Gå til innhold

Tre millioner Dirt 3-nøkler stjålet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge Steams retningslinjer har de en nulltoleransepolitikk overfor brudd på Steams kundeavtale, og retningslinjene sier at Steam vil stenge alle kontoer involvert i slike brudd. Det å aktivere en gavekode fra en ulovlig kilde regnes som et slikt avtalebrudd.
Skremmende dette egentlig. Om du har kjøpt mange spill fra Steam så blir de borte om du har i god tro kjøpt en nøkkel på e-bay...
Lenke til kommentar

Jeg fikk min kode fra en venn på Internett, jeg visste ikke hvorfor, men jeg aktiverte den på Steam, det funket. Men 5 min. etter jeg aktiverte koden leser jeg at kodene er lekket.

 

Det eneste COdemasters, AMD og Valve kan gjøre er å gjøre Dirt 3 Free-2Play. De kan ikek deaktivere eller banne 3 mill. brukere, da vil Steam bare bli fucka opp når noen av de lekka kodene er skaffet på lovlig vis. Mange fikk koden sin fra andre. Så det er umulig at Valve kan vite hvem de skal deaktivere eller banne.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min kode fra en venn på Internett, jeg visste ikke hvorfor, men jeg aktiverte den på Steam, det funket. Men 5 min. etter jeg aktiverte koden leser jeg at kodene er lekket.

 

Det eneste COdemasters, AMD og Valve kan gjøre er å gjøre Dirt 3 Free-2Play. De kan ikek deaktivere eller banne 3 mill. brukere, da vil Steam bare bli fucka opp når noen av de lekka kodene er skaffet på lovlig vis. Mange fikk koden sin fra andre. Så det er umulig at Valve kan vite hvem de skal deaktivere eller banne.

 

Akkurat i dette tilfelle synes jeg ikke Valve burde banne eller deaktivere kontoer i det hele tatt.

De burde heller bare deaktivere spillet for de some har aktivert de stjålne kodene.

 

På denne måten vil ingen uskyldige miste kontoene sine, eller bli banna.

Lenke til kommentar
Det eneste COdemasters, AMD og Valve kan gjøre er å gjøre Dirt 3 Free-2Play. De kan ikek deaktivere eller banne 3 mill. brukere, da vil Steam bare bli fucka opp når noen av de lekka kodene er skaffet på lovlig vis. Mange fikk koden sin fra andre. Så det er umulig at Valve kan vite hvem de skal deaktivere eller banne.

Tja, hvis de har oversikt over hvilke serienummer det gjelder trenger de jo ikke bry seg om hvem som har fått koder av hvem. Om det er riktig å straffe dem ytterligere er jeg ikke sikker på.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Ifølge Steams retningslinjer har de en nulltoleransepolitikk overfor brudd på Steams kundeavtale, og retningslinjene sier at Steam vil stenge alle kontoer involvert i slike brudd. Det å aktivere en gavekode fra en ulovlig kilde regnes som et slikt avtalebrudd.
Skremmende dette egentlig. Om du har kjøpt mange spill fra Steam så blir de borte om du har i god tro kjøpt en nøkkel på e-bay...

Farlig for Steam også om du kjenner til saksøknings klimaet i USA, er vel heller at de velger å skrive teksten veldig strengt slik at de lettere kan komme seg unna.

 

Om noen får kontoen sin sperret her er det bare å lage mest mulig bråk.

Klart spillet selv kan de disable uten problemer.

Bør vel også være mulig å ordne nye koder til kunder på ulike måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...