øye) ved filmtitting. :hmm:

Eyefinity med 4*HDMI ;)

Tja, Eyefinity eller ei, så har jeg da hatt både tre og fire skjermer (litt frem og tilbake) i et par år nå. Så akkurat det tekniske ligger helt klart for en slik herlighet. Men spørs (og tviler sterkt) på at prosjektoren har støtte for fire separate kilder på en gang. :(

 

Eller i det hele tatt så mange HDMI-innganger.

Ja, ikke det at jeg på lang tid får råd til noen slik herlighet da. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...