Gå til innhold

Bli en «lydløs snikmorder»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan sette en tier på at de har brukt Cherry MX Brown-keyswitcher istedenfor de blå.

 

Og dersom vi skal gå etter de opprinnelige BlackWidow-tastaturene, vil standard-versjonen ha samme anti-ghosting-teknologi som Ultimate-versjonen. På Razer sine sider står det iallefall "Gaming optimized key matrix for minimized ghosting" under spesifikasjonene til standard-versjonen (som er det samme som de to opprinnelige tastaturene), mens Ultimate er oppført med "Extreme anti-ghosting capability". Om det faktisk er forskjell på dem, eller om det kun er snakk om suspekt markedsføring, er ikke helt lett å si ... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har Black Widow versjon 1 eller hva en skal kalle det. Glimrende tastatur i god gammeldags keytronic klasse. Det eneste minuset er den fordømte pianolakk finishen (hvilken idiot i Razer fant ut at det var lurt med pianolakk på et tastatur!).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

mekaniske tastaturer skal da ikke være lydløse, for noe tull spør du meg. Uansett så er det nødt til å bråke mer en ett vanlig membran tastatur, så visst du er ute etter noe lydløst burde du nok se etter noe annet.

 

synd du må importere fra utlandet for å få et skikkelig tastatur...

 

"Skal ikke være", sier hvem? og hvorfor? Å slippe at det bråker så jævlig er jo bare behagelig?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Skal ikke være", sier hvem? og hvorfor? Å slippe at det bråker så jævlig er jo bare behagelig?

 

AtW

 

Måten dem er konstruert gjør at dem alltid vill være mer "bråkete" å trykke ned en når du trykker ned en knapp på en plast bit.

 

"bråker så jævlig" det gjør de da ikke, fint med litt feedback. :)

www.youtube.com/watch?v=mi1GejndyeQ

Lenke til kommentar

 

"Skal ikke være", sier hvem? og hvorfor? Å slippe at det bråker så jævlig er jo bare behagelig?

 

AtW

 

Måten dem er konstruert gjør at dem alltid vill være mer "bråkete" å trykke ned en når du trykker ned en knapp på en plast bit.

 

"bråker så jævlig" det gjør de da ikke, fint med litt feedback. :)

www.youtube.com/watch?v=mi1GejndyeQ

 

Nå har det seg slik at de faktisk har klart å lage et slik tastatur mindre bråkete da, men du liker tydeligvis ikke dette(?), hvorfor ikke? Tror du man ikke får feedback med dette tastaturet?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Nå har det seg slik at de faktisk har klart å lage et slik tastatur mindre bråkete da, men du liker tydeligvis ikke dette(?), hvorfor ikke? Tror du man ikke får feedback med dette tastaturet?

 

AtW

 

Neida, razer kan lage "lydløse" mekaniske tastaturer visst de vill det, men jeg kjøper dem ikke.

 

Man vill jo få "fysisk" feedback(at man føler at man presser ned knappen), men den gode mekaniske lyden ville jeg ha savnet.(Visst den er så stille)

Lenke til kommentar

Jeg kan sette en tier på at de har brukt Cherry MX Brown-keyswitcher istedenfor de blå.

 

Og dersom vi skal gå etter de opprinnelige BlackWidow-tastaturene, vil standard-versjonen ha samme anti-ghosting-teknologi som Ultimate-versjonen. På Razer sine sider står det iallefall "Gaming optimized key matrix for minimized ghosting" under spesifikasjonene til standard-versjonen (som er det samme som de to opprinnelige tastaturene), mens Ultimate er oppført med "Extreme anti-ghosting capability". Om det faktisk er forskjell på dem, eller om det kun er snakk om suspekt markedsføring, er ikke helt lett å si ... :)

 

å ja, står jo at den har "45 g aktiveringskraft" så dem har nok Cherry MX Brown taster.

Sikkert derfor dem sier at tastaturet er så stille.

