Gå til innhold

– PlayStation 3-spill selger bedre (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi folk vil ha en flashet Xbox 360, og en med live. PS3 synes kanskje folk det er skummelt å leke med (og 3,6CFW er ikke ute enda tror jeg), så folk kjøper spillene sine.

 

Easy.

 

Sony vinner igjen! :thumbup:

 

Virkelig? Tror sony hadde tjent mer på å selge flere konsoller. Er jo ikke hos sony som lager spill til sin konsoll.

Lenke til kommentar

Fordi folk vil ha en flashet Xbox 360, og en med live. PS3 synes kanskje folk det er skummelt å leke med (og 3,6CFW er ikke ute enda tror jeg), så folk kjøper spillene sine.

 

Easy.

Hvorfor skal folk ha en flashet Xbox, hva brukes denne til?

PS3 snakket ditt får det til å høres ut som at alle PS3 eiere egentlig er/vil være pirater...

 

Selv har jeg begge 2 100% originale og kjøper alle spillene.

 

Ang artikkelen så har jeg gjort en endring ved at før, så kjøpte jeg eksklusiver til PS3 (samt 360) mens spillene som kom på begge 2 ble kjøpt til 360'n da jeg liker håndkontrollen bedre. Dette har jeg nå sluttet med og kjøper heller til PS3 da jeg syns 360'n bråker for mye (spiller vanligvis med forholdsvis lavt volum). Tror ikke jeg har starta opp 360'n på over 1-2 mnd nå faktisk... :p

Lenke til kommentar

Statistikkformen han bruker er ikke at spillene selger bedre, men det er større andel av PS3 brukerene som kjøper et og samme spill (kanskje fordi utvalget er så ræva? hehe, neida) enn hva det er med xboxbrukene (kanskje fordi brukerene er mer varierte og ikke hardcore som ps3?)

 

Så, Xbox selger flere spill, men PS3 har en mer konsentrert kjerne av spillere som er på jakt etter det samme, aka hardcorespillere. Slik leser jeg det hvertfall.

 

Dårlig tittel dog.

Lenke til kommentar

Virkelig? Tror sony hadde tjent mer på å selge flere konsoller. Er jo ikke hos sony som lager spill til sin konsoll.

 

..... Ikke akkurat et veldig godt argument du kommer med der. Sony tjener penger på hvert eneste spill som selges, fysisk eller online. Du må ikke lage noe selv for å tjene penger på det. I dette tilfellet kan "hvem som helst" lage/utvikle et spill og få det under et svært godt merkenavn (Sony). Når så spillet har blitt godkjent av Sony og kommer til salgs begynner pengene å rulle inn både til Sony og utvikleren.

Lenke til kommentar

Selv har jeg gått over til PS3 fra 360 som min "hovedkonsoll" (har begge), rett og slett fordi alle jeg kjenner og spiller med bruker PS3. Egentlig syns jeg overgangen var kjip fordi halvparten av samlingen min nå eksisterer på Xboxen, og jeg syns Xbox har bedre butikkløsning.

 

Har vel vurdert ved flere anledninger å selge XBOX spillene som ikke er exclusives til GAME eller noe tilsvarende for å kjøpe meg PS3 versjonene senere, men orker ikke.....

 

Syns begge maskiner er fine dog, spesielt etter at MS slengte ut 360S, som jeg syns er flott. Kommer aldri til å kvitte meg med boxen fordi Gears of War er bare for jævlig bra til å misse.

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå at folk skal mene PS3 eller 360 er så jævla mye bedre enn den andre. Jeg har begge, og de er sinnsykt like. Menmen, smak og behag det.

True that.

 

Det går også an å si det samme om salgstallene til konsollene. De er såpass like at det ikke har særlig mye å si. Og etter hvert som denne konsollgenerasjonen nærmer seg slutten blir debatten rundt salgstallene stadig mindre viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...