Lenke til kommentar

Syntes prisen er noe stiv med tanke på hva du får. Du kan jo fint bestille og importere fra både Elitekeyboards.com og fra Keyboardco.com til noe ala samme prisen selv etter frakt og mva. Hovedforskjellen er at du kan velge og vrake mellom utallige forskjellige modeller, med og uten numpad og du kan selv velge tastatur med Cherry MX Black, Blue, Brown eller Topre switch alt ettersom hva du ønsker og er ute etter. Må du ha baklys så er jo Deck Legend som du kan bestille direkte fra Deck sine nettsider et flott alternativ hvor du kan velge mellom forskjellige farge kombinasjoner og mellom Cherry MX Black og Cherry MX Clear.

 

Det som skuffer aller mest er det ellers dårlige kvalitetskontrollen på disse Razer BlackWidow (Razer har temmelig dårlig kvalitetskontroll over hele fjøla egentlig), det rapporteres jo om utallige tilfeller hvor taster henger seg opp etter svært kort tid med bruk, sammenligner vi med kvalitetsprodusenter som Leopod, Filco, Deck, Das og Realforce så er det svært sjeldent du ser noe som helst problem før etter flere år med intenst bruk. Tastene som brukes, eller "keycaps" som vi kaller det skal være av noe billigere kvalitet enn du normalt finner på mekaniske tastaturer til denne prisen også.

 

Det er også dårlig at Razer selv ikke går ut med bedre informasjon rundt NKRO, switcher osv til hver enkelt modell også. Nå har det jo blitt kjent at Razer BlackWidow, BlackWidow Ultimate og BlackWidow Ultimate Battlefield 3 edition alle bruker Cherry MX Blue switcher, men sånn informasjon burde vært tilgjengelig rett fra Razer uten at brukere først må skaffe et tastatur for så å nappe av en tast for å se hva som skjuler seg under. Stusser også litt over at Razer ikke tilbyr muligheten for verken Cherry MX Black eller Red da disse normalt er mer logiske valg for et 100% gaming tastatur da tactile feedback er noe som kan skape litt krøll ved rask dobbeltapping og forøvrig er temmelig unødvendig til noe annet enn skriving og disse tastaturene er da først og fremst rettet mot spilling og ikke skriving?

 

De nevner ingenting om NKRO støtte heller og det er sikkert ikke uten grunn da BlackWidow faktisk ikke har noe annet enn 2-key rollover på grunn det ikke er noen dioder i tastaturet som gjør at selv ved bruk av USB som normalt begrenser deg til 6-key rollover så er BlackWidow faktisk helt nede på 2-key rollover noe som rett og slett er lavmål for et mekanisktastatur og spesielt når det skal være rettet mot spilling. Men Razer erstatter bare NKRO med "anti-ghosting" og "extreme anti-ghosting" og det fungerer vell bra på alle uvitende sjeler.

 

 

Nå vet jeg ikke hvordan det er med BlackWidow Stealth Edition, bortsett fra at de har gått over til Cherry MX Brown så er det fint lite som er kjent enda?

Det positive er at tastaturet har baklys og du kan få tastaturet med skandinavisk / nordisk / norsk tastaturlayout, skal du importere så er det vell stort sett bare Flico som du kan få med svensk / nordisk / skandinavisk tastaturlayout.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Vekt: 1,5 kg

*Bilde*

 

Hva?

Det er behagelig med tastaturer som er relativt tunge.

Jeg skal dog tilstå at jeg var overrasket når jeg fikk mitt første mekaniske tastatur siden IBM Model M, som det begynner å bli en del år ble pælmet, men herrejemini hvor godt det er å skrive på sammenlignet med rubber dome!

 

Kvalitet fører til en viss oppfeting av vekt, og slanking av lommebok (^.^)

Se på det fra den lyse siden; skal du flytte på det vet du at det er solid.

Lenke til kommentar

Hmmm - hva betegner "anti-ghosting" i sammenheng med tastatur?

 

Jeg liker utseende på tastaturet ihvertfall, og jeg er glad i Razer produktene. Det ser ut osm de har holdt seg til "oldschool" layout på dette keyboardet. Jeg hater HATER tastatur med bare to kolonner i Pageup/Pagedown blokken. Call me old fashioned.

 

Det er ihvertfall på tide å se seg om etter nytt tastatur tror jeg. Det forrige har jeg brukt så mye at svette og friksjon faktisk har spist seg gjennom fargen på plastikken på det, og det ser ut som et H****** =P

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...